FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 00:04 - pt

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ] 
Autor Wiadomość
Post: 28 września 2020, 13:27 - pn 

Rejestracja: 10 listopada 2013, 00:22 - ndz
Posty: 167
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Bydgoszcz
Witam
Mam zamiar kupić przyczepę 2 osiową super byłoby kupić z resorami. Jednak ostatnio słyszałem,że przyczepy z resorami są bardziej wywrotne niż dwusiówka na osiach skrętnych. Przy skrzyni pomiędzy kołami poziom podłogi byłby niższy i chyba w tym kierunku będę patrzył. Mam dylemat co wybrać i jakiego producenta.
Posiadam ule poliuretanowe i styropianowe wiec zakładam do transportu trzy rzędy uli na 6-7 w rzędzie(18-21 uli na jeden transport w jednym poziomie). Wysokość wewnątrz minimum 185cm bo do najniższych nie należę, plandeka rozpinana do końca w narożnikach. Tylna klapa łamana stanowić by mogła zarazem podjazd do wózka. Interesuje mnie solidne wykonanie, ładowność niekoniecznie w ramach lekkiej przyczepy może być nawet 1000kg o DMC 1300kg.
Czy możecie polecić jakiegoś producenta, który uwzględniłby moje zachcianki a i wykonanie byłoby rozsądne?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 września 2020, 20:46 - pn 

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:23 - sob
Posty: 1182
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolski
Jeżeli masz dobry teren do jazdy to koła mogą być z boku. jeżeli trudny to proponuję koła pod spód. Ja mam przyczepę 3,5m z kołami pod spodem i jest super bo w razie nierówności w terenie nie haczy o ziemię, a dzięki temu masz 4 rzędy uli a nie 3 co ma niebagatelny wpływ na długość przyczepy.Kolega ma 4 metry, koła z boku i powiedział że drugi raz by nie kupił. Co do wysokości przy załadunku to przy styropianach jest idealnie przynajmniej jak u mnie ładujemy w dwie osoby. Plandeka zbędna jeżeli tylko do transportu pszczół, chyba że taka tylko na burty żeby nie mokła. U mnie jest stały problem żeby założyć stelaż z plandekom bo sam nie dam rade a w domu nie mam drugiej osoby która by mi pomogła. Osie mam dwie skrętne i jestem zadowolony. Kupiłem w firmie Rydwan. Pamiętaj o AC które jest obowiązkowe i tylko w PZU.

_________________
http://www.beskidzkabarc.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2020, 00:19 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8668
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
mam wiole silesia plus wchodzi 18 na auto 12 razem 30 bez piętrowania, jeżdzi sie dobrze tak na pusto jak i załadowana czy po dziurach czy nie , mam taką jak na filmie tylko zamiast gum mam linkę celną co jest lepszym rozwiązaniem kosztowała koło 7 tys z plandeką na chyba 170cm
przyczepa solidnie wykonana nie ma sie do czego doczepić, woziłem sie już kilkoma różnych producentów i mam porównanie

https://www.youtube.com/watch?v=ojaipT5GX-U

zamiast ostrzyć zęby na przyczepe pomyśl o busie bo ja mam 2 a wolę i tak jechać dwa razy busem zupełnie inna jazda a i zestawem 10m nie wszędzie idzie obrócić

https://youtu.be/m16SbXulRlM?t=77

_________________
xyz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2020, 07:20 - wt 

Rejestracja: 18 września 2016, 19:02 - ndz
Posty: 1737
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski 10
Miejscowość z jakiej piszesz: podkarpacie
http://www.stim.pl oni robią solidne przyczepy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2020, 07:38 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 stycznia 2016, 20:17 - sob
Posty: 875
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp Dadant
Miejscowość z jakiej piszesz: ok. Łukowa
Z tego co się dowiedziałem Kowr ma zrezygnować z wymaganego pięcioletniego AC na przyczepy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2020, 07:59 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 czerwca 2012, 10:29 - pn
Posty: 1495
Lokalizacja: Toruń
Ule na jakich gospodaruję: LN3/4
Lenin pisze:
Pamiętaj o AC które jest obowiązkowe i tylko w PZU.


Kosut pisze:
Z tego co się dowiedziałem Kowr ma zrezygnować z wymaganego pięcioletniego AC na przyczepy.


Od dwóch lat nie ma już obowiązkowego AC. Wymagane jest tylko OC.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 września 2020, 21:16 - wt 

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:23 - sob
Posty: 1182
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolski
Kupowałem przyczepę w czerwcu 2018 z KOWRU i na pewno był obowiązek AC. Teraz jak jest nie wiem.

_________________
http://www.beskidzkabarc.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2020, 08:48 - śr 

Rejestracja: 18 września 2016, 19:02 - ndz
Posty: 1737
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski 10
Miejscowość z jakiej piszesz: podkarpacie
zastanawiam się dlaczego jest w użyciu tak mało takich platform, teoretycznie są dużo wygodniejsze niż dźwiganie uli https://www.youtube.com/watch?v=v6emGhA3WlE


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2020, 09:24 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8668
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Pajej,
sztuka dla sztuki masz dajmy to 100 rodzin i co dalej? ruskie, rumunia i te okolice lubują się w platformach i pawilonach trzymają po 100 rodzin w jednym miejscu a u nas nie zawsze jest pożytek dla 10-15 rodzin

_________________
xyz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2020, 09:59 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 czerwca 2012, 10:29 - pn
Posty: 1495
Lokalizacja: Toruń
Ule na jakich gospodaruję: LN3/4
Pajej pisze:
zastanawiam się dlaczego jest w użyciu tak mało takich platform, teoretycznie są dużo wygodniejsze niż dźwiganie uli


Z kilku powodów:
- praca/przeglądy na takiej platformie to mordęga do kwadratu !!!
- pokaż mi platformę, która wytrzyma 20 uli na 4 korpusach z miodem
- mając np.100uli potrzebujesz około 5 platform
- nie trzeba dźwigać, żeby wozić pszczoły, są np. mini dźwigi
- jak nie wjedziesz w środek łanu rzepaku, to jeden rząd rodzin się wypszczeli z pszczoły lotnej
- często nie ma miejsca /szerokości/ na zostawienie platformy
- jak dobrze popada, to platforma może mieć problemy ze stabilnością, wywózka też jest mocno utrudniona
- itd.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2020, 11:47 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lutego 2017, 17:00 - wt
Posty: 1113
Ule na jakich gospodaruję: D17
Miejscowość z jakiej piszesz: Sucha Beskidzka
kupujesz 6-7 platfrom i tylko przewozisz albo zwozisz :) cały czas na walizkach :D
nasuwa sie porównanie, by trzymać ciuchy w walizkach zamiast w szafie.

_________________
--
Najlepszy czas na zasadzenie drzewa był 20 lat temu. Następny najlepszy czas jest teraz.

https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2uXs/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 października 2020, 23:10 - czw 

Rejestracja: 10 listopada 2013, 00:22 - ndz
Posty: 167
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Bydgoszcz
Bardzo dziękuje za wskazówki, opinie i przydatne rady, które pozwoliły mi dokonać wyboru. Wybór padła na przyczepę Typ S22 z hamulcem najazdowym o DMC 1300kg producenta i „STIM" którego polecił kolega Pajej
•Wymiary wewnętrzne skrzyni ładunkowej-3,0m x 1,54m
•2 osie firmy AL-KO KOBER lub KNOTT o nośności1350kg nośności każda z hamulcem
•koła 185R14C-4szt
•koła na zewnątrzskrzyni ładunkowej
•podłoga sklejka wodoodporna z warstwą antypoślizgową o grubości 12mm
•konstrukcja ramy wykonana z elementów stalowych -cynkowana ogniowo
•burty ze sklejki wodoodpornej grubości 6mm , wysokości 36cmlub metalowe giętez blachy ocynkowanej
•burty boczne i przednia stała, tylna otwierana
•6uchwytówwewnątrz skrzyni ładunkowej, po 3 na stronę
•Stelaż z plandeka wysokości 190cm od podłogi, odpinana z 4 stron, gramatura materiału 650-680gr/m2, kolor do wyboru
•koło manewrowe z przodu
•kliny plastikowe pod koła-2kpl
•oświetlenie zgodne z Polską Normą
•trójkąt ostrzegawczy
•dodatkowy trap wjazdowy o wym.150cm x 80cm, ramka stalowa+ wypełnienie sklejką 12mm, mocowanie-luzem na skrzyni ładunkowej
•waga przyczepy –ok.530kg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 października 2020, 07:02 - pt 

Rejestracja: 18 września 2016, 19:02 - ndz
Posty: 1737
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski 10
Miejscowość z jakiej piszesz: podkarpacie
a jaka cena?
STIM robi solidne przyczepy. mam jednoosiową to woziłem na niej prawie 1,5t i nic się nie dzieje


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 października 2020, 22:14 - pt 

Rejestracja: 10 listopada 2013, 00:22 - ndz
Posty: 167
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Bydgoszcz
11500 uwzględniam, że parametry są na zapas ale mam zamiar ją mieć już na lata no i na dalsze pożytki zabiorę minimum 36 rodzin jak nie 42 jeszcze raz dziękuję


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2020, 07:21 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8668
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
dokładam pare tys i mam dobrego busa a przyczepę zwłaszcza ciężką to trzeba mieć czym ciągnąć a i uprawnienia też by się przydały żeby nie być zdziwionym podczas kontroli albo jak sie coś stanie na drodze, bo jak wcześniej sie udawało tak wtedy na pewno sprawdzą

_________________
xyz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2020, 10:22 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 października 2020, 19:07 - pn
Posty: 59
Lokalizacja: Europe/Poznań/Wieleń
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp 10 ramkowe
Miejscowość z jakiej piszesz: Wieleń
Pajej pisze:
a jaka cena?
STIM robi solidne przyczepy. mam jednoosiową to woziłem na niej prawie 1,5t i nic się nie dzieje

Tylko tak ci się wydaje kolego i lepiej nie przeciążać przyczepy bo posłuży ci 2 lata a nie 10.
Stalowe elementy maja swoja wytrzymałość pod DMC przyczepy i możesz się zdziwić jak pęknie w całkowicie przez ciebie nieoczekiwanym miejscy.
Mimo iż tego nie widać spójrz przy wahaczach osi wystają tam 4 małe gumki i przy przeciążaniu przyczepy mogą one się "przekręcić" co będzie skutkowało nierównomiernym rozłożeniem ładunku, ścieraniem się opon i różnica w wysokości na obu wahaczach. kolejna ważną sprawa jest fakt czy przyczepa jest nitowana czy skręcana w obu przypadkach wszystko może sie poluzować z biegiem czasu przy przeciążaniu i dotyczy to również najsilniejszych na rynku nitów hemloków.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2020, 12:39 - sob 
MODERATOR

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 10:28 - sob
Posty: 3960
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
Te lawety do pszczół , to powinny mieć samodzielny napęd , taki jaki mają te duże , trzyosiowe lawety samochodowe , bo u nas tak jest , że przeważnie nie ma gdzie nakręcić i trzeba lawetę odpiąć i ręcznie nawrócić a to na drodze polnej czy leśnej , makabra. :thank:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2020, 14:00 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8668
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Hieronim pisze:
że przeważnie nie ma gdzie nakręcić i trzeba lawetę odpiąć i ręcznie nawrócić a to na drodze polnej czy leśnej , makabra.


od tego jest kierownica żeby nią kręcić a jak sie nie potrafi to się szarpie ręcznie :haha: tylko co wtedy za frajda że sie kupiło przyczepę i sie ją pcha, wolę jechać solo 2x na spokojnie albo sobie cofnąć te 100 czy 200m do drogi z przyczepą, z nawrotkami w szczerym polu po deszczu czy jak rosa to sie można przejechać :mrgreen:

_________________
xyz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2020, 19:11 - sob 
MODERATOR

Rejestracja: 07 stycznia 2017, 10:28 - sob
Posty: 3960
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Miejscowość z jakiej piszesz: ok.Kalisza
kudlaty pisze:
Hieronim pisze:
że przeważnie nie ma gdzie nakręcić i trzeba lawetę odpiąć i ręcznie nawrócić a to na drodze polnej czy leśnej , makabra.


od tego jest kierownica żeby nią kręcić a jak sie nie potrafi to się szarpie ręcznie :haha: albo sobie cofnąć te 100 czy 200m do drogi z przyczepą,

Z tego co kolega pisał , to w jego okolicach jest masa nieużytków , na których można nawracać jak na placu manewrowym , u nas każdy centymetr jest wykorzystywany , drogi polne są tak przyorane , że tylko jest przejazd a po bokach najczęściej dość głębokie bruzdy. Drogi polne nie mają długości 100 czy 200 m ale i kilometr . Dla sprzętu rolniczego to nie problem , ale już do busa , duży.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2020, 19:21 - sob 

Rejestracja: 18 września 2016, 19:02 - ndz
Posty: 1737
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski 10
Miejscowość z jakiej piszesz: podkarpacie
Pepemag pisze:
Pajej pisze:
a jaka cena?
STIM robi solidne przyczepy. mam jednoosiową to woziłem na niej prawie 1,5t i nic się nie dzieje

Tylko tak ci się wydaje kolego i lepiej nie przeciążać przyczepy bo posłuży ci 2 lata a nie 10.
Stalowe elementy maja swoja wytrzymałość pod DMC przyczepy i możesz się zdziwić jak pęknie w całkowicie przez ciebie nieoczekiwanym miejscy.
Mimo iż tego nie widać spójrz przy wahaczach osi wystają tam 4 małe gumki i przy przeciążaniu przyczepy mogą one się "przekręcić" co będzie skutkowało nierównomiernym rozłożeniem ładunku, ścieraniem się opon i różnica w wysokości na obu wahaczach. kolejna ważną sprawa jest fakt czy przyczepa jest nitowana czy skręcana w obu przypadkach wszystko może sie poluzować z biegiem czasu przy przeciążaniu i dotyczy to również najsilniejszych na rynku nitów hemloków.

zamawiałem przyczepę w zakładzie. Więc wiem co brałem. co innego DMC specjalnie dobierana pod autko którym to ciagam co innego wytrzymałość. Specjalnie dpołacałem zeby wytrzymałość była wieksza. os z homologacja na 1350kg. Wzmocniona konstrukcja.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2020, 20:37 - sob 

Rejestracja: 10 listopada 2013, 00:22 - ndz
Posty: 167
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Bydgoszcz
kudlaty pisze:
dokładam pare tys i mam dobrego busa a przyczepę zwłaszcza ciężką to trzeba mieć czym ciągnąć a i uprawnienia też by się przydały żeby nie być zdziwionym podczas kontroli albo jak sie coś stanie na drodze, bo jak wcześniej sie udawało tak wtedy na pewno sprawdzą


Do busa nie dostaniesz dotacji
Przyczepa waży ok 500kg to nie jest ciezka do tago ma 2 osie osobówka da rade bo po łąkach nie wożę
Zestaw pojazdów o DMC 3500kg można obsłużyć mając kategorie B uwzględniając parametry haka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 października 2020, 20:57 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8668
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
keri26 pisze:
kudlaty pisze:
dokładam pare tys i mam dobrego busa a przyczepę zwłaszcza ciężką to trzeba mieć czym ciągnąć a i uprawnienia też by się przydały żeby nie być zdziwionym podczas kontroli albo jak sie coś stanie na drodze, bo jak wcześniej sie udawało tak wtedy na pewno sprawdzą


Do busa nie dostaniesz dotacji
Przyczepa waży ok 500kg to nie jest ciezka do tago ma 2 osie osobówka da rade
Zestaw do 3500kg można obsłużyć mając kategorie B uwzględniając parametry haka


możesz sie domyślić gdzie mam ich dotacje 8) , no pusta jest lekka problem robi się jak coś się na nią wrzuci, ciągałem 2 osiową meganką po równym to jeszcze natomiast pod górę a tych nie brakuje to nie miała lekko raz to mi się zaczęła przypalać osłona termiczna pod maską :haha: dojechałem pod dom i ugasiłem :roll: trzeba też uważać na zakrętach bo jak dupa lekka to może pociągnąć, w osobówkach małe lustereczka ciężko się cofie natomiast w busach wszystko widać byle szeroka przyczepa bo tych małych to wcale nie widać i się cofie bardziej na wyczucie niż z lusterek

Hieronim pisze:
Z tego co kolega pisał , to w jego okolicach jest masa nieużytków , na których można nawracać jak na placu manewrowym , u nas każdy centymetr jest wykorzystywany , drogi polne są tak przyorane , że tylko jest przejazd a po bokach najczęściej dość głębokie bruzdy. Drogi polne nie mają długości 100 czy 200 m ale i kilometr . Dla sprzętu rolniczego to nie problem , ale już do busa , duży.


w moich stronach pola są tak szerokie że osobówką nie nawrócisz :oops: do tego to wygląda jak pola ryżowe w chinach uskoki po półtorej metra i więcej, ostatnio mi gość grzebał koparką na pasiece to ziemia jaką ukopał sypała się 50m od miejsca gdzie odkładał :oops:
a że odłogów masa to prawda ale jakbyś miał hektar w 10 kawałkach rozrzucony po całej wiosce to też byś olał wiec sie nie dziwie nikomu, tam gdzie rzepaki są większe areały ale też ciężko trafić więcej niż 20ha w jednym kawałku takie uroki zaboru austriackiego

_________________
xyz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2020, 08:02 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 czerwca 2012, 10:29 - pn
Posty: 1495
Lokalizacja: Toruń
Ule na jakich gospodaruję: LN3/4
keri26 pisze:
prawda ale jakbyś miał hektar w 10 kawałkach rozrzucony po całej wiosce to też byś olał wiec sie nie dziwie nikomu, tam gdzie rzepaki są większe areały ale też ciężko trafić więcej niż 20ha w jednym kawałku takie uroki zaboru austriackiego


Pamiętaj, że załadowana przyczepa nie może być cięższa od auta ją holującego. Mając auto np. 1500kg możesz za sobą ciągnąć nie więcej jak 1500kg. Odejmując 500kg masy przyczepki zostaje Ci 1000kg na załadunek. Wątpliwe wiec jest abyś załadował 42 ule jak planujesz.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2020, 10:27 - ndz 

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:23 - sob
Posty: 1182
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolski
Może się ktoś orientuje jak to jest, czy przypadkiem na przyczepy ciężkie pow 750kg nie potrzeba przypadkiem viatol.? Bez względu na to czym ciągniesz i nawet wtedy gdy nie przekraczasz zespołem pojazdów DMC 3,5t.

_________________
http://www.beskidzkabarc.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2020, 11:08 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 czerwca 2009, 23:59 - czw
Posty: 8668
Lokalizacja: Ciemnogród 724227381
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Pojazdy podlegające obowiązkowi opłaty elektronicznej
Czy ja także muszę płacić?
Kierowcy pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej ≤ 3,5 tony, są zobowiązani do uiszczania opłaty za przejazd po autostradach płatnych, zgodnie z Ustawą o autostradach płatnych oraz Krajowym Funduszu Drogowym.

Kierowcy tych pojazdów dobrowolnie decydują, czy chcą płacić za przejazd odcinkami autostrad zarządzanymi przez GDDKiA w sposób manualny czy elektroniczny, włączając się do systemu viaTOLL. Dołączenie do systemu viaTOLL nie oznacza rezygnacji z możliwości manualnego uiszczania opłaty za przejazd.

Kierujący pojazdami samochodowymi oraz zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, które poruszają się po sieci dróg płatnych, nie mogą skorzystać z manualnego systemu poboru opłat. Obowiązkowe dla tych pojazdów jest korzystanie z elektronicznego systemu poboru opłat viaTOLL.

Z manualnego systemu poboru opłat skorzystać mogą kierowcy prowadzący:

pojazdy_jednosladowe_1

- Motocykl

- Motocykl z przyczepą

pojazdy_osobowe_1

- Samochód osobowy

- Samochód osobowy z przyczepą o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej samochodu i przyczepy ≤ 3,5 tony

sam_dostawczy_-_osobowe_1

- Samochód dostawczy o dopuszczalnej masie całkowitej ≤ 3,5 tony

- Samochód dostawczy z przyczepą o dopuszczalnej masie całkowitej samochodu i przyczepy ≤ 3,5 tony

mikrobus_1

- Mikrobus z liczbą miejsc siedzących 9 lub mniej (łącznie z kierowcą)

- Mikrobus z liczbą miejsc siedzących 9 lub mniej (łącznie z kierowcą) z przyczepą o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej samochodu i przyczepy ≤ 3,5 ton

System viaTOLL jest obowiązkowy dla kierowców prowadzących:

ciezarowka_tir_1

Ciągnik siodłowy z naczepą o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony
Ciągnik siodłowy bez naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony

ciezarowka_3_kola_1

Samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej pomiędzy 3,5 a 12 ton
Samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej pomiędzy 3,5 a 12 ton z przyczepą
Samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton
Samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 ton z przyczepą z dyszlem

Autobus_autokar

Autokar / autobus z liczbą miejsc siedzących powyżej 9 (łącznie z kierowcą) niezależnie od dopuszczalnej masy całkowitej
Autokar / autobus z liczbą miejsc siedzących powyżej 9 (łącznie z kierowcą) z przyczepą niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej

pojazdy_osobowe_z_przyczepa

Samochód osobowy z przyczepą o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu i przyczepy powyżej 3,5 tony
Mikrobus z liczbą miejsc siedzących poniżej 9 z przyczepą o łącznej dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu i przyczepy powyżej 3,5 tony

_________________
xyz


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 października 2020, 20:24 - ndz 

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 21:23 - sob
Posty: 1182
Lokalizacja: Beskid Wyspowy
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolski
Dzięki.

_________________
http://www.beskidzkabarc.pl/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

   baner na stron                



Chcesz zareklamować swoją stronę na naszej skontaktuj sie z Administratorem


"Wszystkie prawa zastrzeżone"©. Zakaz powielania i rozpowszechniania treści oraz zdjęć z forum bez zgody autora i Administracji