FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 05:04 - ndz

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 22 marca 2011, 21:12 - wt 
Witam jestem początkujący...i z tego co wyczytałem na forum to matki powinny czerwić już o tej porze a dziś zrobiłem przegląd i w 3 ulach wogulę nie ma jakiegoś śladu czerwi a matki są w nich na pewno, ale również zauważyłem że może mają za mało pokarmu?...proszę o pomoc. Następną sprawą jest to że w 2 ulach mam na wszystkich ramkach pszczoły i dużo ramek z czerwiem i się zastanawiam czy nie mają za mało miejsca....proszę mi coś doradzić w tych sprawach


Na górę
  
 
Post: 22 marca 2011, 22:02 - wt 
....proszę mi coś doradzić w tych sprawach[/quote]

Widzisz kol w tych sprawach sam sobie odpowiadasz na swoje pytania.
1 Troszke dziwne tak jak piszesz że matka jeszcze nie czerwi możesz ja lekko pobudzić ciastem jest tutaj dużo napisane na forum ( poszukaj )
2 O tej porze to lepiej trzymaj pszczoły troszke ciaśniej jak juz bedą wychodzić za zatwór to wtedy im dołuz ramko najlepiej z pokarmem.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 22 marca 2011, 22:24 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
lotnik19, Kolego obowiazkowo pszczoly musza miec po 2 ramki pelne pokarmu na pocatku i na koncu gniazda. Dodatkowo zrzuc pszczoly ze srodkowej ramki zaraz za czerwiem i odsklep troche. Co tydzien odsklepiaj 1 ramke. gniazda posciecniaj wedlug zasady ramka z pokarmem/ramki z czerwiem/ramka z pokarmem/ zatwor. Wszystko co nadto za zatwor. Tylko dobrze ocieplone gniazdo rokuje szybki rozwoj. Wylotki tez do 3-4 cm zmniejsz. Na powalke kocyk ze styropianem. Siatki w dennicy zamknac.