FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 19 marca 2024, 10:55 - wt

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13 czerwca 2016, 17:21 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2012, 21:40 - sob
Posty: 481
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolski 20% reszta 18
Ostatnio dużo się mówi o wychowie matek na własne potrzeby ale nie wiele na temat wyboru linii matek do dalszego rozrodu.
Sam zamierzam rozpocząć hodowlę matek we własnym zakresie, ale nim do tego dojdzie interesuje mnie na jakim materiale wyjściowym bazować.Nie znam się na genetyce kierował będę się intuicjom . Zakładam że selekcję będę dokonywał sam na materiale wyselekcjonowanym we własnej pasiece bez zakupu reproduktorki.Obecnie moja pasieka bazuje na buckfascie.Z moich obserwacji zauważyłem ze kolejne pokolenia buckfasta coraz bardziej odbiegają cechami od pierwowzoru ,powielanie ich we własnym zakresie mijało by się z celem.W związku z tym własną selekcje i hodowle zamierzam oprzeć na jeszcze nie wiem jakiej linii krainki o ustabilizowanych cechach genetycznych.
Jeśli są na forum pszczelarze którzy hodują matki na własne potrzeby milo byłoby jeśli zechcieli by podzielić się swoimi uwagami oraz jakiego dokonali wyboru rasy i linii do rozpoczęcia hodowli matek na własne potrzeby


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 czerwca 2016, 21:10 - pn 

Rejestracja: 13 kwietnia 2012, 22:42 - pt
Posty: 289
Lokalizacja: Bolesławiec
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie 12 r.