FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 16:48 - sob

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 stycznia 2014, 20:57 - pn 

Rejestracja: 06 stycznia 2014, 20:15 - pn
Posty: 20
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Pęckowo 64-733 Draws
Jestem początkującym pszczelarzem, chcę wiedzieć jak i kiedy wymieniać matki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 stycznia 2014, 20:59 - pn 

Rejestracja: 20 maja 2009, 18:07 - śr
Posty: 1680
Lokalizacja: Kraków, Połaniec
Ule na jakich gospodaruję: WP, WZ ---> wlkp
Mateusz rolnik, jest o tym mnóstwo na forum... musisz poczytać :)

_________________
Matki i odkłady pszczele

Ramki pszczele


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 stycznia 2014, 21:01 - pn 

Rejestracja: 06 stycznia 2014, 20:15 - pn
Posty: 20
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Pęckowo 64-733 Draws
No ok, poczytam :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 stycznia 2014, 12:00 - wt 
Mateusz rolnik pisze:
Jestem początkującym pszczelarzem, chcę wiedzieć jak i kiedy wymieniać matki.


Po Pierwsze musisz mieć matki a to okres majowy chyba że zakupisz matkę od hodowcy przezimowaną to możesz wymienić nawet po oblocie
wtedy jest to proste bo pszczoły przyjmą każda
metod na wymiany matek jest ogrom w zależności od pory sezonu
Najprościej wymienia się matki UN na UN na zasadzie zamiany
a takową podmianę robi się albo w klateczce albo pod kołpakiem