FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 14:38 - czw

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21 sierpnia 2020, 09:13 - pt 

Rejestracja: 18 lutego 2008, 20:26 - pn
Posty: 331
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
Ule na jakich gospodaruję: wlkp 36x19
Witam
Bardzo proszę o poradę kolegów pszczelarzy, ponieważ nie mam żadnego doświadczenia w świecie rolnictwa. Wczoraj pojawiła się okazja, że sąsiad zechciał mi oddać w dzierżawę swoje pole ok 0,5 ha, które graniczy bezpośrednio z moją pasieką stacjonarną na ogrodzie. Na tym polu przeważnie przez ostatnie lata była siana pszenica, chyba nawet nie zmieniali nic w uprawie, rzepak tam był ostatnio jakieś 5 lat temu. Nie wiem jaka to klasa gleby. Przy działce z jednej strony jest rzeka, z drugiej strony pas drzew, a z trzeciej stoją moje ule. Obecnie jest ściernisko po skoszonej pszenicy. Bardzo chce wykorzystać ten kawałek ziemi, bo od dawna mi się marzyło ale kompletnie nie wiem co tam zrobić. Oczywiście nie mam sprzętu żadnego, będę musiał prosić innych gospodarzy o pomoc. Ale musze wiedzieć o czym rozmawiać. Dlatego pytam tu Was jak to z pszczelarskiego punktu widzenia ugryźć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 sierpnia 2020, 09:51 - pt 

Rejestracja: 18 września 2016, 19:02 - ndz
Posty: 1737
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski 10
Miejscowość z jakiej piszesz: podkarpacie
bierz to, teraz to możesz posiac gorczyce przed zima zakwitnie, a na wiosne zasiej mieszanke pszczelarską:
1siana wcześnie: nostrzyk jednoroczny, facelie, gorczyce
2 siana w maju po przymrozkach: facelia, gorczyca, słonecznik, gryka,
Tak że mozliwości jest troche. JAk nie masz własnego sprzetu to lepiej siac mieszanki co beda zakwitać stopniowo i praktycznie do końca sezonu będzie jakis pożytek


Na górę
 Wyświetl profil