FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 23 kwietnia 2024, 08:20 - wt

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 11 lipca 2017, 11:32 - wt 
Nowo zarejestrowani użytkownicy

Rejestracja: 10 lipca 2017, 21:20 - pn
Posty: 4
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie podwójne
Miejscowość z jakiej piszesz: Olsztyn
Witam,
jestem początkującym pszczelarzem i forumowiczem więc proszę o wyrozumiałość. :lol:
Czy ktoś wyciągał już pszczoły z dzikiego gniazda do ula i dałby kilka rad? :?:
Przez 3 lata, co roku do altanki na działce wprowadzały się roje, które osypywały się po zimie (brak ocieplenia) jednak w tym roku po około miesiącu stworzyły silną rodzinę odznaczającą się wyjątkową łagodnością więc postanowiliśmy wyciągnąć je i osadzić w ulu wielkopolskim (trochę nietypowym bo x2 razy dłuższym czyli 20 ramek w korpusie). Do wyciągnięcia pszczół przystąpimy najwcześniej za 7dni więc pomyślałem że można wsadzić ramki wielkopolskie posmarowane syropem co chyba ułatwi przeprowadzenie akcji gdyż plastry są "obsiedzone na czarno" i pszczoły chętnie zajmą nowe plastry. W altance udało się oderwać deskę więc wysyłam kilka zdjęć. :wink: Pszczoły były bardzo łagodne pomimo deszczowej pogody i nie reagowały na flash z aparatu i przybijanie desek. Proszę o rady jak wyciągnąć tą rodzinę :?:
pozdrawiam supla
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2017, 14:28 - wt 
Nowo zarejestrowani użytkownicy
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lipca 2017, 09:47 - wt
Posty: 1
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie
Miejscowość z jakiej piszesz: Olsztyn
Odnaleźć królową i ją wyciągnąć. :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2017, 15:28 - wt 

Rejestracja: 01 września 2013, 10:18 - ndz
Posty: 5355
Lokalizacja: woj. Śląskie, Beskid Żywiecki