FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 05:10 - czw

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21 czerwca 2009, 17:21 - ndz 
Niedawno zauważyłem że do starego ula przyprowadził się rój pszczół. Nie znam się na hodowli ale chciałbym je chociaż przezimować . W ulu jest sześć ramek.Nie będe zabierał im miodu czy wystarczy im pokarmu na zimę i jak ocieplić ul.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 21 czerwca 2009, 18:01 - ndz 
napisz jaki to ul,ramek moze im puzniej zabraknac bo do zimy jeszcze kawałek:)


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: pszczoły
Post: 21 czerwca 2009, 18:38 - ndz 
Nowy pisze:
Niedawno zauważyłem że do starego ula przyprowadził się rój pszczół. Nie znam się na hodowli ale chciałbym je chociaż przezimować . W ulu jest sześć ramek.


Czyli rój wlazł do ula po padłych pszczołach należało by zaopatrzyć się w nowe ramki suszu (czyste ) lub węzy i czym prędzej je podmienić
Stare ramki na których osiedlił się ruj są zapewne czarne i zniszczone przez motylicę
Nie wiadomo też czy nie przez myszy itp
Jeżeli chcesz ich zatrzymać
musisz kupić nowych ramek i zamienić podkarmić i solidnie się zaopiekować
Rój należy koniecznie odymić Apiwarolem dwa razy co 5 dni
do Sierpnia dojdą do siły aby je za zimować miodu tak nie weźmiesz bo to co przyniosą to sobie na potrzeby a nawet należy im jeszcze dać
Do zimowli musisz mieć przynajmniej te 6 ramek ( tak samo jak jest teraz w ulu ) ale i musisz mieć 10 kg cukru aby im dać na za karmienie do 15 września


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 21 czerwca 2009, 20:35 - ndz 
ul był czysty ale nie wiem jakiego typu ramki dosyć duże prawie leżały wyprostowałem je włożyłem jeszcze dwie ramki z węzą(tak poradził mi znajomy)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 22 czerwca 2009, 01:59 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:53 - śr
Posty: 1078