FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 05 czerwca 2024, 16:39 - śr

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2011, 20:32 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
Oto kilka fotek znalezionych w necie.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
www.pszczolyimiod.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2011, 20:36 - pn 

Rejestracja: 20 grudnia 2010, 16:37 - pn
Posty: 3036
Lokalizacja: Sokołow/ Warszawa
Cytuj:
dobre rozwiazanie kolegi medalinho

adidar dlaczego oni nie stosuja wylotków?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2011, 20:38 - pn 

Rejestracja: 20 grudnia 2010, 16:37 - pn
Posty: 3036
Lokalizacja: Sokołow/ Warszawa
adidar
ta druga fota robi wrażenie, podaj ile to ważyło na pusto i po pożytku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2011, 20:50 - pn 

Rejestracja: 20 grudnia 2010, 16:37 - pn
Posty: 3036
Lokalizacja: Sokołow/ Warszawa
adidar pisze:
na razie budowa stoi:D w razie pytań prosze pisac:)

jaki jest tam system wysuwania? bo niema tam systemu rolek samonośnych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2011, 10:53 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8680
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
wg mnie taka laweta robi wrażenie (chyba trójosiowa ), ilu chłopa trzeba do poskładania tego interesu widać na 2 filmie, ciekawi mnie tylko jedno czy targają ten dobytek tym skromnym Boxerem którego widać też na drugim filmie:

- wycieczka na rzepak, siła rodzin nie podlega dyskusji
http://www.youtube.com/user/kristijandu ... PyeI9XKF1w

http://www.youtube.com/user/kristijandu ... dNJV3wj3QE

_________________
sprzedam korpusy wielkopolskie i dadant produkcja babik nowe i używane 724227381


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2011, 12:17 - śr 

Rejestracja: 06 czerwca 2008, 23:01 - pt
Posty: 1139
Lokalizacja: Stargard Szczec.
Ule na jakich gospodaruję: wlkp/wlkp 18cm
kudlaty pisze:
wg mnie taka laweta robi wrażenie (chyba trójosiowa ), ilu chłopa trzeba do poskładania tego interesu widać na 2 filmie, ciekawi mnie tylko jedno czy targają ten dobytek tym skromnym Boxerem którego widać też na drugim filmie:

- wycieczka na rzepak, siła rodzin nie podlega dyskusji
http://www.youtube.com/user/kristijandu ... PyeI9XKF1w

http://www.youtube.com/user/kristijandu ... dNJV3wj3QE


Czyżby tam było 4 rzędy po 17 uli ?? :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2011, 12:59 - śr 

Rejestracja: 05 czerwca 2010, 01:12 - sob
Posty: 222
Lokalizacja: Maków k. Skierniewic / Warszawa
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
a mi się podoba to rozwiązanie:

http://www.youtube.com/watch?v=vsE4ggmH8S0


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2011, 23:32 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
kudlaty tu masz pokazane jak to zrobione. Cos pieknego! Kurde kupuje spawarke chyba...
<object style="height: 390px; width: 640px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yV8CmL3lhiA?version=3"><param name="allowFullScreen" value="true"><param name="allowScriptAccess" value="always"><embed src="http://www.youtube.com/v/yV8CmL3lhiA?version=3" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" allowScriptAccess="always" width="640" height="390"></object>

_________________
www.pszczolyimiod.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 lutego 2011, 23:52 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8680
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
adidar pisze:
kudlaty tu masz pokazane jak to zrobione. Cos pieknego! Kurde kupuje spawarke chyba...

no jeszcze trzeba tą lawete czymś zapełnić 4x17= to jest 68 sztuk :bosie: + jakiś sprzęt do jej targania za sobą

_________________
sprzedam korpusy wielkopolskie i dadant produkcja babik nowe i używane 724227381


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lutego 2011, 01:09 - czw 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
kudlaty, ja bym zrobil taka wlasnie na 4 rzedy, ale po 6-7 szt na jeden rząd. Czyli 2 metry szeroka ta lawetka i 4 metry dluga. Wszystko zgodne z prawem, typu SAM

_________________
www.pszczolyimiod.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lutego 2011, 10:17 - czw 

Rejestracja: 27 listopada 2010, 00:02 - sob
Posty: 1909
Lokalizacja: Szprotawa
Ule na jakich gospodaruję: WP leżak i WP korpus
Zrobiłem na 12 uli warszawskich poszeżanych w trzech rzędach po 4 ule zostało mi jeszcze tylko pomalować, środkowy wysówany do tyłu, dł 3,60 m szer.1,80 m. :jup Całość zajeło mi to prawie dwa tygodnie popołudniami, koszt w granicach 1200zł. Po zrobieniu pokaże zdjęcia. Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 lutego 2011, 10:28 - czw 

Rejestracja: 22 marca 2010, 22:34 - pn
Posty: 340
Lokalizacja: dolnośląskie
No to jestem ciekaw w jakiej pozycji pszczelarz robi przegląd w tych ulach skrajnych?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lutego 2011, 20:06 - czw 

Rejestracja: 29 grudnia 2009, 22:30 - wt
Posty: 6
Lokalizacja: Soleczniki_Lt
Witam, jakich resor panowie uzyliscie, wiele kg wytrzymują?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lutego 2011, 21:03 - czw 

Rejestracja: 27 listopada 2010, 00:02 - sob
Posty: 1909
Lokalizacja: Szprotawa
Ule na jakich gospodaruję: WP leżak i WP korpus
Użyłem resory od Żuka, wąskie na 7 warstw i jest stosunkowo miękka, mam inną przyczepkę towarową na takich samych reorach i spokojnie ładuje tone, z ulami tyle nie wyjdzie, licze że gdzieś około 600 kg 12 uli wp pełnych.Można użyć od Poloneza ale trzeba dodać pare piór. :czatownik:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 lutego 2011, 21:23 - czw 

Rejestracja: 27 listopada 2010, 00:02 - sob
Posty: 1909
Lokalizacja: Szprotawa
Ule na jakich gospodaruję: WP leżak i WP korpus
Obrazek Obrazek


Tak wygląda z resorami od Żuka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 16:47 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 23:26 - ndz
Posty: 334
Lokalizacja: opolszczyzna
Ule na jakich gospodaruję: wlkp. jednościenny i wlkp. 18
Po przejrzeniu tego wątku chyba sam się nad czymś podobnym zastanowię, żeby zrobić. Będzie łatwiej z przemieszczaniem pszczół między pożytkami :D

_________________
Pozdrawiam
novara


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 19:30 - pt 

Rejestracja: 17 czerwca 2008, 13:53 - wt
Posty: 108
Lokalizacja: Wieluń okolice
Witam
W tamtym roku zrobiłem przyczepkę do przewozu uli. Wzorowałem się na przyczepce pana Józefa,czyli dwa rzędy na stałe, a środek wysuwany na rolkach, a wymiary ma takie jak Marian.Woziłem nią pszczoły na spadż i wrzos, za każdym razem ponad 200 km. A moja uwaga jest następująca. Przyczepka przy takich gabarytach musi mieć dwie osie, i nie na resorach a osie skrętne

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 21:01 - pt 

Rejestracja: 20 grudnia 2010, 16:37 - pn
Posty: 3036
Lokalizacja: Sokołow/ Warszawa
adidar
a jak te wysuwane będziesz przeglądał?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 21:04 - pt 

Rejestracja: 20 grudnia 2010, 16:37 - pn
Posty: 3036
Lokalizacja: Sokołow/ Warszawa
Marian.
normalne żuk, czy te skrócone?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 21:10 - pt 

Rejestracja: 20 grudnia 2010, 16:37 - pn
Posty: 3036
Lokalizacja: Sokołow/ Warszawa
riko
ponad 200 kg, czy ponad 2 tony? zciagałeś? i jakim pojazdem? i czy jest z hamulcem najazdowym?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 21:19 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 21:02 - ndz
Posty: 40
Lokalizacja: Grodzisko Dolne
Ja mam inny punkt widzenia.Wzmocnione resory i zamontowane amortyzatory stabilizują wachania.Przyczepka przy prędkości 60-70km/h to jakby płynęła a przy nierównościach delikatnie amortyzuje.Przy osiach skrętnych jest bardzo twarda i przewożąc z miodem przy wysokich temp można narobić sobie kłopotu.Mam na myśli obrywanie się ramek.Nie wiem też po co ta druga oś.Ja przyczepek mam kilka i takiej potrzeby nie odczówam.Opony 14 " od Truck ze znaczkiem C wytrzymają dużo więcej.

_________________
leja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 21:34 - pt 

Rejestracja: 06 czerwca 2010, 23:11 - ndz
Posty: 254
Lokalizacja: Piła
I tu się z Panem zgadzam. Mam przyczepkę na osi skrętnej z Niewiadowa i uli na nią nie wsadzę. Na naszych drogach podskakuje jak szalona. Kiedyś miałem samoróbkę z resorem piórowym plus amortyzator i to było najbardziej optymalne rozwiązanie. Diabeł jednak podkusił i sprzedałem chcąc wymienić na fabryczną bo ładniejsza. Ładniejsza jest ale trakcyjnie o wiele gorsza.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 22:04 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lutego 2011, 23:26 - ndz
Posty: 334
Lokalizacja: opolszczyzna
Ule na jakich gospodaruję: wlkp. jednościenny i wlkp. 18
Czyżby sprawdziło się powiedzenie:
Zamienił stryjek siekierkę na kijek :leży_uśmiech: :leży_uśmiech:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 22:20 - pt 

Rejestracja: 17 czerwca 2008, 13:53 - wt
Posty: 108
Lokalizacja: Wieluń okolice
Panie Józefie, ja nie mówie o jednej osi skrętnej, a o dwóch. Przy jednej zgadza się będzie trzęsło jak cholera, a przy dwóch to jak pan to ujął, płynie się. Jak jedno koło w pada w dziure, to drugie jest na równym. W tamtym roku przewoziłem na swojej wzorowanej na pańskiej i na pożyczonej od kolegi co ma takie osie. Naprawde jest różnica. I jeszcze jedno, przy większych prędkościach ule się kołyszą. Stan naszych dróg też ma tu wiele do życzenia
jino2 tu nie chodzi o ciężar, tylko o to co napisałem wyżej.

_________________
Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 lutego 2011, 22:55 - pt 

Rejestracja: 27 listopada 2010, 00:02 - sob
Posty: 1909
Lokalizacja: Szprotawa
Ule na jakich gospodaruję: WP leżak i WP korpus
jino2, normalne Żuk wąskie , takie ja mam już w drugiej przyczepce, ale są i szerokie myśle że też mogą być,myśle że Pan Józef mógłby na ten temat coś powiedzieć bo już praktykował, ja dopiero będe, dziś dopiero wróciłem z pracy i jutro dalej do działania z tą przyczepką. :jupi:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 00:04 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 21:02 - ndz
Posty: 40
Lokalizacja: Grodzisko Dolne
Mocowanie uli na przyczepce jest ważna sprawą.Dobrze zamocowane nie będą się kołysać,Kżdy ma własny pomysł. Ja mocuję każdy ul oddzielnie,Pas chyba z sizalu 2,5cm szerokości zamocowany z przodu do tyłu ula, poprzez kabłąk z drutu nad oczkiem.W tylnej części jest sprężyna,uchwyt i kółko, aby pociągnięciem ręki zwolnić naciąg.Łatwo i szybko a sprężyna podtrzymuje do podstawy i amortyzuje.Tak zabezpieczam nawet ule stojące na podstawkach.Nie wypada w XXI wieku kłaść pustaka na daszku.

_________________
leja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 00:23 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
leja, Panie Józefie, nie myślał Pan nad dołożeniem 4- tego rzędu wysuwanego w stronę dyszla? 4 x 8 = 32 ule na przyczepce, a to jest spora gromadka na pozytek.
riko, Jak zalozysz 2 osie to policja moze sie przyczepic jesli zatrzyma. W obowiazujacym prawie jest to ze osie 2 moga byc rejsestrowane jako SAM DMC 750 kg, ale osie nie moga byc oddalone za bardzo od siebie - odleglosci nie pamietam. I tu moze pozostac kwestia corocznego przegladu przyczepy. Przy 1 osi problem znika i przeglady odpadaja. Polecam oś z busa LUBLIN, ona ma- jak chwalono na forach dot. motoryzacji - bardzo dobre zastosowanie przy adoptowaniu jej do przyczepek SAM - mase daje sie na 750 DMC, a ona sama jest w stanie wytrzymac ponad 2,5 tony. Do tego pióra polonez,albo żuk i resor boczny +bycze jaja i gitara. Mysle ze kolega mendalinho sie nie obrazi jesli wrzuce pare fotek.

Na marginesie moge zaoferowac wszystkim chetnym na maila instrukcje budowy przyczepki SAM, ktora kiedys kupilem na allegro. Chetnym wysle to na maila, prosze pisac na priva.


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

_________________
www.pszczolyimiod.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 00:32 - sob 

Rejestracja: 21 lipca 2008, 21:38 - pn
Posty: 1114
Lokalizacja: Małopolska
adidar, Mam pytanie , czy przy ukośnym, nie pionowym zamocowaniu amortyzatora spełnia on dobrze swoją rolę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 00:53 - sob 

Rejestracja: 27 listopada 2010, 00:02 - sob
Posty: 1909
Lokalizacja: Szprotawa
Ule na jakich gospodaruję: WP leżak i WP korpus
adidar, oś z busa Lublin posiada na środku przekładnie bo jest tylnym napędem, bardzo dobrze pasuje do przyczepki tylna oś od busa Dukato.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 00:53 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 października 2009, 12:44 - czw
Posty: 3148
Lokalizacja: Olsztyn
Ule na jakich gospodaruję: KLASYCZNY WIELKOPOLSKI
U mnie to działa beż problemu.Jedyne co bym zmienił to opony na 14


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 01:05 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
Marian., to w takim razie przednia belka z lublina, a o Dukato tez slyszalem, ze jest dobre do tego typu lawet. anZag, o to juz musisz spytac mendalinho. Wydaje mi sie, ze tylko ukosna ma byc, bo w pionie przejmowalo by na siebie amortyzacje, co ma robic resor.

_________________
www.pszczolyimiod.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 09:55 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 stycznia 2011, 12:56 - wt
Posty: 454
Lokalizacja: Leszno
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski, langstroth 3/4
mendalinho pisze:
U mnie to działa beż problemu.Jedyne co bym zmienił to opony na 14


Proponował bym zmienić całe koła nie tylko opony :leży_uśmiech: :leży_uśmiech:
Bez urazy :oczko:
Pozdrawiam :papa:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 12:47 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 października 2009, 12:44 - czw
Posty: 3148
Lokalizacja: Olsztyn
Ule na jakich gospodaruję: KLASYCZNY WIELKOPOLSKI
jacek_zz pisze:
Proponował bym zmienić całe koła nie tylko opony

Słuszna uwaga.Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 14:28 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
http://allegro.pl/os-fiat-ducato-jumper ... 12114.html tu jest od ducato oska - cena dobra i przyczepke mozna zaczynac od takiej osi :szok:

_________________
www.pszczolyimiod.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 18:11 - sob 

Rejestracja: 26 grudnia 2010, 23:31 - ndz
Posty: 114
Lokalizacja: Stalowa Wola
anZag w większości samochodów osobowych tylna oś (wahacz) ma amortyzator zamocowany skośnie więc w przyczepie tym bardziej nie widzę problemu.

Miałem okazję zrobić już niejedną przyczepkę i chciałbym podzielić się kilkoma radami:
Ja na oś osobiście polecałbym rurę grubościenną minimum 2``, do tego można spasować piasty z kołami od każdego wybranego auta na złomowisku (koszt minimalny). Dla spokojności wymienić w piaście łożyska na nowe i oś gotowa. (Choć gotowa samochodowa jeśli stan i cena OK to jak najbardziej).
Resory wypraktykowałem już najlepsze od żuka, tylko obowiązkowo z odbojami. Te od poloneza, dużego fiata i podobnych wynalazków spisują się ale do wagi tak około 400kg. Na takich od żuka na przyczepce jednoosiowej zdarzało mi się mieć nawet 2000kg.
Jeśli chodzi o przyczepki dwuosiowe to nie wiem ale chyba nie wszyscy zdają sobie sprawę, że na taką przyczepkę potrzeba mieć odrębną kategorię prawa jazdy
(chyba, że jeździmy tylko polnymi drogami).
Przyczepkę SAM najczęściej rejestruje się na DMC 450 lub 750 kg, od tego zależą również koszty np ubezpieczenia.
Bardzo istotne jest czym ciągniemy taką przyczepkę, bo jeśli nawet przyczepka jest na 750 DMC a samochód może ciągnąć załóżmy 400kg to w razie kontroli policji leżymy. Zwłaszcza, że przy coraz częstszych wizytach na drogach Inspekcji mają nas jak zważyć.
Istotny wymiar przyczepy to szerokość. Do 160cm wystarczy podstawowe oświetlenie, powyżej konieczne jest dodatkowe z obrysówkami.
Podczas kontroli w stacji uprawnionej do rejestracji pojazdów SAM zwrócą na pewno uwagę:
- na zaczep - nikt nie wbiję nam DMC 750 jeśli na nim nabite jest mniej
- ogumienie, musi być jednakowe na obydwu osiach i o odpowiedniej nośności
- wymagane oświetlenie ze światłem przeciwmgielnym tylnym i oświetleniem tablicy rejestracyjnej
- z tyłu 2 trójkąty ostrzegawcze odblaskowe, po bokach pomarańczowe odblaski, a z przodu białe
- na przyczepie nie może być żadnych ostrych, spiczastych krawędzi
- w przyczepie z resorami piórowymi oś powinna mieć amortyzatory
- konieczna jest opinia uprawnionego rzeczoznawcy, który wyda stosowną opinię
- w wydziale komunikacji oprócz stosownych opłat przynajmniej u mnie wymagają oświadczenia, że przyczepkę zbudowaliśmy sami z nowych części na które nie mamy rachunków (chyba, że takowe mamy - robią kopię).

Mam nadzieję, że o niczym istotnym nie zapomniałem i życzę wszystkim budującym powodzenia.

_________________
romrom


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 19:14 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 21:02 - ndz
Posty: 40
Lokalizacja: Grodzisko Dolne
chciałbym zapytać sznownego kolegi jaki przepis to reguluje , że " konieczna jest opinia uprawnionego rzeczoznawcy, który wyda stosowną opinię."

_________________
leja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 19:39 - sob 

Rejestracja: 26 grudnia 2010, 23:31 - ndz
Posty: 114
Lokalizacja: Stalowa Wola
Tego w 100% nie jestem pewien i przepisu nie znam u mnie w 2 stacjach uprawnionych jak pytałem to takowej wymagali dlatego wnioskuję że jest potrzebna, ale być może jest to tylko kolejny wymysł urzędników z tytułu interpretują sobie przepisy wg swojego widzimisię.
Dla porównania mogę powiedzieć, że u mnie koszt rejestracji przyczepki SAM czyli to co w uprawnionej stacji razem z opinią i kosztami w wydziale komunikacji to było coś około 360zł nie licząc ubezpieczenia.

_________________
romrom


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 19:52 - sob 

Rejestracja: 26 grudnia 2010, 23:31 - ndz
Posty: 114
Lokalizacja: Stalowa Wola
Polecam również tą stronę z tym http://www.auto-swiat.pl/1-jak-zarejest ... yczepe-100
z tym, że ja najpierw udaję się do stacji diagnostycznej a potem z kpl. dokumentów do wydziału komunikacji.
Znalazłem takowy przepis tu http://www.kodeksdrogowy.com.pl/obowiaz ... #rozdzial2 art. 66a pkt.3

_________________
romrom


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 22:21 - sob 

Rejestracja: 21 lipca 2008, 21:38 - pn
Posty: 1114
Lokalizacja: Małopolska
Roman Tański, Dzięki za wyjaśnienie ,u mojej przyczepki ,amortyzatory były właśnie zamocowane skośnie, zamierzałem je zamontować pionowo, gdyż sądziłem że skośny montaż jest wynikiem braku miejsca. Wygląda jednak, że jest to montaż prawidłowy, więc tak zostanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 22:47 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
leja, Panie Józefie, nie myślał Pan nad dołożeniem 4- tego rzędu wysuwanego w stronę dyszla? 4 x 8 = 32 ule na przyczepce, a to jest spora gromadka na pozytek.

_________________
www.pszczolyimiod.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 22:53 - sob 

Rejestracja: 05 czerwca 2010, 01:12 - sob
Posty: 222
Lokalizacja: Maków k. Skierniewic / Warszawa
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
anZag pisze:
zamierzałem je zamontować pionowo, gdyż sądziłem że skośny montaż jest wynikiem braku miejsca. Wygląda jednak, że jest to montaż prawidłowy, więc tak zostanie.


Montaż skośny jest właśnie z powodu braku miejsca, w samochodach też. Montuje się wtedy trochę mocniejsze amortyzatory.
Najlepszy jest montaż pionowy (jak jest miejsce).
Trzeba tylko uważać, żeby skok amortyzatora był większy niż odstęp belki od odbojnika (oś ma się zatrzymywać na odbojniku).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 23:07 - sob 

Rejestracja: 21 lipca 2008, 21:38 - pn
Posty: 1114
Lokalizacja: Małopolska
markko71, Czyli jeśli wygospodaruje miejsce to lepiej pionowo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 23:14 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 października 2009, 17:52 - sob
Posty: 2566
Lokalizacja: Szczecin okolice
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp
anZag, to resor ma brac na siebie najwiecej, amortyzator po skosie nie daje wpasc w rezonans, on wycisza natychmiast drgania.. Poza tym pomysl sobie o tym, ze jesli zamontujesz amortyzator w pionie, to przyczepa idzie w gore z 10-15 cm, a wtedy to wyglada bardzo dziwnie

_________________
www.pszczolyimiod.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 23:22 - sob 

Rejestracja: 21 lipca 2008, 21:38 - pn
Posty: 1114
Lokalizacja: Małopolska
adidar, Przyczepka nie musi iść w górę o 10-15 cm ,amortyzator mogę zamocować wyżej lub dorobić uchwyt do zamocowania poniżej osi, lub zamontować krótsze amortyzatory jeśli takie znajdę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 lutego 2011, 23:47 - sob 

Rejestracja: 26 grudnia 2010, 23:31 - ndz
Posty: 114
Lokalizacja: Stalowa Wola
anZag ja bym polecił amortyzator np od seicento tył jest dość krótki sprawdź tylko czy skok będzie wystarczający dla pionowego mocowania. Przy mocowaniu pod kątem łatwiej dopasować się ze skokiem do dowolnego rodzaju amortyzatora-mniej kombinacji.

_________________
romrom


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lutego 2011, 01:52 - ndz 

Rejestracja: 05 czerwca 2010, 01:12 - sob
Posty: 222
Lokalizacja: Maków k. Skierniewic / Warszawa
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
adidar pisze:
amortyzator po skosie nie daje wpasc w rezonans, on wycisza natychmiast drgania.

amortyzator tłumi tym lepiej im większy ma skok, czyli w pionie. Ja wiem, że intuicyjnie chciało by się zamocować amortyzator ukośnie, ale jest dokładnie odwrotnie :oczko:

anZag pisze:
markko71, Czyli jeśli wygospodaruje miejsce to lepiej pionowo.


Dokładnie tak, ale tylko jeśli masz miejsce. Nie przerabiałbym przyczepki, tylko ze względu na amortyzator.
Lepiej wtedy minimalnie pochylić i założyć trochę mocniejszy amortyzator (od cięższego samochodu).

Roman, Amortyzator od seicento wg mnie będzie za słaby, seicento ma obciążenie na jedną oś coś koło 500kg, a przyczepka będzie miała przynajmniej 750kg :oczko:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lutego 2011, 09:51 - ndz 

Rejestracja: 26 grudnia 2010, 23:31 - ndz
Posty: 114
Lokalizacja: Stalowa Wola
markko71 Masz rację najlepszy układ to pion, dla przyczepki właściwe były by takie od żuka lub jakiegoś busa a te już swoją wysokość mają i właśnie dlatego najczęściej umieszcza się je skośnie. Taki od seicento czy innych osobówek jest za słaby ale też się nadaję, po postu żywotność będzie dużo krótsza. O ile nie tłuczemy dziennie nie wiadomo ile kilometrów to też na długi czas wystarczą.
Jeśli planujemy intensywne wykorzystywanie to lepiej zrobić raz a dobrze z mocniejszymi.
U siebie mam skośnie zamocowane żukowskie i w takim układzie spisują się znakomicie. Osobiście wolałbym założyć skośnie a mocniejsze niż słabsze a pionowo, ale każdy zrobi tak jak mu pasuję, a w razi czego to nie jest to duży kłopot żeby coś zmienić.

_________________
romrom


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lutego 2011, 11:34 - ndz 

Rejestracja: 27 listopada 2010, 00:02 - sob
Posty: 1909
Lokalizacja: Szprotawa
Ule na jakich gospodaruję: WP leżak i WP korpus
Chciałbym dołożyć parę uwag co do teleskopów, w jednej przyczepce mam założone od Niwy tylne są krótkie i spisują się bardzo dobrze, dosyć chyba mocne, w drugiej od Land Rovera Defendera 110 i są długie ale takie właśnie do mojej przyczepki do przewozu uli pasują bo platforma od ziemi ma 75 cm.Na poprzednim moim zdjęciu jest widoczne, może troche słabo ale widać, są ustawione pionowo, w jednej mam ustawione pochyło ale wysunięte dołem do tyłu przyczepki i sprawują się bardzo dobrze. Proponuje jednak jeżeli jest możliwość to pochylać wzdłuż przyczepki dołem do tyłu, bo ciągnąca przyczepka bardziej ugina się do tyłu i jest lepszy skutek amortyzacji, w samochodach terenowych też są lekko pochylone do tyłu, to są takie moje uwagi sprawdzone.Pozdrawiam. :czatownik:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lutego 2011, 15:54 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 21:02 - ndz
Posty: 40
Lokalizacja: Grodzisko Dolne
Art. 66a. 1. Cechy identyfikacyjne, o których mowa w art. 66 ust. 3a, nadaje i umieszcza producent.

2. Starosta właściwy w sprawach rejestracji pojazdu wydaje decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych w przypadku pojazdu:

1. zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako "SAM";
2.którym dokonano wymiany ramy lub podwozia na odpowiednio ramę lub podwozie bez numeru fabrycznego;
3. odzyskanego po kradzieży, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
4. nabytego na licytacji publicznej lub od podmiotu wykonującego orzeczenie o przepadku pojazdu na rzecz Skarbu Państwa, w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu;
5. w którym cecha identyfikacyjna uległa zatarciu lub sfałszowaniu, a prawomocnym orzeczeniem sądu zostało ustalone prawo własności pojazdu;
6. w którym cecha identyfikacyjna uległa skorodowaniu lub została zniszczona podczas wypadku drogowego albo podczas naprawy.
7. zabytkowego, w którym cecha identyfikacyjna nie została umieszczona.
3. Okoliczności, o których mowa w ust. 2 pkt 6, powinny być stwierdzone pisemną opinią rzeczoznawcy samochodowego, o którym mowa w art. 79a; opinia powinna wskazywać pierwotne cechy identyfikacyjne lub jednoznacznie wykluczać ingerencję w pole numerowe w celu umyślnego ich zniszczenia lub zafałszowania.

_________________
leja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 20 lutego 2011, 16:02 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 stycznia 2011, 21:02 - ndz
Posty: 40
Lokalizacja: Grodzisko Dolne
Przepisy trzeba czytać dokładnie.Pkt.6 nie dotyczy przyczepek SAM.

_________________
leja


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 260 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

   baner na stron                



Chcesz zareklamować swoją stronę na naszej skontaktuj sie z Administratorem


"Wszystkie prawa zastrzeżone"©. Zakaz powielania i rozpowszechniania treści oraz zdjęć z forum bez zgody autora i Administracji