FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:53 - czw

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 grudnia 2014, 12:06 - ndz 

Rejestracja: 08 grudnia 2014, 22:43 - pn
Posty: 7
Ule na jakich gospodaruję: dadant 1/2
Miejscowość z jakiej piszesz: Jastrzębie-Zdrój
Witam. Zależy mi na odpowiedzi najlepiej dużego wędrownego pszczelarza. Jaką linie buckfasta polecacie do dużej wędrownej pasieki, z nastawieniem na rzepak-akacja-gryka-wrzos/nawłoć. Muszę jednak uwzględnić że jeśli wystąpi spadz lub będą problemy z znalezieniem pożytku to po rzepaku jadą w las (iglasty-pewnie wisla/ustroń, ale jestem bardzo mobilny i jak tylko byłoby to wykonalne technicznie moge jechać i do Austrii). Nie mam doświadczenia pszczelarskiego. Mieszkam w województwie śląskim, ale nie w górach - klimat porównywalny z centralną polską, napewno niegorszy. Typ ula dadant 1/2 ocieplany-nie mam dobrego sprzętu stolarskiego i miałem obawy robić jednościenne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2014, 13:34 - ndz 

Rejestracja: 22 czerwca 2013, 10:16 - sob
Posty: 46
Lokalizacja: Sochaczew
Ule na jakich gospodaruję: waszawski poszerzany
Witaj,
zadajesz bardzo głupie pytanie. Pamiętaj bedzie ta sama linia pszczół u Ciebie i u twojego sąsiada 10-15 km dalej, on będzie miał miód ty nie...
BF to mix cech genetycznych u jednego se sprawdzi u innego nie. Ja mam pasieke stacjonarną i tez mam BF rózne linie jedne miodniejsze inne mniej. musisz sam wypróbować kup po kilka, kilkanaście matek z danej linii wywieź na pożytek za rok dwa ocenisz która zdała u Ciebie egzamin a która nie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 grudnia 2014, 14:17 - ndz 
jak chcesz hodowac pszczoły jak piszesz że :
marcin11234 pisze:
Nie mam doświadczenia pszczelarskiego
odpowiedz sobie na to pytanie


Na górę