FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 23 kwietnia 2024, 12:10 - wt

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Trzy rójki
Post: 25 czerwca 2020, 21:39 - czw 
Nowo zarejestrowani użytkownicy

Rejestracja: 24 kwietnia 2020, 11:05 - pt
Posty: 6
Ule na jakich gospodaruję: Warszawski poszerzany
Miejscowość z jakiej piszesz: Lublin
Jestem początkującym pszczelarzem i w tym roku pierwszy raz miałem do czynienia z rójką, a właściwie trzema. Historia jest dla mnie nieco niezrozumiała i liczę na to, że doświadczeni pszczelarze pomogą mi w jej zrozumieniu.

Otóż jeżeli dobrze pamiętam to 12.06 wyroiła się jedna z moich 3 rodzin, tu pewnie było moje zaniedbanie, albo nieumiejętność radzenia sobie z nastrojem rojowym, który wcześniej zauważyłem. około 5 dni przed wyjściem rójki zabrałem 2 ramki z czerwiem do odkładu i ściąłem wszystkie mateczniki (było ich 5-6). Były w nich młode larwy, żaden nie był zasklepiony. No i szczęśliwy myślałem, że problem jest rozwiązany :P

12.06 złapałem rójkę która uwiesiła się na winogronie około 30m od ula, okazała się to rójka z opisywanej rodziny, znalazłem w niej moją matkę.

Jako, że z mojej drugiej rodziny, która jest znacznie silniejsza około tydzień wcześniej (07.06) zrobiłem odkład ze starą matką nie spodziewałem się rójki. Co więcej nie zauważyłem, żadnych śladów nastroju rojowego. Rodzina z której zabrałem matkę pociągnęła nowe mateczniki na młodych larwach i zaczęła wychowywać sobie matkę. Mateczników było 4 i zostawiłem je aby rodzina sobie wybrała ( być może to był błąd). 21.06 wyszła kolejna rójka i uwiesiła się prawie w tym samym miejscu.