FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 16 lipca 2025, 17:12 - śr

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02 lutego 2011, 10:41 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 października 2007, 21:05 - wt
Posty: 208
Lokalizacja: Wambierzyce
Proszę o opinie czy warto dopłacać za drugą oś w przyczepce.Nigdy nie woziłem dwuosiówką zawsze przyczepą jednoosiową, też się sprawdzała.Jak ktoś ma doświadczenie to proszę o plusy i minusy jedno i dwuosiowych .Za wszelkie rady typu po co przyczepa, że drogo,że ktoś robi tańsze itp.dziękuję. Dylemat mam taki którą wybrać jedno czy dwuosiową.
Poniżej linki do obu,wymiary skrzyni jednakowe.
http://www.przyczepy-wiola.eu/oferta,10,silezia.html
http://www.przyczepy-wiola.eu/oferta,19 ... _PLUS.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 lutego 2011, 11:39 - śr 
apaczpk pisze:
czy warto dopłacać za drugą oś w przyczepce.Nigdy nie woziłem dwuosiówką zawsze przyczepą jednoosiową, też się sprawdzała.Jak ktoś ma doświadczenie to proszę o plusy i minusy l

Nie posiadam ani jednej ani drugiej
Ale przewoziłem na takiej i takiej i powiem Ci że dwu osiowa jest znacznie stabilniejsza podczas jazdy a zwłaszcza po naszych ukochanych drogach i możesz większy ciężar wstawić


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 11:43 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8749
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
tutaj ceny jakby bardziej atrakcyjne
http://www.goliat.com.pl/

_________________
xyz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 12:16 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 października 2007, 21:05 - wt
Posty: 208
Lokalizacja: Wambierzyce
A tu Bogdan się nie zgadza się (oficjalnie:) że większy ciężar można wstawić bo jak wynika ze strony producenta to większą ładownośc ma jednoosiowa.To po prostu takie same przyczepy tyle że druga oś swoje waży i żeby nie przekroczyć masy dmc 750kg jest mniejsza ładowność.No ale oczywiście zapewne więcej udzwignie:)
A zostaję przy tej firmie bo mamy już od nich przyczepkę,sprawdza się i jest dobrze wykonana,poza tym dealer jest blisko i wystawia faktury takie jak chcesz tzn.pisze laweta niekoniecznie wyszczególniając np.plandekę czy koło zapasowe- bo refundacji podlega laweta a nie plandeka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 12:40 - śr 
apaczpk pisze:
A tu Bogdan się nie zgadza się (oficjalnie:) że większy ciężar można wstawić bo jak wynika ze strony producenta to większą ładownośc ma jednoosiowa..

A to pech
bo jak na jedno osiową załadowałem 700 kg to koła zaczęły flaczeć jak wypożyczyłem drugi raz przyczepkę o tej samej ładowności tylko dwu osiową to naładowałem tonę i żadne się nawet nie ugięło ;-)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 13:18 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 października 2007, 21:05 - wt
Posty: 208
Lokalizacja: Wambierzyce
To raczej oczywiste że dwuosiówka więcej wytrzyma ,tylko różnica w cenie ponad 1000 zł.No i chyba manewrowanie odpiętą przyczepą chyba lepiej udaje się przy jednoosiowej.Kurcze myślę i zastanawiam się wciąż.Co do ładowności to wejdzie mi tam akurat 18 styropianów tak więc tragicznej masy to nie będzie ok.600kg. w najgorszym przypadku.Znam twój stosunek do refundowanej lawety ale raczej polecasz dwuosiówkę?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 14:32 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 stycznia 2010, 12:21 - pt
Posty: 3523
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Bydgoszcz
Zawsze pszelicza sie ciezar na oś dlatego dwu osowa bedze lepiej sie sprawowala i stabilizacja bedze inna natomiast jak mamy ule i podjeżdzamy na pozytek lepiej nam manewrowac 1 osową .,a moze naczepa siodlowa by zdala egzamin .mozna by przewiez duzą ilosć uli .pawel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 14:39 - śr 

Rejestracja: 13 lipca 2009, 22:16 - pn
Posty: 148
Lokalizacja: Dolne Powiśle, Malbork
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski, Ostrowskiej
apaczpk pisze:
A zostaję przy tej firmie bo mamy już od nich przyczepkę,sprawdza się i jest dobrze wykonana,poza tym dealer jest blisko i wystawia faktury takie jak chcesz tzn.pisze laweta niekoniecznie wyszczególniając np.plandekę czy koło zapasowe- bo refundacji podlega laweta a nie plandeka.

To jak to jest w końcu z tą refundacją lawet do przewozu uli ? Czy można wybrać sobie lawetę od dowolnego producenta, taką jaka mi odpowiada czy tylko takie, które są zgłoszone w projekcie do refundacji sprzętu pszczelarskiego ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 14:51 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 października 2007, 21:05 - wt
Posty: 208
Lokalizacja: Wambierzyce
Oczywiście że można wziąć lawetę od dowolnego producenta,ma być nowa,mieć homologację i sprzedawca ma wystawić ci fakturę na lawetę.A to że jedna firma przedstawiła swoją ofertę w kosmicznych cenach na lawety do przewozu uli świadczy o niej dobrze z marketingowego punktu widzenia, bo jako jedyna taką ofertę przedstawiła.A że pszczelarz może sobie wyszukac innej,tańszej,i takiej którą przewiezie nie tylko ule to jego sprawa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 15:01 - śr 

Rejestracja: 13 lipca 2009, 22:16 - pn
Posty: 148
Lokalizacja: Dolne Powiśle, Malbork
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski, Ostrowskiej
apaczpk pisze:
Oczywiście że można wziąć lawetę od dowolnego producenta,ma być nowa,mieć homologację i sprzedawca ma wystawić ci fakturę na lawetę.A to że jedna firma przedstawiła swoją ofertę w kosmicznych cenach na lawety do przewozu uli świadczy o niej dobrze z marketingowego punktu widzenia, bo jako jedyna taką ofertę przedstawiła.A że pszczelarz może sobie wyszukac innej,tańszej,i takiej którą przewiezie nie tylko ule to jego sprawa.

Dziękuję za wyjaśnienie. Dla mnie taka przyczepka jednoosiowa w zupełności wystarczy do przewozu uli styropianowych, akurat zmieści się 18 sztuk (prawie na styk)i troszeczkę miejsca jeszcze zostanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 16:17 - śr 

Rejestracja: 09 marca 2010, 21:31 - wt
Posty: 198
Lokalizacja: Siedlce
Jaką wybrać przyczepę, zależy co będziesz woził. Jeśli tylko pszczoły to wybrałbym jednoosiową.Dlaczego, ano dlatego że jak koło najedzie w jedną dziurę w jezdni( a dziur w jezdniach w naszym dziwnym kraju mamy dostatek) to pszczółki mają jeden wstrząs i tylko raz spadają z plastra.Obciążenie przyczepy ulami nie jest znaczne. W przypadku przyczepy dwuosiowej liczbę dziur w jezdni należy mnożyć przez dwa.Zwracałbym uwagę większą, na rodzej zawieszenia, amortyzatory, resory. Jeśli na każdym dołku czy też kamieniu przyczepa będzie, jak to się mówi dobijać, lub podskakiwać, to obojętne czy przyczepa jest jednoosiowa czy dwuosiowa, to pszczoły ci podziękują po otwarciu wylotków. Kosmiczny skafander może ci nie pomóc. Jeśli przyczepa używana byłaby sporadycznie to też wybrałbym jednoosiową,cena za przewieziony kilogramo/kilometr towaru jest niższa. Natomiast jeśli przyczepa byłaby użytkowana intensywnie do przewozu różnych rzeczy, nie tylko pszczół ale przysłowiowe mydło i powidło to zaszalałbym i kupił dwuosiową. Taka przyczepa ma bardziej stabilny tor jazdy( pod warunkiem że osie są równoległe i jest prawidłowo wykonana), lepiej się prowadzi samochód z taką przyczepą. Teoretycznie jest trwalsza, piszę teoretycznie gdyż są specjaliści którzy w krótkim czasie bez niczyjej pomocy potrafią czołg zajeździć a co dopiero taką przyczepę.Dużo też zależy od wykonania, przyczepy dwuosiowe mogą być delikatniejsze. Wykonawca zakłada że dwie osie są mniej obciążone i mogą być delikatniejsze. Zużycie opon w jednosiowej jest większe, pomimo że teoretycznie opony w dwuosiowej bardziej się powinny zużywać przy skręcaniu, ale w jednosiowej są bardziej obciążone, większe musi być ciśnienie powietrza. Widziałem takie koło a dokładniej mówiąc słyszałem a dopiero póżniej widziałem, z starą oponą zimową napompowane do maksymalnego ciśnienia, wystawione na targu w stronę słońca, jak obraziło się na właściciela za takie traktowanie to zrobiło wielkie bum. Wszystko na targowisku ucichło, nawet kury przestały gdakać.Tak czy inaczej sam musisz podjąć decyzję co kupić, po przeanalizowaniu wad i zalet jednej i drugiej przyczepy oraz po przeprowadzeniu kalkulacji. Dodam jeszcze że dużych różnic co do prowadzenia obu rodzajów przyczep nie ma. Zależy to od stosunku mas przyczepy i samochodu. Tutaj bardziej zastanawiałbym się nad uzyskaniem kat E do B, prawa jazdy i kupieniem przyczepy z hamulcem najazdowym o większej DMC.Mając samochód o masie zbliżonej do 1500kg można holować przyczepę o DMC zbliżonej do 1200kg. Nawet kiedyś ciągnąłem Fiatem 126p, przyczepę o masie prawie dwa razy większej od malucha. Bałem się że mogę zatrzeć silnik i że mogę spotkać pana władzę w białej czapce.Wspominam o tym dlatego żby wykazać że pomimo iż dysproporcja mas pojazdów była znaczna, to cały zestaw zachowywał się stabilnie, przyczepa nie myszkowała a maluchem nie rzucało po całej jezdni. Inna sprawa że prędkość była niewielka. Pożyczałem też od kolegi przyczepę o DMC 500kg, która w zależności od ustawienia cybantów mocujących oś przyczepy do ramy, jeździ bliżej rowu lub osi jezdni(tak to określa kolega). Jazda z taką przyczepą to męczarnia, przyczepa myszkuje, nie można a dokładnie boję się osiągnąć większą prędkość. Jeśli masz możliwość wypróbuj jak jeździ się obiema przyczpami koniecznie z obciążeniem, w końcu przyczepa jest do wożenia towaru.Praktycznie koszty eksploatacji przyczep o tych samej DMC są zbliżone, w dwuosiowej są większe trochę opory toczenia a co z tym się wiąże większe zużycie paliwa, ale to widać dopiero przy dużych przebiegach, w jednoosiowych trochę szybciej się niszczą opony. Często, ponieważ przyczepa jest sporadycznie używana, bierze się z niej, w okresie letnim, kola do samochodu a do przyczepy zakłada się zimowe, pod warunkiem że rozmiar i typ kół jest taki sam. Reasumując, jeśli przyczepa lekka o DMC 750kg i tylko do przewozu pszczół zdecydowanie jednoosiowa, jeśli uniwersalny transport i częściej to dwuosiowa. Ale to Ty placisz, Twoje pieniądze(ja każdą złotówkę oglądam dwa razy zanim wydam) i Ty sam musisz podjąć decyzją co kupisz.

Jerzy K.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 lutego 2011, 22:35 - śr 

Rejestracja: 04 grudnia 2009, 18:00 - pt
Posty: 691
Lokalizacja: Wrocław
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36-18
Ciekawy jestem, czy kupując refundowaną przez związek pszczelarski przyczepkę można używać /przykładowo/ do przewozu świń?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2011, 12:27 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 października 2007, 21:05 - wt
Posty: 208
Lokalizacja: Wambierzyce
Wczoraj rozmawiałęm z gościem który ciągał przyczepę dwuosiową codziennie-taka robota.Co prawda nie woził pszczół ale powiedział że z doświadczenia przy dwóch osiach tak blisko umiejscowionych obok siebie bardzo często "łapie się kapcie".Jedno koło podbija jakiś gwóźdż i drugie to "łapie".Coś w tym jest ,jak miałem "malucha" który jak wiadomo rozstaw osi ma malutki co tydzień łapałem gumę.
Chyba faktycznie niepotrzebana mi dwuosiówka i zdecyduję się na tańszą jednoosiową.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 lutego 2011, 16:20 - czw 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 21:02 - ndz
Posty: 40
Lokalizacja: Grodzisko Dolne
O przyczepach o których piszecie to nie lawety do przewozu uli ale do przewozu materiałów budowlanych i innych.Sprawa dopłat to przepis wymyślony przez urzędników.Gdyby mieli pojęcie o transporcie uli to przepisy wyglądałyby inacej.A przyczepa wykonana przez rzemieślnika, przystosowana do przewozu uli i zarejstrowana nie jest czymś lepszym.Czy na taką przyczepę nie powinno być dopłaty?
Jeśli zostaje zarejstrowana jako SAM spełnia także wszystkie warunki.

_________________
leja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 marca 2011, 21:59 - pt 

Rejestracja: 13 marca 2010, 14:43 - sob
Posty: 42
Lokalizacja: Iwonicz
A kolego masz na dwu osiwą prawo jazdy BE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 marca 2011, 22:11 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 października 2007, 21:05 - wt
Posty: 208
Lokalizacja: Wambierzyce
Kategoria B+E jest potrzebna przy przyczepie przekraczającej DMC 750 kg,osie nie mają tu nic do rzeczy. Przy przyczepie lekkiej dwuosiowej( o DMC do 750 kg) wystarczy kat.B.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 marca 2011, 22:12 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 października 2007, 21:05 - wt
Posty: 208
Lokalizacja: Wambierzyce
Z resztą nieważne .Zamówiłem już jednoosiową.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

            



Chcesz zareklamować swoją stronę na naszej skontaktuj sie z Administratorem


"Wszystkie prawa zastrzeżone"©. Zakaz powielania i rozpowszechniania treści oraz zdjęć z forum bez zgody autora i Administracji