FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 12 lipca 2025, 14:32 - sob

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ] 
Autor Wiadomość

Ule na jakich gospodaruję: warszawskie / dadana
Witam serdecznie.
Moi drodzy, proszę o poradę na temat dobrego stroju pszczelarskiego (bluza + spodnie lub kombinezon). Chcę coś kupić przez internet i jako że przywilej dotknięcia przed zakupem nie będzie mi dany, proszę o Wasze rady. Czy kapelusz a'la "kosmonauta" czy zwykły, jaki materiał, najlepiej żeby pszczółki nie przegryzały. Ważne aby był wygodny i przy przeglądzie i przy łapaniu rójki.

pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika

Nie mam za dużo doświadczenia ale mogę Ci powiedzieć o swoich wrażeniach z używania tego stroju przez 1.5 sezonu:

http://lyson.com.pl/index.php?id_produc ... er=product
Zły wybór. Może i dobrze chronią przed użądleniami ale strasznie psują precyzję ruchów. Trudniej je też domyć, kiedy bardzo się kleją. Chyba w tym roku przerzucę się na gumowe.

Strój: hmm na stronie Łysonia nie ma już takiego modelu. Był to klasyczny jednoczęściowy kombinezon z siatką w stylu kosmonauty. Bardzo go sobie chwalę, chociaż ma dwie wady:
1. W upalne dni bardzo w nim gorąco
2. Nogawki są za krótkie i musiałem popracować nad dodatkowymi zabezpieczeniami, bo miałem często mocno pożądlone kostki.
Widziałem kiedyś w jakimś australijskim sklepie internetowym kombinezon z wentylacją (miał takie fajne plastikowe kratki) ale nie znalazłem odpowiedników w Polsce.

Awatar użytkownika

Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie
hoborg, posejnele potrzebuje strój, który chroni przed ugryzieniami, nie użądleniami :mrgreen: :wink:
Kombinezon z wentylacją to pewno dobry pomysł - nie trzeba od razu sprowadzać z Australii - wystarczy sobie wszyć jakieś siateczki (kratki) gdzie kto potrzebuje...

Ja pierniczę !
Pszczelarze czy kosmonauci?