FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 11:28 - sob

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ] 
Autor Wiadomość
Post: 18 lipca 2011, 21:11 - pn 

Rejestracja: 24 grudnia 2010, 23:02 - pt
Posty: 72
Lokalizacja: Lubaczów
witam !
chciałbym na początku napisać, że czytałem (tutaj na forum i nie tylko) tematy dotyczące podkarmiania pszczół. Jednak niektóre z tematów dot. innych form karmienia niż te które mi chodzi.

Otóż chodzi mi o karmienie wyłącznie cukrem ponieważ jestem początkującym pszczelarzem i jeszcze nie zakupiłem specjalistycznych produktów do karmienia, a mianowicie jak często podawać pszczołom.
Czytałem w jednym temacie że 1:1 w sensie litr wody na kilo cukru co drugi dzień, lecz nie wiem przez ile dni...

Co chodzi o mnie to czasami daje taką mieszankę teraz jak są upały czasem daje do podkarmiaczki samą wodę np. litr wody czystej niech sobie piją bo gorąco hahaha ;)

Proszę was abyście mi napisali jakiś punkt odniesienia co chodzi o karmienie prosto zwięźle i na temat

z góry dziękuję


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lipca 2011, 21:24 - pn 
StasieQ pisze:
co chodzi o karmienie prosto zwięźle i na temat


W jakich ulach gospodarujesz?

Prosto, i zwięźle to najlepiej daj syrop 3:2 w dwóch dawkach po 5 kg i trzecią dawkę 2 do 4 kg - w zależności jakie masz pszczoły i na ilu ramkach będą zimowały (trzeba określić siłę rodzin do zimowoli) - czyli na syrop przeliczając na 5 kg cukru dajesz 3 litry wody, robisz syrop i dajesz taką dawkę jednorazowo. Potem kolejną taką a trzecia to już uzupełnienie w zależności czy jest taka potrzeba. :oczko:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 18 lipca 2011, 21:30 - pn 

Rejestracja: 24 grudnia 2010, 23:02 - pt
Posty: 72
Lokalizacja: Lubaczów