www.pasiekaambrozja.pl/forum/index.php


FORUM PSZCZELARSKIE PASIEKI "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
Dzisiaj jest 22 czerwca 2018, 15:59 - pt
api-inhalacje.pl Pasieka Ambrozja

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 marca 2018, 20:16 - pn 

Rejestracja: 16 stycznia 2015, 12:27 - pt
Posty: 325
Ule na jakich gospodaruję: WP-korpus, 1/2 WPL - nadstawka
Miejscowość z jakiej piszesz: świętokrzyskie
XxSebastianxX pisze:
markus pisze:
Rob pisze:

yyyy... "pytanie z innej beczki" z którego szpitala psychiatrycznego uciekłeś? Markusie


Uciekłem z Tworek. Wykorzystałem nieuwagę w czasie imprezy andrzejkowej. Co do ortografi, to masz rację. Nie zawsze sprawdzam, a powinienem.

Pozdrawiam - m.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 13:11 - sob 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Podobno zakaz jest przegłosowany na tak. Jeśli to prawda to zacznę szukać kupca na pasiekę... albo się przerzucę na włoszkę i kaukaza oraz AMM ale nigdy w życiu na krainkę :haha: :haha:

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 13:40 - sob 

Rejestracja: 04 marca 2014, 09:57 - wt
Posty: 193
Lokalizacja: Mazowieckie
Ule na jakich gospodaruję: WP
Miejscowość z jakiej piszesz: Mińsk Mazowiecki
Przecież to nic nie zmienia, że co kolwiek zostało przegłosowane... :mrgreen: :haha:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 13:42 - sob 

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 09:28 - sob
Posty: 1481
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
BARciak pisze:
Podobno zakaz jest przegłosowany na tak. Jeśli to prawda to zacznę szukać kupca na pasiekę... albo się przerzucę na włoszkę i kaukaza oraz AMM ale nigdy w życiu na krainkę :haha: :haha:

Na złość mamie , odmrożę sobie uszy. :haha: :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 14:15 - sob 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
zbych pisze:
Przecież to nic nie zmienia, że co kolwiek zostało przegłosowane... :mrgreen: :haha:

Temu sie śmieję :haha: :haha: I tak mi nic nie zrobią jak nie jestem w żadnym kole :haha:
Hieronim pisze:
BARciak pisze:
Podobno zakaz jest przegłosowany na tak. Jeśli to prawda to zacznę szukać kupca na pasiekę... albo się przerzucę na włoszkę i kaukaza oraz AMM ale nigdy w życiu na krainkę :haha: :haha:

Na złość mamie , odmrożę sobie uszy. :haha: :mrgreen:

Taki jestem, że jak coś chcę lub nie chce to nawet zakazy nie pomogą :haha:

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 14:23 - sob 

Rejestracja: 04 marca 2014, 09:57 - wt
Posty: 193
Lokalizacja: Mazowieckie
Ule na jakich gospodaruję: WP
Miejscowość z jakiej piszesz: Mińsk Mazowiecki
Tylko co teraz zrobią Ci co to głosowanie wymyślili, chyba zaczną "pasy cnoty" zakładać swoim młodym nie unasienionym królowym co by ich przebrzydły BF nie dorwał i straszliwie nie skrzywdził... :haha: :haha: :haha:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 15:15 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lipca 2016, 12:43 - czw
Posty: 364
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Konopiska
Najśmieszniejsze, że kaukaz, AMM i Ligustica mogą dorwać krainkę i nie powoduje to problemów. Krainki zachowają wtedy czystość krwi ;-)

_________________
Pozdrawiam
Sławek
Moje psiaki: http://www.cavaliery.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 17:31 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 grudnia 2007, 09:08 - ndz
Posty: 539
Lokalizacja: Krosno
Ule na jakich gospodaruję: Wkp, LN.
Miejscowość z jakiej piszesz: Krosno
BARciak pisze:
Taki jestem, że jak coś chcę lub nie chce to nawet zakazy nie pomogą :haha:

Przecież te Twoje pszczoły, to włoszki plątające się po śląsku od czasów ks.Dzierżona.
Do do zasady można by je objąć ochroną zasobów genetycznych.Na pewno nie zwalczeniem bo to w pewnym sensie dziedzictwo narodowe.
:lol:

_________________
https://www.matki-pszczele.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 17:38 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 22:35 - śr
Posty: 2389
Lokalizacja: Ełk
Ule na jakich gospodaruję: D,1/2D,WP,WP korp.
Niech lepiej przegłosują ,że będzie już ciepła , wilgotna wiosna , a potem długie upalne lato z opadami wtedy kiedy trzeba :mrgreen: Skuteczność głosowania pewnie podobna, a jakiż to ma sympatyczny wydźwięk :thank:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 18:38 - sob 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Z tego co się dowiedziałem to na razie są rozmowy że za BF mogą ze związku lub koła wykluczyć (zapewne żeby refundacji nie miała ta osoba), a co zrobią to nie wiadomo :)
I tak nigdzie nie należę :haha:

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 19:10 - sob 

Rejestracja: 11 stycznia 2010, 00:33 - pn
Posty: 2053
Lokalizacja: Śląsk...ale Dolny ;)
No i co osiągną w ten sposób? Monopol na wszelkie frukta to był za komuny. Teraz ci wywaleni zbiorą się założą własne stowarzyszenie i bez problemu otrzymają dotacje, a jak się dobrze wk...ą to koło Murcek założą za unijną kasę trutowicko dla hodowli BFa i wtedy dopiero będą jaja.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 19:33 - sob 

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 09:28 - sob
Posty: 1481
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
BARciak pisze:
Z tego co się dowiedziałem to na razie są rozmowy że za BF mogą ze związku lub koła wykluczyć (zapewne żeby refundacji nie miała ta osoba), a co zrobią to nie wiadomo :)
I tak nigdzie nie należę :haha:

To gdzie było to głosowanie ,w Sejmiku Wojewódzkim , czy Śląskim Związku Pszczelarskim ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 19:55 - sob 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Hieronim pisze:
BARciak pisze:
Z tego co się dowiedziałem to na razie są rozmowy że za BF mogą ze związku lub koła wykluczyć (zapewne żeby refundacji nie miała ta osoba), a co zrobią to nie wiadomo :)
I tak nigdzie nie należę :haha:

To gdzie było to głosowanie ,w Sejmiku Wojewódzkim , czy Śląskim Związku Pszczelarskim ?

Tego już nie wiem bo nie pytałem.

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 20:02 - sob 

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 09:28 - sob
Posty: 1481
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
BARciak pisze:
Tego już nie wiem bo nie pytałem.

Bo to jest bardzo duża różnica , decyzje Sejmiku Wojewódzkiego także Ciebie dotyczą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 20:07 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 listopada 2013, 20:57 - czw
Posty: 1517
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolsk 12 ramkowy 1+3x1/2
Miejscowość z jakiej piszesz: lubelskie
Hieronim pisze:
BARciak pisze:
Tego już nie wiem bo nie pytałem.

Bo to jest bardzo duża różnica , decyzje Sejmiku Wojewódzkiego także Ciebie dotyczą.
Jest jeszcze prawo unijne(o zgrozo) i nasze ustawy ,więc mogą swe głosowania w dupsko wsadzić.

_________________
Dzisiaj spojrzałem na swój nick ,potem na awata.To nie jest tak jak myślisz r-się uśmiałem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 20:30 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 22:59 - czw
Posty: 5146
Lokalizacja: wadowice 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski, LG 3/4, dadant
ciekawe czy nie złamali konstytucji i co na to trybunał :mrgreen:
co jak co ale eksport matek z zagranicy do PL powinien zostać ucywilizowany bo prędzej czy później jeszcze się nam odbije czkawką ta różnorodność i to co idzie za matkami czyli wirusy i choroby, legenda głosi że pewien handlarz miodem i pszczołami z południa małopolski razem z odkładami chyba chodziło o ukrainę zaserwował nam nową nosemę kilka lat temu, a u nas dalej można leczyć ogniem albo wodą święconą więc lepiej zbytnio nie szaleć

_________________
Człowiek, który dla interesu poświęca swój honor, traci i swój honor i swój interes


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 20:39 - sob 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
http://www.zwiazekpszczelarski.pl/zakaz ... -slaskiego

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 22:12 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 grudnia 2007, 09:08 - ndz
Posty: 539
Lokalizacja: Krosno
Ule na jakich gospodaruję: Wkp, LN.
Miejscowość z jakiej piszesz: Krosno
Każdy zainteresowany może wnioskować do wojewody o stwierdzenie w trybie nadzoru nieważności uchwały.
Wniosek o jej podjęcie złożył podmiot nieuprawniony(może to zrobić tylko podmiot prowadzący księgi).

Art. 82. 1. Uchwała organu samorządu województwa sprzeczna z prawem jest nieważna. O nieważności uchwały w całości lub w części orzeka organ nadzoru w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia doręczenia uchwały w trybie określonym w art. 81.

Cały tekst ustawy o samorządach :
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU19980910576/U/D19980576Lj.pdf

_________________
https://www.matki-pszczele.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 marca 2018, 22:17 - sob 

Rejestracja: 15 września 2009, 22:27 - wt
Posty: 5802
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie
Ule na jakich gospodaruję: Langstroth 3/4
Miejscowość z jakiej piszesz: Słupia
:D :lol:

_________________
http://www.polbart.com/matki-pszczele


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2018, 08:23 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1785
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Teraz potrzebne papiery ze bakfast jest tez ciemny a Krainka zolta.
i wszystko gra.Nie bedzie dotacji dla zoltych .
U mnie to samo stare niemcy nie chca buckfasta i maja po 20 kilo z uli.
A srednia w instytutach wyszla 35 kilo.
W backfastach srednia bytla 67 do 100 kilo miodu .
Nic nie mam do innych Czy zolta czy czarna ..miod ma byc we wiadrze.
A w orginalna krainka ktora moze jeszcze jest gdzies powinna sie na potege roic .I w czasie Rzepaku przy zalamaniu pogody przestaje czerwic co doprowadza znowu do rojki.Backfast byl wychodowany by stawil czola choroba i tak sie stalo ze backfast radzi sobie doskonmale z chorobami .
W wielkiej brytani kiedys osypalo sie ponad 90 procent pszczol.
Bruder adam to naprawil i teraz ktos wprowadza zakaz..to chore dlatego bo ten co to wprowadza ma pszczoly w swojej pasiece i naweyt nie wie ze ma buckfasta. Nalezalo by do niego wiechac i pobrac probki pszczol i wyslac do instytutow w niemczech .
Tam gdzie tez walcza z buckfastem.
Sprzedaja w instytucie Carnice w powietrzu zapladniana.
Moje buckfasty sa 5 km od instytutu...Maja problem :haha: - nie maja problemu bo z moimi buckfastami wychodza piekne miodne pszczoly.
Byly na mnie skargi a ja na to co ja za to moge ze moje zolte sa szybsze w powietrzu. poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2018, 16:11 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 22:59 - czw
Posty: 5146
Lokalizacja: wadowice 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski, LG 3/4, dadant
darius4257,

powinieneś pisać do instytutu żeby ci odpalili twoją dolę za ubogacanie kulturowe ich pszczół :mrgreen:

_________________
Człowiek, który dla interesu poświęca swój honor, traci i swój honor i swój interes


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2018, 16:56 - wt 

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 09:28 - sob
Posty: 1481
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
kudlaty pisze:
darius4257,

powinieneś pisać do instytutu żeby ci odpalili twoją dolę za ubogacanie kulturowe ich pszczół :mrgreen:

No to wreszcie wiemy , dlaczego tak dobre są niemieckie krainki. :haha:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 marca 2018, 18:14 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1785
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
zebym nie hodowal buckfasta dostawalem za darmo z instytutu matki
a zem na kase chytry to u mnie w ulach zolkly.(potrzebuje miod a nie kolor)
I do dzis jak mi ktos powie ze ma z instytutu carnica i jest dobra bo miala tyle i tyle miodu i do tego dorzuci ze sie nie roi ..to jest moja zasluga to moje trutnie tam byly .
Pomnik powinni mi postawic !!!!!!
Tak to sie robi ,blisko instytutu ktos mieszka bierze odemnie pszczoly i musi sie zameldowac z nimi.Wiec melduje ze widzi na drzewie rojke i dokladnie podaje miejsce zlapania rojki.W instytucie wiedza wtedy ze to napewno carnica.Czyli pszczola nie sciagnieta z poza granic w jakich walczy instytut.
potem 2 rojke lapie i robi 4 odklady z nich ..i nikt sie nie przyczepia ze sa zolte.Ale jak selekcjonuja do sprzedarzy carnike to zabijaja zolte matki bo nioby to buckfast. poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 marca 2018, 11:16 - czw 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Coś słyszałem o podobnym zakazie w Dolnośląskim. To prawda?

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 marca 2018, 19:47 - czw 

Rejestracja: 05 grudnia 2010, 20:54 - ndz
Posty: 1346
Lokalizacja: Wołów
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski/dadant
BARciak pisze:
Coś słyszałem o podobnym zakazie w Dolnośląskim. To prawda?

W Poniedziałek mieliśmy zebranie pszczelarskie i nic prezes nie wspomniał o zakazie

_________________
Odkłady pszczele: wielkopolskie i dadant tel.693305282 lub PW


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 marca 2018, 20:31 - czw 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Zenon pisze:
BARciak pisze:
Coś słyszałem o podobnym zakazie w Dolnośląskim. To prawda?

W Poniedziałek mieliśmy zebranie pszczelarskie i nic prezes nie wspomniał o zakazie

Na Facebooku coś pisali. Temu pytam.

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 marca 2018, 21:25 - czw 

Rejestracja: 11 stycznia 2010, 00:33 - pn
Posty: 2053
Lokalizacja: Śląsk...ale Dolny ;)
BARciak, Dolny Śląsk to kilka niezależnych od siebie związków o którym piszesz?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 marca 2018, 21:43 - czw 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Rob, miałem tylko informację że Dolny Śląsk.

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 00:52 - pt 

Rejestracja: 11 stycznia 2010, 00:33 - pn
Posty: 2053
Lokalizacja: Śląsk...ale Dolny ;)
No, jak mi by taki numer wywinęli to składki pójdą do Polanki albo poszukam jakiegoś innego stowarzyszenia. Jak na razie nikt takich głupot nie proponował. Planujecie tę bzdurę zaskarżyć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 10:34 - pt 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Rob, ja może i bym zaskarżył ale co sam 1 zrobię?
Inni wolą się podporządkować. Boją się? Takie mam wrażenie. Tylko czego jak ta ustawa to cyrk na kółkach bez podstaw? Praktycznie kazde zdanie można podważyć.
Tak nawiasem mówiąc dziś jest piękna pogoda i bardzo ciepło szczególnie w słońcu i pięknie latają. Także ciemnobrązowe rabusie koło daszków i wylotów. Na 95% to krainka bo wszyscy z okolicy których znam mają tylko krainkę nie licząc tego co ode mnie dostali. Jak ja nienawidzę tej pszczoły... :pala: Sorry taki mamy klimat i nawet zakazy tego nie zmienią :wink:

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 11:18 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lipca 2016, 12:43 - czw
Posty: 364
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Konopiska
Tylko, jak to zrobić?
Obawiam się, że moje pismo zostałoby odrzucone ze względów proceduralnych.

_________________
Pozdrawiam
Sławek
Moje psiaki: http://www.cavaliery.com


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 12:00 - pt 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
slaw007, przydało by się na początek zebrać w kilku :D

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 12:44 - pt 

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 09:28 - sob
Posty: 1481
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
BARciak pisze:
Także ciemnobrązowe rabusie koło daszków i wylotów. Na 95% to krainka bo wszyscy z okolicy których znam mają tylko krainkę nie licząc tego co ode mnie dostali. Jak ja nienawidzę tej pszczoły...

Krainka jest szara , trochę obiektywizmu i popatrz na swoje kundelki , pewnie chcą się zakarmić na wiosnę :haha:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 15:01 - pt 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Hieronim pisze:
BARciak pisze:
Także ciemnobrązowe rabusie koło daszków i wylotów. Na 95% to krainka bo wszyscy z okolicy których znam mają tylko krainkę nie licząc tego co ode mnie dostali. Jak ja nienawidzę tej pszczoły...

Krainka jest szara , trochę obiektywizmu i popatrz na swoje kundelki , pewnie chcą się zakarmić na wiosnę :haha:

nie mam w pasiece takich pszczół w pasiece ale wiem kto ma i wiem że to krainka
nawet wiem jaka linia ale to szczegół
kundelków tez nie mam

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 16:41 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lipca 2015, 16:01 - śr
Posty: 688
Lokalizacja: Warszawa/Bydgoszcz
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie 10r
Miejscowość z jakiej piszesz: Warszawa
Czy żółta czy szara czy czarna czy kraina czy bcf czy kaukaska czy kundelek ... Jak tylko się trafi okazja to każda pszczoła rabuje... Takie ma geny... Jak nie ma pożytku nektarowego to każda okazja czyni złodzieja bo może się uda... W końcu zapas pokarmu jest dla nich gwarancją przetrwania...

Muszę przyznać że jeżeli krainki od sąsiadów lecą teraz do ciebie kawał drogi aby rabować tzn ze prawdopodobnie lepiej wyszukają pożytki :) a i pyłku muszą gromadzić więcej skoro za rabunkiem mają czas się kręcić. .. a i pełen szacunek za umiejętność rozpoznania konkretnej linii krainki po kolorze i to w locie ;-)

Sorry ale mam jedno i drugie i specjalnych różnic nie dostrzegam i zawsze bawią mnie te wojny krainki vs bcf... Z różnic większą siłę na wiosnę ale i większe zużyciem pokarmu + mniejsza rojliwość zauważyłem u bcf ... A Rabusie są u jednych i drugich...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 17:21 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 grudnia 2007, 09:08 - ndz
Posty: 539
Lokalizacja: Krosno
Ule na jakich gospodaruję: Wkp, LN.
Miejscowość z jakiej piszesz: Krosno
slaw007 pisze:
Tylko, jak to zrobić?
Obawiam się, że moje pismo zostałoby odrzucone ze względów proceduralnych.


Można poprosić o pomoc prawnika z org. pszczelarskiej:
http://spp-polanka.org/kontakt/
E-mail ostatni na dole.

Można próbować samemu:https://www.prawos.pl/jak-zaskarzyc-uchwale-rady-gminy-lub-sejmiku-wojewodzkiego

Ale uwaga na terminy.
Najpierw wezwanie do uchylenia uchwały.Po bezskutecznym wezwaniu lub upływie terminu na odpowiedź przysługuje skarga do WSA na naruszenie prawa.
Koszt ok 300zł na posiedzeniu jawnym w składzie 3 sędziów, na niejawnym w składzie 1 sędzia-100 zł.
Polecam posiedzenie jawne.
Bardzo duże prawdopodobieństwo wygrania.
Interes prawny będzie wykazany jeżeli mieszkacie i macie pszczoły na terenie tego województwa.

_________________
https://www.matki-pszczele.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 17:29 - pt 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
tomi007, miałem na myśli pasiekę, która jest najbliżej bo inne maja za daleko o tej porze. Nie zauważyłem większych rabunków u "żółtych" :)

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 17:53 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 września 2007, 17:41 - sob
Posty: 4278
Lokalizacja: Czaszyn /Londyn
Ule na jakich gospodaruję: ,wielkopolski i 435x250
BARciak pisze:
tomi007, miałem na myśli pasiekę, która jest najbliżej bo inne maja za daleko o tej porze. Nie zauważyłem większych rabunków u "żółtych" :)


Tak walisz na te krainki ale myśle ze prawdziwej krainki chyba nie miałes ,ja mam rózne rasy i linie i powiem ze zadne bakfasty na moim terenia szału nie robia jak na ostatnie lata jakie u mnie sa


henry

_________________
https://goo.gl/maps/hL13WHejj7k


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 18:21 - pt 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
henry650 pisze:
BARciak pisze:
tomi007, miałem na myśli pasiekę, która jest najbliżej bo inne maja za daleko o tej porze. Nie zauważyłem większych rabunków u "żółtych" :)


Tak walisz na te krainki ale myśle ze prawdziwej krainki chyba nie miałes ,ja mam rózne rasy i linie i powiem ze zadne bakfasty na moim terenia szału nie robia jak na ostatnie lata jakie u mnie sa


henry

Z tego co mówisz wynika, że w PL nie ma dobrej krainki.

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 19:30 - pt 

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 09:28 - sob
Posty: 1481
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
BARciak pisze:
Z tego co mówisz wynika, że w PL nie ma dobrej krainki.

Bardzo mocne twierdzenie , pewnie czymś podparte.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 19:59 - pt 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Hieronim pisze:
BARciak pisze:
Z tego co mówisz wynika, że w PL nie ma dobrej krainki.

Bardzo mocne twierdzenie , pewnie czymś podparte.

Tym, że miałem praktycznie większość najpopularniejszych linii krainki jakie są w PL i wszystkie jednakowo wypadły więc podejrzewam, że z resztą będzie to samo.

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 20:08 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 listopada 2012, 17:05 - ndz
Posty: 1536
Lokalizacja: Województwo Podkarpackie
Ule na jakich gospodaruję: Leżak Wlk,Wlkp 1+3x1/2
Hieronim pisze:
BARciak pisze:
Z tego co mówisz wynika, że w PL nie ma dobrej krainki.

Bardzo mocne twierdzenie , pewnie czymś podparte.


No mocne i podparte testami naszych matek w pasiekach :)

_________________
Kto ma pszczoły ten ma miód , kto ma ziemię, ten ma trud.


Pozdrawiam-Sebastian


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 21:16 - pt 

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 09:28 - sob
Posty: 1481
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
tomi007 pisze:
.. a i pełen szacunek za umiejętność rozpoznania konkretnej linii krainki po kolorze i to w locie ;-)

BARciak, Jeżeli to prawda , to mamy do czynienia z geniuszem.
XxSebastianxX pisze:

No mocne i podparte testami naszych matek w pasiekach :)

Takie same jak o miodzie rzepakowym? :haha:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 21:20 - pt 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
Hieronim, jak zwykle nie doczytasz, albo przeczytasz bez zrozumienia a potem piszesz.
Temat jest o BF więc o nim piszmy.

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 21:22 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 listopada 2012, 17:05 - ndz
Posty: 1536
Lokalizacja: Województwo Podkarpackie
Ule na jakich gospodaruję: Leżak Wlk,Wlkp 1+3x1/2
Hieronim pisze:
tomi007 pisze:
.. a i pełen szacunek za umiejętność rozpoznania konkretnej linii krainki po kolorze i to w locie ;-)

BARciak, Jeżeli to prawda , to mamy do czynienia z geniuszem.
XxSebastianxX pisze:

No mocne i podparte testami naszych matek w pasiekach :)

Takie same jak o miodzie rzepakowym? :haha:


Jak się nie uspokoisz prześmiewco to ci Grzesiek za chwile Bana walnie i to ja się będę śmiał ale z ciebie :)

_________________
Kto ma pszczoły ten ma miód , kto ma ziemię, ten ma trud.


Pozdrawiam-Sebastian


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 21:24 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 listopada 2012, 17:05 - ndz
Posty: 1536
Lokalizacja: Województwo Podkarpackie
Ule na jakich gospodaruję: Leżak Wlk,Wlkp 1+3x1/2
Hieronim pisze:
tomi007 pisze:
.. a i pełen szacunek za umiejętność rozpoznania konkretnej linii krainki po kolorze i to w locie ;-)

BARciak, Jeżeli to prawda , to mamy do czynienia z geniuszem.
XxSebastianxX pisze:

No mocne i podparte testami naszych matek w pasiekach :)

Takie same jak o miodzie rzepakowym? :haha:


Oprócz tego że jest Geniuszem to ma też oczy i widzi że jego sąsiad ma linie singer,wiem że jesteś ślepy(szczególnie mentalnie) ale nie wszyscy są i niektórzy widzą co lata u sąsiada.

_________________
Kto ma pszczoły ten ma miód , kto ma ziemię, ten ma trud.


Pozdrawiam-Sebastian


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 21:34 - pt 

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 09:28 - sob
Posty: 1481
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
BARciak pisze:
Tak nawiasem mówiąc dziś jest piękna pogoda i bardzo ciepło szczególnie w słońcu i pięknie latają. Także ciemnobrązowe rabusie koło daszków i wylotów. Na 95% to krainka bo wszyscy z okolicy których znam mają tylko krainkę nie licząc tego co ode mnie dostali. Jak ja nienawidzę tej pszczoły... :pala: Sorry taki mamy klimat i nawet zakazy tego nie zmienią :wink:

Tak nawiasem mówiąc nie popieram takich zakazów , których nie można wyegzekwować , moim zdaniem sprawa hodowli powinna być uregulowana w skali kraju i jeżeli hodowcy krzyżówek mogą spełniać pewne warunki , to hodowcy mieszańców mieszańców też powinni być też odpowiedzialni za to co wprowadzają do środowiska.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 marca 2018, 23:18 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 grudnia 2010, 22:05 - sob
Posty: 2789
Lokalizacja: Łódź
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Tak na marginesie tych "pseudonaukowych "dywagacji :wink: jaka jest praktyczna róznica pomiedzy BF a dowolnym programem "krzyżownicznym" ? zapisanym w "ksiegach " ? na pewno nie okres/długośc dokumentacji :shock:

_________________
Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 marca 2018, 00:33 - sob 
Nie mam tej linii BF to jakas nowa rasa pszczół? Od kogo moge kupić taka matkę?


Na górę
  
 
Post: 31 marca 2018, 09:58 - sob 
ADMINISTRATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 września 2013, 09:18 - ndz
Posty: 3027
Lokalizacja: Beskid Żywiecki/woj. Śląskie/powiat Żywiecki
Ule na jakich gospodaruję: Dadant, wielkopolski
gulfon pisze:
Nie mam tej linii BF to jakas nowa rasa pszczół? Od kogo moge kupić taka matkę?

Nie taka młoda. Hodowca tej pszczoły umarł w '96 więc linia ze 100 lat będzie miała :wink:
Dziwne, że sa jeszcze tacy co nie słyszeli o Buckfaście (choć myślę że to ładowanie pod włos i db o niej wiesz) :haha:

_________________
Pozdrawiam całą brać pszczelarską,
BARciak


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 330 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

www.pasiekaambrozja.pl/forum/index.php



    Matki pszczele Pasieka Zarodowa Aga    Słoje 900   baner na stron

       baner czasopisma Pasieka

Pasieka Pod Lipą w Dzietrznikach   Pasieka Bartolino   Pasieka Pogodny Piątek   FERENC FRANCISZEK KNIEJA

Hurtownia pszczelarska   Producent sprzętu pszczelarskiego   Miód z własnej pasieki



Chcesz zareklamować swoją stronę na naszej skontaktuj sie z Administratorem


"Wszystkie prawa zastrzeżone"©. Zakaz powielania i rozpowszechniania treści oraz zdjęć z forum bez zgody autora i Administracji