WYDAWNICTWO WILCZYSKA MACIEJA RYSIEWICZA Wilczyska, 3 stycznia 2010 roku Do Prezesów i Zarządów Wojewódzkich i Regionalnych Związków Pszczelarskich. Do wszystkich polskich organizacji pszczelarskich! Szanowni Państwo! Wydawnictwo WILCZYSKA (dawniej Pszczelarska Oficyna Wydawnicza), wydawca czasopism Kalendarz Pszczelarza” i Przegląd Pszczelarski”, przygotowuje do druku nowe czasopismo promocyjne pt. Zdrowie i Apiterapia”. Tytuł czasopisma został już zarejestrowany. Przewidywany termin wydania pierwszego numeru I kwartał 2010 roku! Pomysł powołania w/w periodyku opiera się na kilku podstawowych założeniach: 1) Zdrowie i Apiterapia” skierowane będzie nie do pszczelarzy, ale do konsumentów miodu i produktów pszczelich. 2) Zdrowie i Apiterapia” kolportowane będzie bezpłatnie przez pszczelarzy wśród klientów i nabywców miodu konkretnego gospodarstwa pasiecznego. 3) Zdrowie i Apiterapia” ma promować i szerzyć wiedzę na temat miodu i produktów pszczelich wśród polskich konsumentów. 4) Zdrowie i Apiterapia” kolportowane przez polskich pszczelarzy ma sprzyjać tworzeniu się stabilnego i świadomego rynku nabywców miodu i produktów pszczelich wokół tysięcy polskich gospodarstw pasiecznych. O promocji i reklamie miodu i produktów pszczelich, o propagowaniu zdrowego trybu życia i apiterapii mówimy w polskim środowisku pszczelarskim już od dawna. Jestem przekonany, że gazeta o miodzie, produktach pszczelich, apiterapii i ich ze wszech miar korzystnym wpływie na zdrowie człowieka, firmowana przez wybitne i znane osobistości świata nauki i kultury, wręczana nieodpłatnie przez pszczelarzy nabywcom produktów pasiecznych nie tylko poszerzy ich wiedzę na temat produktów pszczelich, ale spowoduje zbliżenie polskiego konsumenta miodu do polskiego pszczelarza. Planowany nakład czasopisma Zdrowie i Apiterapia” powinien wynosić minimum 50 000 egz., a przy solidarnym zaangażowaniu całego polskiego środowiska pszczelarskiego może być znacznie większy. Zwracam się z wnioskiem do Zarządów polskich organizacji pszczelarskich o rozpatrzenie możliwości przystąpienia na zasadach reklamodawcy lub sponsoringu do przedstawionego wyżej projektu. Wysokość ewentualnie zadeklarowanej kwoty zależy oczywiście od możliwości i wielkości danej organizacji pszczelarskiej. W zamian związek pszczelarski otrzymałby określoną i uzgodnioną w odrębnej umowie liczbę egzemplarzy Zdrowia i Apiterapii” do przekazania pszczelarzom w kołach terenowych. A potem czasopismo trafiałoby, już nieodpłatnie, do klientów polskich gospodarstw pasiecznych. Uważam, że mamy szansę na najtańszą i dodajmy ogólnopolską akcję promocji polskiego miodu. Nie ulega także wątpliwości, że prestiż pszczelarza (i jego gospodarstwa pasiecznego) wręczającego konsumentom bezpłatnie czasopismo promujące miód i produkty pszczele, zdecydowanie wzrośnie. Dlatego warto podkreślić także wysokie walory i korzyści marketingowe związane z kolportażem czasopisma Zdrowie i Apiterapia”. Łącze wyrazy szacunku, Maciej Rysiewicz KONTAKT tel. 0501 543 045, e-mail:
[email protected]