FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 00:24 - czw

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 marca 2014, 09:25 - wt 
nurtuje mnie jedna rzecz mianowicie , jak rozpoznac ze rodzina jest porazona ? mam na myśli normalnie pracujaca rodzine a nie taka w której maje nie maja już skrzydel i ledwo chodza...czy otwierając ul przekladajac ramki można zobaczyć niepokojące objawy? czy obserwując pszczoly z wylotka da się w pore to zobaczy by odpowiednio zadzialac ? pytam dlatego:
A bo nie mam zbyt dużego doświadczenia
B bo często spotykam się z pszczelarzami którzy dymia apiwarolem na potege , na jesien ,w zimie, i "profilaktycznie na wiosne" . po co tyle chemii? czy to konieczne ?
niedludo jade po 3 rodzinki i się zastanawiam jak ocenic ich zdrowotność pod kontem warrozy?? :( .podrawiam


Na górę
  
 
Post: 18 marca 2014, 09:48 - wt 

Rejestracja: 23 lipca 2012, 12:21 - pn
Posty: 736
Lokalizacja: południowe mazowsze
Ule na jakich gospodaruję: WL,WP,WZ,LN3/4,D,LZ:)
Poczytaj o diagnozowaniu na podstawie osypu dobowego.

Pozdrawiam
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2014, 13:27 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 08:58 - śr
Posty: 3389
Lokalizacja: Dąbrowa pow Pajęczno
Ule na jakich gospodaruję: WLKP
Jeśli teraz osyp dobowy stwierdzi to jest masakra z warrozą i rodziny nie doczekają końca sezonu bez pomocy. W tym momencie wystarczy kilkadziesiąt sztuk warrozy na rodzinę żeby je wykończyła na koniec sezonu.

Ale sprawdzić warto - u mnie np jednego dnia spadły dwa pasożyty a przez następne dwa tygodnie ani sztuki. Gdyby coś się pojawiało regularnie to bardzo źle.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 marca 2014, 14:24 - wt 

Rejestracja: 23 lipca 2012, 12:21 - pn
Posty: 736
Lokalizacja: południowe mazowsze