www.pasiekaambrozja.pl/forum/index.php


FORUM PSZCZELARSKIE PASIEKI "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
Dzisiaj jest 18 października 2018, 19:37 - czw
api-inhalacje.pl Pasieka Ambrozja

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 21 października 2017, 10:28 - sob 

Rejestracja: 14 stycznia 2011, 11:35 - pt
Posty: 484
Lokalizacja: płońsk
darius4257 pisze:
-przelozyc caly czerw na dol do dolnego korpusu.
Nie wiem gdzie miał pasiekę Deichman i jakie tam były warunki pogodowe,ale u Nas, po oblocie jest jeszcze najczęściej zimno i przekładanie czerwiu do dolnego korpusu, gdzie są gorsze warunki cieplne jest działaniem pozbawionym logiki.Jeżeli już koniecznie chcemy zgromadzić cały czerw w jednym korpusie, choć nie wiem dlaczego,to raczej w górnym,bo tam jest cieplej.

_________________
godzięba


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2017, 13:49 - sob 
Pszczelarz Roku
Pszczelarz Roku
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 listopada 2008, 22:00 - pn
Posty: 3377
Lokalizacja: stare polichno
Ul Ostrowskiej jest ulem korpusowym i nikomu przez myśl nie przejdzie by zamiast zamiany całych korpusów przekładać czerw z pojedynczymi ramkami do dolnego / jak za króla Ćwieczka / a po upływie 14 dni przedstawiać / jak sam piszesz - według Deichmana / zamienić / czyli przestawić / korpusy . Pracowałem na ulach Ostrowskiej kilkanaście lat . Zawsze operowałem tylko całymi korpusami , wymieniałem wcześnie matki po reproduktorkach , by się nie roiły . O zbiorach miodu nie piszę , ponieważ osiągnięcie w owych czasach 100kg z ula było normalnością a nie rewelacją .
Coś ten Deichman za dużo utrudniał sobie pracę .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2017, 13:53 - sob 
Pszczelarz Roku
Pszczelarz Roku
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 listopada 2008, 22:00 - pn
Posty: 3377
Lokalizacja: stare polichno
misiek18100 pisze:
Tu podaję link do podobnej metody według której obsługa rodziny zajmuje 20 min rocznie

I właśnie o to chodzi w gospodarce wielokorpusowej - operujesz tylko całymi korpusami .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2017, 15:07 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 listopada 2013, 20:57 - czw
Posty: 1603
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolsk 12 ramkowy 1+3x1/2
Miejscowość z jakiej piszesz: lubelskie
Godziemba pisze:
darius4257 pisze:
-przelozyc caly czerw na dol do dolnego korpusu.
Nie wiem gdzie miał pasiekę Deichman i jakie tam były warunki pogodowe,ale u Nas, po oblocie jest jeszcze najczęściej zimno i przekładanie czerwiu do dolnego korpusu, gdzie są gorsze warunki cieplne jest działaniem pozbawionym logiki.Jeżeli już koniecznie chcemy zgromadzić cały czerw w jednym korpusie, choć nie wiem dlaczego,to raczej w górnym,bo tam jest cieplej.
Można wziąć poprawkę na nasze warunki
,a czerw baz problemu wygrzeją .Lepiej zamienić korpusy niz czekać jak matka zejdzie na dolny

_________________
Dzisiaj spojrzałem na swój nick ,potem na awata.To nie jest tak jak myślisz r-się uśmiałem


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 listopada 2017, 20:27 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Godziemba pisze:
darius4257 pisze:
-przelozyc caly czerw na dol do dolnego korpusu.
Nie wiem gdzie miał pasiekę Deichman i jakie tam były warunki pogodowe,ale u Nas, po oblocie jest jeszcze najczęściej zimno i przekładanie czerwiu do dolnego korpusu, gdzie są gorsze warunki cieplne jest działaniem pozbawionym logiki.Jeżeli już koniecznie chcemy zgromadzić cały czerw w jednym korpusie, choć nie wiem dlaczego,to raczej w górnym,bo tam jest cieplej.

___________________________________________________
Czesc
Przelozyc caly czerw na dolny korpus w okolo 10 marca .
Nie kazdy zrozumial co mialem na mysli.
Po dlugim rozstaniu z pszczolami robimy to z przyjemnoscia.
Tym bardziej ze na wiosne jest bardzo malo pszczol w porownaniu z innymi miesiacami. Jest to wiec tak zwany przeglad techniczny rodziny pszczelej.Troszke posprzatamy ,ustawimy gniazdo wycofamy niektore ramki ewentualnie dodamy swierzy susz.Oceniamy rodzine i matke tu juz bedziemy widziec czy bedzie z niej miod.
Chodzi o to by zapoznac sie na nowo z rodzina i co najwazniejsze
robimy to tylko 1 raz w roku .Nie bedziemy wiecej grzebac przes caly sezon w gniezdzie.
Od tego momentu pracujemy korpusami.
poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2017, 19:02 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
flamenco108 pisze:
polbart pisze:
flamenco108 pisze:
darius4257 pisze:
Nastepnie czekamy znowu na marzec by powtorzyc metode.

Bardzo mi się podobają te schematy produkcyjne.


Takie bajeczki Ci się podobają? :D


Ja nie jestem ,ja tylko tak wygladam...
Ja początkujący jestem. W zasadzie wszystko mi się podoba ;)

cZESC
CZAS na bajki .


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 grudnia 2017, 22:03 - ndz 
Co Ty miszczu syrop wirujesz? 60 kg to syrop ,a 13 kg to miód z rzepaku ,a wykręciłeś 83kg z ula w ubiegłym roku .Popatrz jak wynik sie zgadza ,a po za tym jak oglądam ten schemacik to juz mnie bicepsy bolą ,a 55 cm nie chce mieć w obwodzie .Wystarczy mi 40 cm)


Na górę
  
 
Post: 18 grudnia 2017, 19:25 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Ja mam ule z ramkami wielkosc prawie ostrowskie ....tak zwane niemiecka normalny wymiar DNM
Weza jest 370X200. w jednym korpusie jest 11 ramek ....
Korpus juz z miodem wazy 33 do 36 kilo ,po wywirowaniu z pustymi ramkami wazy 6 kilo.
I teraz rysunek powyzszy przedstawia prace w 1 rodzinie z 5-cioma korpusami.
Prawda jest taka ze wiekszosc z rodzin potrzebuje 6 korpusow--czyli po 2 miodnie 1korpus na czerw.
A ze mam styropiany rozwojem pszczol (((wajcek))) mnie nie przeskoczysz
z dadantami i wlkp...choc bys im centralne ogrzewanie zalozyl.
Warunki cieplne u mnie sa idealne do rozwoju wiosennego.
Po zlozeniu 2 matek w 1 ul ,dostep do odsklepionego pokarmu maja przez krate na ktorej jest jeszcze folia w ktorej jest pasek wyciety okolo 10 cm -by nie ochladzac gniazda dolnego i gornego.
Zwezanie gniazda extra ocieplanie jest u mnie zbedne produkcja czerwiu w moich styropianach zaczyna sie w styczniu .w marcu leci pelna para .
Cieplo jest bardzo wazne ,niska ramka 1 korpus na czerw jest wystarczajacy.Myslalem juz nie raz nad dadantami .....Mialem juz 10 uli dadanta sprzedalem po 1 roku pracy na nich.Za duzo roboty .
poz d


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 grudnia 2017, 19:33 - pn 
a to mosz 370x 200 no to jeszcze dużo wodziczki musi upłynąć .


Na górę
  
 
Post: 24 grudnia 2017, 19:18 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
wajcek pisze:
a to mosz 370x 200 no to jeszcze dużo wodziczki musi upłynąć .

cZESC
czy zrobisz takie manewry korpusami przeciw rojce , ze swoimi pszczolami na wielkopolskich czy dadanta (nie) bo takie masz.(w takim czasie jak ja ,)
Nie smiej sie z innych ..u mnie juz duzo wody uplynelo.
Trzeba szanowac swoj czas.Krutko i na temat do celu ,a celem jest MIOD
poz d


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 grudnia 2017, 22:45 - ndz 

Rejestracja: 21 listopada 2009, 20:49 - sob
Posty: 826
Lokalizacja: małopolska Łapczyca
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
darius4257, jak się ma u ciebie sprawa z unasiennianiem młodych matek w osieroconych wcześniej rodzinkach, jaki procent ginie i co wtedy łączysz ze zrobionym wcześniej odkładem ?
Jeśli tak to w jaki sposób , na gazetę .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 grudnia 2017, 00:21 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
U mnie na 50 moze 1 zginie......jest Maj to nie ma strat.
U Ciebie w zaleznosci od ilosci zerujacych ptakow.
Odklad z ta jedna matka NIE lacze zostaje !!!!
Zapomniales o tej drugej matce ,bo sa na 1-wszym zdjeciu 2 Matki
----pisze tam wyjac i zabespieczyc w razie awari..............
Czy na gazete mozna laczyc --jest to b.dobry sposob.
W klateczce tez b.dobry .
Wiem o co Ci chodzi by odklad spowrotem na gazete....ale to juz inny sposob............w pewnym momencie moze dojsc do rojki.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jesli mlode matki sie nie unasienniom to -przeciez wszystkich matecznikow nie wyrzucisz do weselnego ulika pare wrzucic....
poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 grudnia 2017, 12:09 - pn 

Rejestracja: 21 listopada 2009, 20:49 - sob
Posty: 826
Lokalizacja: małopolska Łapczyca
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
darius4257, ok rozumem .
W tym sezonie zrobię próbę na kilku rodzinkach tą metodą i zobaczę jak to wyjdzie , mam kilkanaście uli na ramce wielkopolskiej 18 więc myślę że będzie ok .
Pozdrawiam Jurek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 marca 2018, 20:09 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Tak jak przewidzialem 11.03. 2018 i 12.03.2018 Temperatura Byla 15 stopni
wykorzystalem to .
Zrobilem przeglad. czas trwania na 1 rodzine 15 minut do max 20 minut.
1-ulozylem gniazdo juz na caly sezon .
2-dalem ramke pracy.
3-zgonilem matke na dolny korpus ostrowskiej
4-obcielem skrzydelko matce
5-zaznaczylem matke kolorem
6-Dalem krate na krate odgrodowa folie z przeswitem 10 cm
(w zaleznosci od sily rodziny folia bedzie wycofywana.)
7-korpus miodni w nim stare ramki z futrem i nowe z futrem.
(stare beda wycofane po wyjedzeniu podrapanego pokarmu.)
8-Ramki zawalone pylkiem rowniez nad krate
(w rodni jest bardzo malo pylku )
'''''''''''''
Czekam teraz na rzepak gdy juz paczki pusci .
zrobie porzadek w miodni ..stare ramki czarne na przetop
pelne pozostalosci zasklepionego pokarmu beda wykorzystane do odkladow.
W rodni juz nie bede zagladal gdyz wszystko juz zrobione na caly sezon
Gdy bede mial chec to moze zetne trutnie .....
Oj bedzie miodu .......Oj bedzie
poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 marca 2018, 21:28 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Pokarm na gorze .....
Matka na dole .
Krata --zapewni ze matka nie bedzie w przyszlej miodni (obecnie spizarnia)
nosic jajek.

Folia na kracie natomiast zapewni ze pszczoly beda mialy warunki jak w inkubatorze.
Takze zadne nadchodzace mrozy nie zahamuja matki w ilosci skladanych jaj.
Mozna powiedziec ze sezon zostal otwarty bez wzgledu na temperatury.
Punkt spotkania sie ciepla z zimnem (punkt rosy) w styropianach jest u mnie juz na zewnetrznej powierzchni ula.W drewnianych beda sie pszczoly musialy troszke z tym pomeczyc (od czwartku)................poz d
(zapomnial bym zostanie jeszcze zabieg w kwietniu ,wyjecia foli z nad kraty
czas sekundy , uchylic korpus i 1-dnym pociagnieciem folie wyciagnac)

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2018, 10:21 - wt 

Rejestracja: 18 sierpnia 2010, 14:27 - śr
Posty: 59
Lokalizacja: polska wies
zachamuje brak białka!!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 marca 2018, 09:48 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 października 2007, 20:55 - ndz
Posty: 68
Lokalizacja: Kościerzyna
darius4257 pisze:
Czesc
Tak jak przewidzialem 11.03. 2018 i 12.03.2018 Temperatura Byla 15 stopni
wykorzystalem to .
Zrobilem przeglad. czas trwania na 1 rodzine 15 minut do max 20 minut.
1-ulozylem gniazdo juz na caly sezon .
2-dalem ramke pracy.
3-zgonilem matke na dolny korpus ostrowskiej
4-obcielem skrzydelko matce
5-zaznaczylem matke kolorem
6-Dalem krate na krate odgrodowa folie z przeswitem 10 cm
(w zaleznosci od sily rodziny folia bedzie wycofywana.)
7-korpus miodni w nim stare ramki z futrem i nowe z futrem.
(stare beda wycofane po wyjedzeniu podrapanego pokarmu.)
8-Ramki zawalone pylkiem rowniez nad krate
(w rodni jest bardzo malo pylku )
'''''''''''''
Czekam teraz na rzepak gdy juz paczki pusci .
zrobie porzadek w miodni ..stare ramki czarne na przetop
pelne pozostalosci zasklepionego pokarmu beda wykorzystane do odkladow.
W rodni juz nie bede zagladal gdyz wszystko juz zrobione na caly sezon
Gdy bede mial chec to moze zetne trutnie .....
Oj bedzie miodu .......Oj bedzie
poz d

Nasuwa się pytanie czy przy zapowiadanym ochłodzeniu starczy pszczołom pokarmu pod krata i folia nie wspomina kolega o zostawieniu tam pokarmu.

_________________
Pozdrawiam serdecznie.
Mariusz
maniek_mb


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 marca 2018, 22:34 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
klania sie suleczy no...juz ci odpowiem
Gniazdo jest ulozone na zimno po rogach ramek jest przeciez pokarm nieraz cala ramka.(to skarmia moment dla larw)
1-wsza ramka od twojej prawej (stoisz z tylu ula)to trutowa..nastepna pokarm z przygotowanymi juz do jaj komurkami.nastepne to zaczerwione ramki potem susz ramka pokarm troszke pylku az do 11 ramki.Pszczoly wyczyszcza pylek i pokarm by matka mioala gdzie czerwic.(czerwi potem od listwy do listwy) nad tym krata ..folia na kracie z przeswitem 10 cm i w sumie 11 ramek w miodni z pylkiem i pokarmem. Odsklepiam kiedy mi sie chce..
I jest jeszcze jedno u mnie rodziny ponad polowa jest juz na wszystkich gornych ramkach gdzie jest glowny pokarm.
Dzis i jutro w nocy u mnie minus 6 . :haha: spokojnie spie.
piwo w sylecznie jest dobre przyjedz na kurs w kwietniu bede tam od 1-wszego .poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2018, 20:56 - czw 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
troszke za szybko sie rodziny rozwijaja , jak w gornym korpusie nie ma 1 ramki lub wiecej , buduja juz na dziko pod folia po 3 dniach juz 10 cm dzikej budowli. to nic wrzuci sie to na wytop.
Ta moja gospodarka ma sens ....poniewaz .....zimuje na 2 korpusach to jest wystarczajaco dam 3 czy 4 czy 5...bedzie rozpizdziaj .,grzyb wszedzie pylek po ramkach .
Poprostu poniszczone ramki pszczoly nie potrafia sie w nich znalesc
Matka czerwi na ramkach dolnego korpusu i gornego co powoduje strate ciepla.Pszczole trzeba ustawic tym sposobem oszczedzamy ramki -oszczedzamy kase. Zwiekszamy ilosc miodu i zwalczymy rojke odkladem ze stara matka (odklad ten odwdzieczy sie miodem z poznego lata )................ itd poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 kwietnia 2018, 21:16 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Zalamanie pogody bylo
Duzo za duzo ramek mieliscie w gniezdzie.
Szczescia zycze w lapaniu rojek w maju.
U mnie tez bylo zalamanie pogody teraz kwitnie mniszek rzepak i kasztan wszystko od razu.. teraz 30 kwietnia jestem w punkcie .....
Przed 9 dniami wyjalem 1 matke odklady porobilem z nimi malusienke.
Teraz bede odstawial korpusy 30 kwietnia i podam od hodowlanej pasek z jajami.Narazie pszczoly siedza na 44 ramkach....Jest na co popatrzec..
Ale to sie nie liczy ....... SREDNIA WYDAJNOSC Z ULA TO JEST wazne dla mnie......poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 maja 2018, 20:54 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Nastapilo wrocilo zalamanie pogody plus 5 w nocy mroz ....jestem opuzniony o 2 dni...moze jutro slonce wyjdzie .Cienki bedzie ten rok tak to czuje po kosciach.
Tyle wolnego mam ...nos mi sie czerwony zrobil nie wiem od czego ,przeciez nie klamie ,....ide po lekarstwo.. :haha:

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 maja 2018, 00:52 - śr 

Rejestracja: 15 września 2009, 22:27 - wt
Posty: 5865
Lokalizacja: Góry Świętokrzyskie
Ule na jakich gospodaruję: Langstroth 3/4
Miejscowość z jakiej piszesz: Słupia
Powiedz mi Darku, czemu się tak męczysz z tą ograniczona rodnią i z pisaniem o niej.
Świat stoi na rodni 2 x LN Stardard.
To jest za mało o 10 cm, a Ty jeszcze chcesz ograniczać.
Czy sobie też tak ograniczasz?
:D
Pozdrawiam,
Leszek

_________________
http://www.polbart.com/matki-pszczele


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2018, 21:38 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2018, 21:58 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Matka stara przesunieta zapelnila juz 1 korpus miodni (miod jest w nim juz dojrzaly.)
Patrze gdy sa prawie do polowy ramki zasklepione to jest OK
Zaczynam wirowanie w niedziele 20 maja.
Rojki nie bylo matki sie juz wylegly ..Stara matka pracuje.
Nic odjac nic dodac.....
Bledem bylo jeszcze podanie 1 ramki trutniowej jako ostatniej w rzedzie w ulu.
Powinna ona byc w samym srodku miedzy ramkami jako 6 ramka (na korpus z 11-stoma ramkami).Pozatym pytanie bylo ,dlaczego powinno sie dawac krate odgrodowa rownolegle do ramek w gniezdzie nie poprzecznie.Ze wzgledu na latwiejsze zwiekszenie mozliwosci przejscia pszczol do miodni .I odwrotnie zakladajac robimy pulapke na matke potrafi sie ona zaklinowac bez mozliwosci wycofania i tak umiera.
Poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2018, 22:15 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Na przyszly rok musze liczyc na 1 rodzine.
=====================
4 korpusy na miodnie (44 ramki)
2 daszki
2 dennice
2 korpusy czerw(22 ramki)
2 kraty odgrodowe .
ROJKI NIE MA
I smialo na jakis urlopik wypoczynkowo/rozrywkowy.poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 maja 2018, 22:32 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Dokladnie widac ze okolo 15 maja rodzina ktora przyniosla 3 korpusy miodu
ta po lewej stronie bez matki zaczela powolutku tracic brode ktora byla na zewnatrz ula.(wciagnelo ja do srodka)Czyli jak w opisie deichmanna zaczyna od 15 maja slabnac....naszczescie miod jest juz dojrzaly w tych korpusach.((Mloda matka pewniak na 2019 zlozy pierwsze jajka pod koniec maja)) ..Prawa ze stara matka rosnie ..wynik korpus dojrzalego miodu.Po odwirowaniu tych 4 korpusow stara dostanie 2 i mloda 2 korpusy . poz d
Gdy uzywam slowo miod to mam na mysli miod z 18 lub mniej procentami wody.Innego z ula nie ruszam.poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 maja 2018, 20:32 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Na razie wiruje rodziny ktore sa na 3 korpusach ..w 1 korpusie matka urzeduje krata i 2 miodnie ostrowskiej.Z rodzin wywirowanych wyszlo dokladnie 42 kilo miodu.Jutro dalej.......Nastepnie nie wiem jeszcze kiedy przejde do rodzin ktore sa prowadzone gospodarka Deichmanna.Wazny bedzie wynik.....poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 maja 2018, 21:08 - czw 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Pogoda sie popsula ...
moze jutro pojade z Daichmanem od 12 godziny wiruje.
Juz wiem ze po pelniolem blad ......Wyszlo mi ponad 40 kilo z uli co pouciekaly
roily sie ........ a teraz bedzie miodzik z uli prowadzonych jak daichmann opisal.
Wszystkie pszczoly sa w ulach rojki nie bylo a pszczol masa wisza na wylotku u starej matki i nowej matki ..... miodu masa
Piekny widok.Stara matka naniosla pelen korpus miodu i dzis dostala 2 korpus.Czyli w sumie potrzebowalem 7 korpusow ....normalnie pisalem 6 ale pogoda wstrzymala wirowanie. Ale normalnie 6 korpusow jest dosc gdy wirowanie wypali. poz d

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 czerwca 2018, 22:21 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2009, 17:07 - pn
Posty: 1800
Lokalizacja: Srodek / Niemiec
Ule na jakich gospodaruję: weza*350/200
Czesc
Metoda Deichmana zdala egzamin moze w 1 ulu na 10 uli .
czyli ten jeden ul dal 4 korpusy miodu. ...60 kilo
Reszta prowadzona metoda Deichmanna daly po 40-50 kilo...
Gdybym nie laczyl aby bylo wiecej miodu mialbym duzo wiecej.
Nielaczona rodzina daje u mnie 2 razy po 40 kilo
Metoda deichmanna tylko 50 kilo ,,,malo bo pszczola uciekla.( a miala nie uciec)
Nauczylo mnie to ze nie wolno laczyc czy dzielic rodzin ..nalezy pszczoly zostawic w spokoju i tylko od czasu do czasu kontrolowac. poz d
___________________________________________________
w tym roku straty na miodzie ...ale nie jest zle :haha:

_________________
http://www.buckfast-zucht.de/index.php?seite=shop


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 79 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

www.pasiekaambrozja.pl/forum/index.php



    Matki pszczele Pasieka Zarodowa Aga    Słoje 900   baner na stron

       baner czasopisma Pasieka

Pasieka Pod Lipą w Dzietrznikach   Pasieka Bartolino   Pasieka Pogodny Piątek   FERENC FRANCISZEK KNIEJA

Hurtownia pszczelarska   Producent sprzętu pszczelarskiego   Miód z własnej pasieki



Chcesz zareklamować swoją stronę na naszej skontaktuj sie z Administratorem


"Wszystkie prawa zastrzeżone"©. Zakaz powielania i rozpowszechniania treści oraz zdjęć z forum bez zgody autora i Administracji