FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW
http://forum.pasiekaambrozja.pl/

Oś skrętna AL-KO w budowie przyczepy
http://forum.pasiekaambrozja.pl/viewtopic.php?f=47&t=2540
Strona 1 z 2

Autor:  adidar [ 04 marca 2010, 19:07 - czw ]
Tytuł:  Oś skrętna AL-KO w budowie przyczepy

Witam,
interesuje mnie czy ktoś budował przyczepę lub ma taką z osią skrętna alko i wozi na niej ule z pszczołami?? Ciekaw jestem jak się sprawuje i czy lepiej budować ze zwykłą belką na resorach??

Autor:  mendalinho [ 04 marca 2010, 22:58 - czw ]
Tytuł: 

Adidar widze ze wziołes sie za budowę lawetki na poważnie.Tak jak obiecałem niedługo zdjęcia na meila.Pozdrawiam
ps. Ja nie mam osi skrętnej i myśle ze na lawetę do 15 pni nie potrzeba takiej :D

Autor:  adidar [ 04 marca 2010, 23:36 - czw ]
Tytuł: 

mendalinho,

tak wlasnie myslalem ze do 15 uli to wlasnie ta os skretna, a powyzej inna np z fiata ducato - jest porzadna belka a udzwig do 3,5 tony

Autor:  stantom20 [ 05 marca 2010, 01:09 - pt ]
Tytuł: 

Witam
Ja budowałem taką przyczepe na dwuch osiach na 18 uli bo takie było zamówienie
bardzo polecam oś skeętną +amortyzatory ta przyczepa dosłownie płynie
co za tym idzie nie musze tłumaczyć

Autor:  adidar [ 05 marca 2010, 13:20 - pt ]
Tytuł: 

stantom20,

masz moze fotki?? A os skretna dla DMC 750 kg czy wieksza??

Autor:  waldek6530 [ 05 marca 2010, 14:23 - pt ]
Tytuł: 

Witam
mam też pytanie załatwiłem sobie oś skrętną od jakiejś przyczepki ale była na nej tabliczka znamionowa i dmc. 1250 kg. Czy taka nie będzie za "sztywna" jak planuję zrobić na niej lawetę dla 12 warszawskich poszerzonych ( trochę zmodernizowanych dla wędrówek) ?
Dziękuję ze podpowiedzi.

Autor:  stantom20 [ 05 marca 2010, 22:30 - pt ]
Tytuł: 

Witam
kol.adidar nie mam fotek i tu moja propozycjia nie jestem zorientowany ile musisz dać za ośDMC ale bardzo latwa w montażu z amortyzatorami z możliwością wykorzystaniw hamulców jest tylna oś od większości Francuskich aut za tkką oś na złomie dasz maksymalnie 150 zł.
Pozdrawiam

Autor:  andrzej [ 07 marca 2010, 14:47 - ndz ]
Tytuł: 

Ta przyczepka ma zastosowane resory oraz amortyzatory. Od np 50-500 kg jak przewożę korpusy z miodem to delikatnie pracują resory i amortyzatory a od 600-1100 kg ciężar przejmują gumy - odbojniki.Szerokosc dopasowana do uli oraz do palet.
Wykonana z profili zamkniętych co uprosciło konstrukcję i dało wytrzymałosc./opony trzeba dostosowac do max ciężaru w tym przypadku to 600 kg na oponę i nie więcej bo będą za twarde/
Może sprzyda się zdjęcie to dołączyłem. Andrzej

Autor:  adidar [ 08 marca 2010, 00:55 - pn ]
Tytuł: 

andrzej,

dzieki za foto. Możesz podać wymiary oraz sposób na ustalenie długości dyszla? Z czego albo skąd zrobiłeś oś i resory?

Autor:  andrzej [ 08 marca 2010, 21:50 - pn ]
Tytuł: 

Wymiary czyli szerokosc ramy-dobrana tak abym mógł położyc paletę ,wynosi ona 1 m pomiędzy widocznymi profilami wzdłużnymi /profil zamknięty 80 mm x 40 mm/
szerokosc rozstawu kół jest taka jak ma auto ciągnące przyczepę.
poprzeczki to profile zamknięte 40 mm x 40 mm.
Długosc ramy dopasowac do długosci łacznej ładunku /ilosc uli razy wymiar/
Długosc dyszla min taka aby przy całkowitym skręcie i cofaniu ładunek nie kolidował z obrysem auta. Dyszel podspawany pod ramę kilkakrotnie profil zamknięty 80 mm x 40 mm.
Następnie podstawic resory i tak je ustawic aby nacisk na kulkę zaczepu nie przekraczał 75 kg przy max obciążeniu./koniec dyszla czyli zaczep oprzec na wadze,obciążyc ramę max naciskiem zaznaczyc miejsca na zaczepy resorow .nie pamiętam jaki ma byc minimalny nacisk/
Resory u tej przyczepki od poloneza, os dorabiana do szerokosci, srednica 80 mm stal wysokogatunkowa ale os tak jak koledzy wczesniej sugerowali można dopasowac z innego auta.

Dosyłam zdjęcie Andrzej

Autor:  Gizbern [ 08 marca 2010, 22:06 - pn ]
Tytuł: 

Oś skrętna al-ko o szerokości mocowania 120cm kosztuje na allegro okolo 400zł
Polecam szerokość ramy na wymiar palety czyli powyżej 120cm (paleta na długość)
Pusta przyczepka powinna mieć nacisk na kulę około 10 kg. wtedy nie tłucze za autem i w normalny sposób można ją zapiąc do auta. Moja przyczepka ma ramę 300x125cm Podłoga jest ze sklejki antypoślizgowej.
koszt razem z rejestracją 2000zł

Autor:  birkut [ 08 marca 2010, 22:21 - pn ]
Tytuł: 

za taka cenę to mam oryginalną przyczepę fabryczną nówki opony i z burtami mozna stosować do róznych rzeczy

Autor:  Gizbern [ 08 marca 2010, 22:30 - pn ]
Tytuł: 

birkut,
ciekaw jestem gdzie można kupić 3m przyczepkę za 2000zł

Autor:  birkut [ 08 marca 2010, 23:15 - pn ]
Tytuł: 

2 m . kupisz na trzy metry to można sobie pokombinować, ale mam oryginał, czy któryś z was tutaj pisze ze trzeba utrzymac os prostpoadle do osi perzyczepy? troszke napisano ze mały nacisk na zaczep auta 10kg jak to utrzymac do zrobienia przyczepy potrzebny jest dobry warsztat i narzedzia zestawem mały mechanik tego nie zrobimy a te 3m.? odpinamy burty przód i tył i kładziemy na podłogę przyczepy zrobiony stelaz zbyle czego aby mocny był, a przy robieniu to nerwy robocizna , upierdliwy facet na stacji aby zarejestrowac itd. itp. 1cm. przestawiona os i przyczepa leci jak narowisty koń nie mówiąc o złym zuzyciu opon ,

Autor:  adidar [ 08 marca 2010, 23:38 - pn ]
Tytuł: 

birkut,

dużo problemów wymyślasz. Gdyby nie fakt, że jest 3/4 ludzi którzy robi przyczepki SAM, a 1/4 kupuje to bym CI uwierzył, że jest tyyyyyyyyyyle problemów :)

U mnie niestety po zamknięciu stoczni spawaczy jest mnóstwo bezrobotnych. Dajesz im projekt i CI zespawają co tylko chcesz z dokładnością do 1 mm. Nie musisz sie w to bawić. Pojeździsz po złomach użytkowych i często znajdziesz prawie nowy materiał od profili po oś i felgi. To jest duży plus, bo koszta masz obniżone często o połowę w stosunku do nowej.
A masz ten komfort, że przyczepkę możesz zrobić tak, aby uwzględnić wymiary swoich uli i będzie w sam raz :lol:

Autor:  birkut [ 09 marca 2010, 00:15 - wt ]
Tytuł: 

powodzenia ja tylko gadam jak to jest z przyczepą sam mam terz robiona juz drugą i to tak ze moge podnosic skrzynie ładunkowa do góry lub opuszczac ale wiem co to kosztuje pracy i nerwów ale jak gadam powodzenia tylko dac dw patole za sama to lepiej 1900 za oryginał a przedłuzyc mozna dwoma deskami za 20zł ,to tyle

Autor:  adidar [ 09 marca 2010, 20:36 - wt ]
Tytuł: 

birkut,

mowisz o przerobce kupnej?? Tez pomysl, bo na DMC 750 jest jeden przeglad w zyciu i mozna by pokombinowac, napisz co masz na mysli??

Autor:  birkut [ 09 marca 2010, 20:48 - wt ]
Tytuł: 

przyczepka którą proponujecie zrobić jest typowo tylko pod ule, (materiał sypki czy inny) to juz trzeba myslec o skrzyni ładunkowej szczelnej, w oryginale mozna odpiąc burty przednią i tylną zrobić z kantówek stelaż i mamy platformę do przewozu uli
0 juz trzeba dorobić pakę , przy oryginalnej odpinając burtę tylną i przednią robię stelarz na te 3m. (jak chcecie) z kantówek kłade na podłogę i mam 3 metrową na ule, tylko o tym mówię chociaż co sie człowiek naklnie przy robocie swojej to tego mu nikt nie zabierze ani nie da

Autor:  Gizbern [ 09 marca 2010, 20:53 - wt ]
Tytuł: 

Jak masz sztwną oś to nie ustawiasz zbieżności.
Nacisk na kulę ustawiasz na wadze przesuwając oś.
A gdzie dasz lampy i tablicę jak dołożysz metrową dechę?

Autor:  adidar [ 09 marca 2010, 21:20 - wt ]
Tytuł: 

http://www.allegro.pl/item938183759_now ... 50_cm.html

Ta przyczepka to wlasnie taka ktora bym chcial zrobic ale z jedna osia, 3mx1,5 m ale cena jest szokujaca :cold:

Autor:  birkut [ 09 marca 2010, 21:39 - wt ]
Tytuł: 

Gizbern pisze:
Jak masz sztwną oś to nie ustawiasz zbieżności.
Nacisk na kulę ustawiasz na wadze przesuwając oś.
A gdzie dasz lampy i tablicę jak dołożysz metrową dechę?

zbierznosc a współosiowosc to dwie rózne rzeczy lampy mozna zrobić przenosne doczepane

Autor:  adidar [ 09 marca 2010, 21:45 - wt ]
Tytuł: 

Przedstawiam platforme wsuwana kolegi mendalinho. Chodzi o to aby przyczepka przyjmowala na siebie taka platforme

Autor:  adidar [ 09 marca 2010, 21:47 - wt ]
Tytuł: 

Oczywiscie srodkowy rząd jest wsuwany do środka, i tak na przyczepce mamy 3 rzędy po 5 uli.

Autor:  Gizbern [ 09 marca 2010, 22:20 - wt ]
Tytuł: 

birkut,
A co kolega chce ustawiac współosiowo?
Jesli nawet oś z kołami nie będzie idealnie prostopadle ustawiona do dyszla to i tak osie auta i przyczepki będą jechały równolegle do siebie.( tylko przyczepka będzie szła ukosem)
A lampy i tablica mają być zamontowane jak przy przeglądzie dopuszczającym do ruchu, a nie na kołkach. :pala: smerfy już czekają!

Autor:  birkut [ 09 marca 2010, 22:26 - wt ]
Tytuł: 

gadają, dwa razy pomyśl potem gadaj , może i te osie pojdą równolegle tylko opony scierane jak na szlifierce a lampy? czy to taki wielki problem aby dorobic też taki stelarz do którego jelampy tablice i oswietlenie doczepimyi podłączymy na wtyczkę? ja tak mam i jakoś policja niema do tego pretensji swiecą wiec gra , a dziure można znalesc wszedzie nawet na łokciu

Autor:  Gizbern [ 10 marca 2010, 09:21 - śr ]
Tytuł: 

birkut,
Wielka szkoda że kolega uciekł od tematu budowy przyczepki i zakończył temat o dziurach na łokciach.
Prosze o wyjaśnienie co kolega rozumie jako WSPÓŁOSIOWOŚĆ
Używam przyczepkę do przewozu płyt k-g 120x260cm.
Ile kosztuje nowa przyczepka na taką długość zawiera post od "adidara"
Dlatego jak ktoś ma smykałkę do ślusarki to taniej będzie zrobić przyczepkę samemu.
Osobiście polecam oś skrętną AL-KO prosty montaż i jest cicha w czasie jazdy.
A przyczepkę zarejestrowałem jako DMC 750 kg i nie musze co roku robić przeglądu.

Autor:  mendalinho [ 10 marca 2010, 10:13 - śr ]
Tytuł: 

Witam. Przyczepka musi być jak najprostrza.Po co dorabiac stelarze do którego bedą mocowane lamy?. Ja mam przyczepkę najprostrza bez osi skrętnej.Podjeżdzam nią pod platformę którą pokazał adidar w poście wyżej , opuszczam nogi i platforma osiada na przyczepce śrubami łącze platformę z przyczepką jeszcze pasy i można jechać :D .Pozdrawiam

Autor:  birkut [ 14 marca 2010, 14:05 - ndz ]
Tytuł: 

rozmawialiśmy o przyczepce która mozna zastosować do innych celów także, a po drugie teraz w telewizji reklamują przyczepy za 1400zł dwa metry długa , ta która kosztowała 1900zl ,
to tyle w temacie

Autor:  adidar [ 14 marca 2010, 15:33 - ndz ]
Tytuł: 

birkut,

faktycznie jest reklama, ale tu nie chodzi o długość przyczepki, tylko o szerokość. Żeby zmieścić 3 rzędy uli na przyczepce musisz mieć 150 cm na skrzyni. Z tego co wiem to przepis jest że szerokość może być do 2,3 metra. A długość to razem z autem nie może przekroczyć zespół pojazdów 9,5 metra. Natomiast przy kupnie osi skrętnej alko cena takiej dla skrzyni 150 cm to jest 510 zł + przesyłka 26 zł. Także razem z materiałami i rejestracją cena może sie ulokować na 2000 zł.

Autor:  Vivaldi [ 15 lipca 2010, 15:11 - czw ]
Tytuł: 

witam,
co do przyczepki to chciałbym się dowiedzieć jak wygląda kwestia liczby osi.
Czy przyczepka dwuosiowa o wiele lepiej tłumi drgania? Chodzi mi oczywiscie o osie z tłumieniem drgań.
I myślę, że byłaby lepszym rozwiązaniem gdyby myśleć w przyszłosci o transporcie uli piętrowo.
W dostęnych przyczepakch na rynku nie rzuciła mi się w oczy taka, która miałaby otwierane boczne burty. W przyczepkach, które widziałem koło na to nie pozwala.
Co o tym myślicie?

VV

Autor:  Gizbern [ 15 lipca 2010, 16:42 - czw ]
Tytuł: 

Vivaldi,
Jak dasz dwie osie po 750 kg nośności a załadujesz tylko pół tony to będzie trzepać jak na wozie drabiniastym.

Autor:  adidar [ 15 lipca 2010, 17:17 - czw ]
Tytuł: 

Vivaldi, Kwestia jest zasadnicza- do 18 uli możesz mieć 1 oś o DMC 750 kg. Nie bedziesz przeciez ta przyczepka codziennie jezdzil z toną materiałów. Taka przyczepka zakłada przewóz raz na jakiś czas. I tu nie jest potrzebny przegląd co roku.
Natomiast przy przyczepie 2 osiowej to rób odrazu na 20-35 uli. Wtedy to ma sens. No i wtedy robisz przegląd takiej przyczepy co roku i taka musi mieć już hamulec najazdowy. Jednoosiowa może mieć z tego co pamiętam razem z autem nie przekraczać 9,5 metra

Autor:  Vivaldi [ 16 lipca 2010, 09:36 - pt ]
Tytuł: 

dzięki za info.
Może nie sprecyzowalem do końca pytania.
Załóżmy, że teraz potrzebna mi jest przyczepka na 15 uli.
No ale w kolejnym sezonie lub za dwa sezony bede potrzebowal na 30. I zastanawiam się w zwiazku z tym jak do tego podejsc. Czy jedna oś czy dwie. Czy ktoś z Was użytkuje dwuosiową przyczepkę przewożąć ule?
Jeśli teraz kupię na jedoosiówkę na 15 uli to później zapewne bedę musiał inwestować w drugą. Chciałbym od razu wybrać rozwiązanie, ktore bedzie możliwie uniwersalne.

Autor:  adidar [ 16 lipca 2010, 17:18 - pt ]
Tytuł: 

Vivaldi, obejrzyj sobie rozwiazanie kolegi mendalinho. Robisz sobie lawetke jednosiową i platformy, na ktorych masz ule. Podjezdzasz pod platforme, opuszczasz ją na lawetke, dokręcasz i jedziesz z pierwszą lawetką z 18 ulami na pożytek, zostawiasz tam platformę, i wracasz po drugie 18 uli na drugiej platformie.

Plusy tego są takie, że nie musisz dzwigać uli i jest to bardzo wygodne, a lawetka, jak dorobisz bandy moze tez sluzyc jako towarowa, jak np bedziesz jechal z pelnymi korpusami miodu. NA poczatek wymaga to inwestycji, ale jest warte zachodu. Kolega mendalinho ma bodajze 3 takie platformy z ulami i 1 lawetke i tak przewozi ule. Ja na jesieni taki system zaczynam budować z kolegami stoczniowcami. Lawetka będzie miala wymiary 3,5 metra na 1,5 metra. Szerokosc osi - 150 cm. Mozesz taka zamowic na allegro,koszt kolo 500 zl. Masz od razu papier na to, co bedzie wymagane przy rejestracji. Pozdrawiam :uśmiech:

Autor:  mendalinho [ 16 lipca 2010, 18:10 - pt ]
Tytuł: 

Bardzo fajne rozwiązanie. A taka lawetka służy do miodobrania,przewozu odkładów i wielu innych rzecz.Ja nie ma burt bo wtedy nie podjechałbym pod platformę.No ale zawsze można zamontować jak ktoś chce odejmowane. Muszę nakręcić jakiś filmik jak będę zwoził z maliny.Pozdrawiam

Autor:  adidar [ 16 lipca 2010, 19:10 - pt ]
Tytuł: 

mendalinho, Koniecznie Piotrek, czekamy

Autor:  mendalinho [ 17 lipca 2010, 16:04 - sob ]
Tytuł: 

Tak ta przyczepka wygląda Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  mendalinho [ 17 lipca 2010, 16:19 - sob ]
Tytuł: 

A tak platformy która przewożę Obrazek

Obrazek


Obrazek


A to mój sprzęt do pasieki ŁADA Żiguli 2104 76kM Kombi 1500 benzyna/gaz rocznik 91. Jest niezastąpiona.Taką platformę ciągnie bez problemu :oczko:
Obrazek

Autor:  Tomekmiodek [ 17 lipca 2010, 18:53 - sob ]
Tytuł: 

niezły pomysł z tymi platformami mendalinho. chyba zamówię dwie takie na testa, wydaje mi się ze u mnie takie rozwiązanie tez by zdało egzamin

Autor:  adidar [ 17 lipca 2010, 20:25 - sob ]
Tytuł: 

mendalinho, widze, ze sprzecik sie sprawdza :uśmiech: ja to bede przerabial na jesieni

Autor:  Vivaldi [ 21 lipca 2010, 13:41 - śr ]
Tytuł: 

a jak wygląda kwestia tłumienia drgań?
widzę na zdjęciu, że tu jest przyczepka z amortyzatorem. Czy ktoś z Was ma porówanie osi AL-KO z innymi rodzajami zawieszeń?

Faktycznie platforma, o której piszecie to ciekawe rozwiązanie. Też o takiej myślałem ale bardziej do przyczepki zrobionej tylko pod nią. Teraz myślę, że może warto ją zastosować w takiej "zwykłe" przyczepce robiąc minimalne przeróbki.
Widzieliście może u jakiegoś producenta przyczepki gdzie, górna krawędź koła jest poniżej poziomu podłogi tka jak tu na zdjęciu powyżej?
Raczej samą przyczepkę będę kupował a jedynie platformę sam zrobiłbym.

VV

Autor:  adidar [ 21 lipca 2010, 16:28 - śr ]
Tytuł: 

Vivaldi, z tego co sie rozgladalem na allegro pol roku temu to przyczepka o wymiarach 1,5 m x 3m to koszt okolo 7 tys zl

Autor:  Vivaldi [ 21 lipca 2010, 16:43 - śr ]
Tytuł: 

7 tys za jaką przyczepkę? taką platforme?

Autor:  adidar [ 21 lipca 2010, 17:11 - śr ]
Tytuł: 

Vivaldi, no masz chociazby to - http://moto.allegro.pl/item1152383778_p ... mocna.html

Autor:  Vivaldi [ 21 lipca 2010, 18:21 - śr ]
Tytuł: 

No tak... ale zdawało mi się, że rozmawiamy już o jednoosiowej...
a swoją droga to walnąłeś taką z górnej półki o dużej ładowności.. a ta na prawko kat B chyba nie pojedziesz :(
:thank:

Tańszy przykład a chyba też wystarczyłby.
Ja pisząc w tym wątku próbuje przede wszystkim znaleźć odpowiedź na pytanie... czy dwie osie czy jedna i jaki rodzaj zawieszenia.
Jak na te pytania odpowiem to będzie dalej łatwiej myśleć...

Autor:  adidar [ 21 lipca 2010, 18:24 - śr ]
Tytuł: 

Vivaldi, producenci ktorzy wystawiaja na allegro maja przy tych rozmiarach juz dwie osie. Rzadko kiedy sie zdarzy taki wymiar przyczepki z jedna osia. O kupnie dawno zapomnialem, bo sam taka przyczepke - nie ocynkowana, a pomalowana, z jedna osia, z podloga z OSB bede mial w granicach 2000 zł a nie 7000. Sprawdzac sie tez bedzie. Szkoda kasy dla nich.

Autor:  adamjaku [ 10 października 2012, 08:13 - śr ]
Tytuł:  Re: Oś skrętna AL-KO w budowie przyczepy

Temat umarł, czy wszyscy już pokupowali przyczepki. Mój ambitny plan na zimę zakłada wykonanie platformy do posiadanej przyczepki. Myślę, że to najekonomiczniejsze rozwiązanie. Może nabyliście jakieś nowe doświadczenia, które warto wykorzystać??

Autor:  adamjaku [ 06 sierpnia 2013, 07:30 - wt ]
Tytuł:  Re: Oś skrętna AL-KO w budowie przyczepy

Cisza.. szkoda. Od czwartku zaczynam budowę. Będę się wzorował na zdjęciach z sieci. Może ktoś się orientuje, jakie przekroje profili powinny być użyte do budowy?? To chyba jedyna niewiadoma. Nie chcę robić zbyt ciężkiej konstrukcji, ale powinna być ona stabilna jednocześnie.

Autor:  adidar [ 06 sierpnia 2013, 10:54 - wt ]
Tytuł:  Re: Oś skrętna AL-KO w budowie przyczepy

adamjaku, odpuść sobie platformę - ja na niej siły wytracam.
Najlepszym rozwiązaniem jest taka przyczepka jak Pana Józefa Leji. Zamykasz wylotki, podpinasz i jedziesz.
A tutaj jest problem - bynajmniej u mnie - platforma jest ciężka, często po 2 miesięcznym staniu gdzieś się lekko zakrzywia i już ciężko jest wepchać ją z powrotem na lawetę. Nie mówię, że się nie da, bo dajemy radę. Ale zawsze jedzie nas 3 osoby, 1 cofa lawetą, a ja z kolegą blokujemy tył.
Moja platforma była robiona na szybko rok temu. Teraz jest już 2 sezon jak z nią wędruję i będzie ona przerobiona - muszą być koniecznie łożyska pod spodem, żeby ona jechała na przyczepę. W tym roku dałem wzdłuż po bokach lawety kątownik, żeby platformę wsuwać po nich, ale wygięty środek zahacza o podłogę. Tyle o niej, męczarnia jeśli masz niedopracowane szczegóły - które o godz. 22:00 zaczynają grać największą rolę.
Natomiast moja przyczepa jest mocna - zrobiona z profila 50x50, burty 15-15. Podłoga z desek, zaczep AL-ko 1300 kg, resory od żuka 3 piórowe. Na bazie tego będę robił przyczepkę Pana Józefa. Zdecydowanie lepsze rozwiązanie.
Przemyśl to, w razie czego pisz na priva. Mam już doświadczenie, więc mogę pomóc uniknąć problemów.
Adam

Autor:  Stanisław [ 06 sierpnia 2013, 12:15 - wt ]
Tytuł:  Re: Oś skrętna AL-KO w budowie przyczepy

adamjaku pisze:
Cisza.. szkoda. Od czwartku zaczynam budowę. Będę się wzorował na zdjęciach z sieci. Może ktoś się orientuje, jakie przekroje profili powinny być użyte do budowy?? To chyba jedyna niewiadoma. Nie chcę robić zbyt ciężkiej konstrukcji, ale powinna być ona stabilna jednocześnie.


Jak masz zamiar to rejestrować to sobie odpuść , nie można rejestrować tzw. pojazdów marki "SAM" od 22.06.2013.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/