FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 18 czerwca 2025, 01:18 - śr

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość

Witam serdecznie, jestem początkującym pszczelarzem i mam pytanie: jaki sposób będzie najlepszy, aby poddać unasiennioną matkę rasy Buckfast pszczole rasy kraińskiej?
Zastanawiam się nad metodą ze sztucznym matecznikiem.

Przed podłożeniem chcę utworzyć 2 sztuczne roje z 2 bazowych rodzin. Czy warto te sztuczne roje przed podłożeniem tych matek potraktować czymś przeciwko warrozie?

Jak je najlepiej stworzyć? Zmiecenie pszczół ''na oko'' z ramek czy też odmierzając wagowo ( ok. 1200-1300 g?

Pozdrawiam,
Nowicjusz

Tytuł:

Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski/dadant
sztuczny rój możesz utworzyć w ten sposób połóż koc przed ul i na tym kocu postaw niski stołek i połóż na nim deskę długości 1 metra coś tak na wzór skoczni i tak żeby była końcem z 20 cm od wylotka ula i wyciągaj ramki i strzepuj pszczoły na ten koc koło tej tak nazwę rampy pszczoły będą maszerować po tej rampie do ula wraz z matką trafią na tą przeszkodę 20 cm część pszczół poleci do ula a część zostanie z matką uwiązując się na końcu tej deski i jak rój osadż go w ulu a ramki z powrotem do ula w ulu niema matki to zaczną odciągać mateczniki ratunkowe pozrywasz je zostawisz jeden a po 9 dniach możesz podać matkę w sztucznym mateczniku z rywając ten zostawiony a w to miejsce w piąć zapałką sztuczny z nową matką

Tytuł:
Zenon pisze: