FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:40 - czw

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 22:24 - pn 

Rejestracja: 17 grudnia 2013, 15:03 - wt
Posty: 136
Lokalizacja: lubelskie
Ule na jakich gospodaruję: WZ, WLKP
Miejscowość z jakiej piszesz: Parczew
Jeszcze chwile i zobaczymy schematy urządzenia "perpetuum mobile" , które raz w ruch puszczone pracuje nieustannie i ciągle oddaje więcej energii niż potrzeba do jego uruchomienia :)
A dzięki skrzyni biegów z silnika 100 KM na pierwszym biegu mamy po 100 KM na każdym kole :haha: :haha: :haha:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 22:27 - pn 
Biorąc dłuższego drąga i podkładając na końcu jakiś kawałek belki jesteśmy w stanie podnieść dość ciężki przedmiot np. kamień, młockarnie.Właśnie to jest najprostsza przekładnia mała moc duża siła.Prościej nie potrafię wytłumaczyć.Koniec!


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 22:36 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
ja-lec, I Moc w Twoich łapach jest taka sama a siła na końcu draga zmienia się z zmianą długości. Moc silnika pozostaje ta sama a siła i obroty na kole się zmieniają z biegiem. Dobrze tłumaczysz ale źle podkładasz terminologię. Zawsze na wejściu i wyjściu przekładni moc jest taka sama zmienia się siła na ramieniu czyli moment obrotowy. Nie moc oczywiście przy przekładni bez strat.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 22:46 - pn 
robert-a, Ciągle zastanawiam się czy Ty rozumiesz to co czytasz i to co piszesz, bo ja bym Ci proponował ażebyś zmienił lekarza.


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 22:51 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 08:58 - śr
Posty: 3389
Lokalizacja: Dąbrowa pow Pajęczno
Ule na jakich gospodaruję: WLKP
Moc jest prawie taka sama na drugim końcu drąga ( jest mniejsza bo nadal są straty )- ty robisz ruch metr a tam parę cm ruchu jest.

To ile musisz się namachać żeby kamola metr przesunąć ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 22:55 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
ja-lec, Nie obrażam Cie ale widzę ze jesteś chyba głupi a dlaczego bo mieszasz slogany pojęcia potocznie z nazewnictwem fachowym. Siła na końcu kija to nie to samo co siła w mięśniach i powiedz jakim cudem chcesz zmienić moc silnika 1 kw i na ile zmieniając jego obroty zmienisz jego silę na końcu ramienia czyli na promieniu koła. I nie ćpaj już więcej bo Ci szkodzi pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 22:58 - pn 
Mariuszczs pisze:
ty robisz ruch metr a tam parę cm ruchu jest.
to jest prosta przekładnia ale przy silniku to nie ma znaczenia jeżeli nam potrzebne wolniejsze obroty, ale zyskujemy na mocy oczywiście wszystko ma swoje granice ze względu na tarcia jakie występują.


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 23:01 - pn 
robert-a pisze:
mieszasz slogany pojęcia potocznie z nazewnictwem fachowym


Możliwe piszę z głowy nie podpieram się internetem jak inni.


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 23:07 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 08:58 - śr
Posty: 3389
Lokalizacja: Dąbrowa pow Pajęczno
Ule na jakich gospodaruję: WLKP
Zobacz w ogóle co to jest moc .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 23:08 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
ja-lec, ja tez piszę z głowy dawałem Ci przykłady przekładni hydraulicznej i innych. I nie ma znaczenia czy to przekładnia pasowa zębata, elektryczna (transformator) to jeśli moc na wejściu jest 1 kW to na wyjściu zawsze 1 kW jeśli przyjmiemy urządzenia bez strat to silnik ma 1 kW prądnica 1 kw potem zmienimy transformatorem z 24 na 230 V i zasilimy silnik to dalej 1 kW. No to co nazywasz moca to siła na końcu korby jak się kreci powoli ma dużą siłę ale wolno okręca. Ale moc dalej 1 kW. Pomyłki literówki zamyślenia się zdarzają każdemu ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 23:12 - pn 
Mariuszczs pisze:
Zobacz w ogóle co to jest moc .
Jak do tej pory to pisaliśmy o przekładni a nie o mocy i to mój ostatni post w tym temacie, jutro w nowym temacie możemy porozmawiać o mocy :pojedynek: :D


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 23:20 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 kwietnia 2011, 08:58 - śr
Posty: 3389
Lokalizacja: Dąbrowa pow Pajęczno
Ule na jakich gospodaruję: WLKP
ja-lec pisze:
Ważne też jakie mają obroty bo przez przełożenie możesz zmniejszyć obroty a zwiększyć moc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 23:24 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
GrzegorzL pisze:
Jeszcze chwile i zobaczymy schematy urządzenia "perpetuum mobile" , które raz w ruch puszczone pracuje nieustannie i ciągle oddaje więcej energii niż potrzeba do jego uruchomienia :)
No wiesz pamiętam jak z kumplami chcieliśmy poprawić osiągi do czasu rozrysowania przez profesora strat :haha: Z silnika wyszło 30 % a na ole jak pamiętam chyba z tego gdzieś połowa. A tak przy okazji to 200 lat temu powstał silnik mający sprawność do 40 % nie stosowany ze względu na złożoną konstrukcje i mniejsza dynamikę. Obecnie nie stosowany ze względu na dużą akcyzę na paliwie :thank: :haha: Energie odnawialne działają jak "perpetuum mobile" ale niechętnie sa wprowadzane ze względu na brak miejsca na ? Akcyzę i inne podatki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 10 marca 2014, 23:30 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 września 2008, 19:25 - wt
Posty: 50
Lokalizacja: Łódź
Ule na jakich gospodaruję: wlp poliuretanowe, dadant komb
ja-lec pisze: [*]Wiesz najprostszą przekładnią jest dźwignia pochyła ale żeby o tym wiedzieć to trzeba w ogóle chodzić do szkoły, a nie udawać że się chodziło i przepisywać nie wiadomo co z internetu o czym nie ma się zielonego pojęcia a udaje się profesora.[*]
Wiesz, pszczelarstwo to moje hobby a zawód to tak się składa że Inżynier mechanik o specjalności silniki :D

_________________
Pasieka "Leśna Barć"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 00:13 - wt 

Rejestracja: 21 sierpnia 2011, 21:19 - ndz
Posty: 205
Lokalizacja: mazury
robert-a pisze:
Energie odnawialne działają jak "perpetuum mobile" ale niechętnie sa wprowadzane ze względu na brak miejsca na ? Akcyzę i inne podatki.

Energie odnawialne to takie samo perpetuum jak ......np telefon komórkowy - 100 na minut ZA DARMO! SMSy - za darmo... :haha:
Najpierw walisz grubą kasę, a potem odbierasz na raty niby "za darmo". :śmieję się z ciebie:

_________________
Pozdrawiam Gabriel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 00:18 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
gabriel11, No tak opodatkują ci nawet jak coś jest proste i tanie tak to teraz jest masz płacić i płakać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 08:25 - wt 
Jacek Makowski pisze:
Wiesz, pszczelarstwo to moje hobby a zawód to tak się składa że Inżynier mechanik o specjalności silniki :D


No tu mnie trochę zaskoczyłeś, no ale cóż możesz służyć jako żywy przykład że posiadanie tytułu nie oznacza posiadania wiedzy.


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 08:56 - wt 

Rejestracja: 28 grudnia 2012, 18:48 - pt
Posty: 2450
Lokalizacja: Kraków/Jura
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
robert-a pisze:
Energie odnawialne działają jak "perpetuum mobile"


Absolutnie się nie zgodzę. Straty są, np osłabienie siły wiatru przez wiatraki, zwiększone parowanie rzek (podniesienie średnich temperatur i zwiększenie powierzchni), osłabienie falowania i/lub siły pływu (to w morskich).
Nie ma nic za darmochę, a to że nie widać kosztów? No przecież w silniku też się nie zauważa. Kto poza inż w pracy/na wykładzie myśli że jego samochód spala 7L na poruszanie (opory toczenia/powietrza itd), 1L na opory przekłady i 3L z powodu sprawności silnika żeby przejechać 100km ? :mrgreen:
No dobra, jest kilka urządzeń które działają nawet lepiej i można je zrobić w domu
https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=QIMOG1vJ5h8

_________________
Jedynie cenzor cesarski Jüang, Co umie dać się we znaki,
Nie żałuje swej pięknie haftowanej sukni, Pył ściera z uwagą, czyta. [Bo Juyi, Wiersze na ścianie]
http://www.pasiekatilia.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 17:23 - wt 
ja-lec pisze:
No tu mnie trochę zaskoczyłeś, no ale cóż możesz służyć jako żywy przykład że posiadanie tytułu nie oznacza posiadania wiedzy.

Ale jajca. :haha: :haha: :haha: :haha:
Kolego ja-lec, czas przestać się ośmieszać.
Jesteś tak beznadziejny, że Twoje po trupach ale musi być na wierzchu.
Coś skończył ? Poza tym coś zaczął ? Pełną Podstawówkę ?


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 19:20 - wt 

Rejestracja: 20 kwietnia 2012, 22:00 - pt
Posty: 250
Lokalizacja: nad Pilicą
Ule na jakich gospodaruję: dadan
Ja-lec nie ubliżaj ludziom, którzy mają rację. Nie masz racji. Przekładnia, dźwignie równie i inne, to maszyny proste, które nie zwiększają mocy tylko ułatwiają pracę. Zyskujemy na sile tracimy na odległości. Abyś się nie czepiał, że piszę o pracy a y o mocy, to przypominam, że moc to szybkość wykonywania pracy. P= W/t. Pozdrawiam.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 19:23 - wt 

Rejestracja: 23 lipca 2012, 12:21 - pn
Posty: 736
Lokalizacja: południowe mazowsze
Ule na jakich gospodaruję: WL,WP,WZ,LN3/4,D,LZ:)
W temacie.
Z silniczków wyjdzie spokojnie wiertarka do ramek.
Do małej pilarki minimum trzeba 1.1kW i to na 2800obr bo łatwiej zrobić porządne obroty tarczy. Trafiają się silniki na 230V ale łatwo je sfajczyć przy zablokowaniu (uzwojenie rozruchowe) więc nie bardzo się nadają.
Stare polskie silniki są bardzo dobre ale jak się Komuś trafi to polecam czechosłowackie z Mechelovic.

Pozdrawiam
Przemek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 19:30 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
asan pisze:
Straty są, np osłabienie siły wiatru przez wiatraki, zwiększone parowanie rzek (podniesienie średnich temperatur i zwiększenie powierzchni), osłabienie falowania i/lub siły pływu (to w morskich).
Nie ma nic za darmochę, a to że nie widać kosztów?
Wiesz kiedyś cała Europa większość Afryki itd była zalesiona tz. ze wiatry były inne już coś zmieniliśmy więc to byłby tylko powrót do natury. Wiem ze wiatraki nie przywrócą drzew i to nie to samo ale było by trochę bardziej odnawialnej niż węgiel.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 19:39 - wt 

Rejestracja: 28 grudnia 2012, 18:48 - pt
Posty: 2450
Lokalizacja: Kraków/Jura
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Wiatr to jedno, ale ptaki i drgania też nie są bez wpływu na środowisko. W rzekach jest jeszcze gorzej. Odcięcie wędrówki dla zwierząt, podniesienie temperatury rzek, często podniesienie wód gruntowych powyżej i zawsze obniżenie poziomu. Wód gruntowych poniżej zapory. No i dochodzi sprawność tych urządzeń plus ich koszt energetyczny. AFAIR zapora w Solinie jak się splaciła i miała generować zyski to trzeba ją było zmodernizować i znowu kilkadziesiąt lat psu w d...
Na dziś to może atom by się sprawdził.

_________________
Jedynie cenzor cesarski Jüang, Co umie dać się we znaki,
Nie żałuje swej pięknie haftowanej sukni, Pył ściera z uwagą, czyta. [Bo Juyi, Wiersze na ścianie]
http://www.pasiekatilia.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 19:43 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
No tak 100 lat do tylu mieliśmy więcej małych spiętrzeń niż ostatnio na każdym małym zbiorniku była regulacja i wymuszone wsiąkanie w grunt. \teraz mamy rynny podłączone wprost do rzeki, a rzeczki w rurach albo wybetonowane. No i pustynnienie Polski widać gołym okiem. No jak pisałem drzew wiatraki nie zastąpią ale spowolnienie wiatru to powrót nie szkoda.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 20:05 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lipca 2013, 16:54 - śr
Posty: 66
Lokalizacja: Zagórze/Kraków
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolskie
Przeczytałem cały temat i powiem Wam, że dawno się tak nie uśmiałem :haha: Lepsze to niż dobry kabaret :D

Ja-lec, dobry jesteś gościu. Nie masz absolutnie racji, koledzy Ci tu cierpliwie próbowali wszystko wytłumaczyć, a Ty dalej swoje :lol:

Pominę tą nieszczęsną dźwignię, ale może inaczej Ci to spróbuję wytłumaczyć:

1. Moc silnika (czy to elektrycznego, czy spalinowego) jest zawsze JEDNA, STAŁA
2. Jeżeli silnik ma moc np. 2 kW, to nie ważne, czy będzie kręcił się z prędkością 500obr/min, czy 1000obr/min, jego moc dalej będzie STAŁA.
3. Sprawność elektryczna maszyn elektrycznych jest wysoka, rzędu nawet 98%, do tego dochodzą straty mechaniczne w łożyskach, też niewielkie.
4. Z powyższego wynika, że jeśli silnik ma moc elektryczną 2 kW, to jego moc na wale w zasadzie w tym przypadku można przyjąć 2 kW.
5. Mocy silnika nie można zwiększyć! Dlaczego? Bo podając np. wyższe napięcie, możesz go spalić, a jeśli się nie spali, to będzie wytracał ten naddatek dostarczanej energii w postaci ciepła (będzie się nadmiernie grzał).
6. Moc silnika na wale można zmniejszyć, ale przy zastosowaniu zaawansowanego sterownika (nie chce mi się już Ci tego tłumaczyć)

Więcej pokory życzę ;) I pięć razy się zastanów, zanim się z kimś o coś sprzeczasz.

A co do tematu, można pomyśleć o zastosowaniu tych silników do napędu miodarki. Konieczna będzie oczywiście przekładnia oraz sterownik do regulacji obrotów.

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 20:25 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 października 2011, 08:27 - czw
Posty: 1457
Lokalizacja: Cała Polska
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp korp + WZ korpusowy
cudny90 pisze:
A co do tematu, można pomyśleć o zastosowaniu tych silników do napędu miodarki. Konieczna będzie oczywiście przekładnia oraz sterownik do regulacji obrotów.

Ze sterownikiem byłby problem bo drogi a dla takich silników potrzebny byłby falownik... Dla silników szczotkowych jest tańsze rozwiązanie... (Regulator obrotów...) http://allegro.pl/regulator-obrotow-sil ... 83037.html
Wiertarkę zrobię na pewno...
Pilarkę także... Ale nie mam pojęcia kiedy się wyrobię.
Dużo planów a czasu mało i dzień za krótki....jeszcze niemowlę w domu...:)

_________________
"Szaleństwem jest robić cały czas to samo i oczekiwać innych rezultatów"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 20:57 - wt 
ja-lec pisze:
Mariuszczs pisze:
Zobacz w ogóle co to jest moc .
Jak do tej pory to pisaliśmy o przekładni a nie o mocy i to mój ostatni post w tym temacie, jutro w nowym temacie możemy porozmawiać o mocy :pojedynek: :D


Moc=Moment x Obroty
Moc silnika jest stała zwiększając dwa razy moment spadną dwa razy obroty. Moment obrotowy to moc razy ramię.
Z mojej strony to tyle w tym temacie :D


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 21:07 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
ja-lec pisze:
Moc=Moment x Obroty
ja-lec pisze:
Moc silnika jest stała zwiększając dwa razy moment spadną dwa razy obroty. Moment obrotowy to moc razy ramię.


Nie! Moc to tak jak piszesz wyżej Moment x obroty. Moment to siła x ramię. Z matmy tez lufa!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 21:35 - wt 
Precyzyjnie to jest tak;
"Matematycznie moc to iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika. Jednak aby obliczenia były poprawne należy wykonać je w prawidłowych jednostkach. Prędkość obrotowa wyrażona musi być w radianach na sekundę, natomiast niutonometry są prawidłową jednostką momentu obrotowego. W celu uproszczenia obliczeń, zamiast zamieniać jednostki, lepiej wprowadzić stałą wartość, która wynika ze zmiany jednostek. We wszystkich obliczeniach jest taka sama i wynosi 9549.3. Jednostką mocy są kilowaty (kW)."


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 22:22 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
kolopik pisze:
Jednostką mocy są kilowaty (kW)
Raczej W - Waty. kW to tysiące Wat.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 23:25 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 listopada 2013, 21:57 - czw
Posty: 2450
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski 12 ramkowy 5x1/2
Miejscowość z jakiej piszesz: lubelskie
Tomasz2020, To Ty może lepiej zostań już przy korbie :załamka: :załamka: :bosie: :bosie: :bosie:

_________________
Dzisiaj spojrzałem na swój nick ,potem na awatar.To nie jest tak jak myślisz się uśmiałem,ale i tak jestem za legalizacją.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 23:36 - wt 

Rejestracja: 20 maja 2009, 18:07 - śr
Posty: 1680
Lokalizacja: Kraków, Połaniec
Ule na jakich gospodaruję: WP, WZ ---> wlkp
Jeszcze zobaczycie że ja-lec, dostanie Nobla w dziedzinie fizyki :thank: :haha: a Wy wszyscy się nie znacie :haha: :haha:

_________________
Matki i odkłady pszczele

Ramki pszczele


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 11 marca 2014, 23:42 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lipca 2013, 16:54 - śr
Posty: 66
Lokalizacja: Zagórze/Kraków
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolskie
ja-lec, tak jak kolega wyżej napisał, moment obrotowy to siła razy ramię.

Siłę mierzy się w Niutonach [N], a moc w Watach [W]

Co do tego:

Cytuj:
Moc=Moment x Obroty


Przy takich stwierdzeniach też trzeba być w miarę precyzyjnym, bo obroty to nie jest żadna wielkość i ktoś może to uznać za np. kąt fi. Dlatego chodziło o prędkość obrotową. (wiem, że to miałeś na myśli)

Pozdr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 06:13 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 października 2011, 08:27 - czw
Posty: 1457
Lokalizacja: Cała Polska
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp korp + WZ korpusowy
bo lubię pisze:
Tomasz2020, To Ty może lepiej zostań już przy korbie :załamka: :załamka: :bosie: :bosie: :bosie:

A ty co masz z tą korbą.

_________________
"Szaleństwem jest robić cały czas to samo i oczekiwać innych rezultatów"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 17:24 - śr 
robert-a pisze:
Raczej W - Waty. kW to tysiące Wat.

Kolego. Upierdliwość Twoja nie ma granic.
Tym bardziej, że nie chce Ci się przeczytać postu i spróbować zrozumieć co on zawiera. A zawiera wartość stałą umożliwiającą obliczenia bez zamiany jednostek. W/g tej wartości (stałej) wynik otrzymasz w kW. Jeśli masz wątpliwości wykonaj działanie na mianach co w obliczeniach fizycznych jest obowiązkiem. Właśnie na takich obliczeniach polega "piekło" i z tego właśnie powodu Ty i tobie podobni na słowo fizyka dostają wysypki. Bo obliczenia na liczbach to malutki pikuś.
A kW czego jest jednostką ? A gdzie ja napisałem, że to podstawowa jednostka albo w układzie SI ?


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 19:15 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 października 2012, 17:46 - wt
Posty: 2279
Lokalizacja: Poznań- Trzek Mały
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie korp i 1/2
kolopik, Przeczytałem dokładnie i dokładnie napisałeś że
kolopik pisze:
Jednostką mocykilowaty (kW)."
nic nie było o silniku ani innych przedrostek dodajemy tylko w obliczeniach a każdy fizyk dostanie gęsiej skórki na Twoje stwierdzenie bo rożne przedrostki dajemy w różnych sytuacjach i obliczeniach by nie tworzyć ciągu zer. nie chce się kłócić tylko stwierdzam Twoja mała pomyłeczkę :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 19:49 - śr 
robert-a pisze:
nic nie było o silniku

A temat q-a jest o czym ? "fizyku" zasrany.
Przeczytałeś to co się w Twojej główce potrafi zmieścić. Reszta to, to "piekło" którego nie jesteś w stanie zrozumieć na czym polega.
A polega na tępocie umysłu.
kolopik pisze:
Prędkość obrotowa wyrażona musi być w radianach na sekundę, natomiast niutonometry są prawidłową jednostką momentu obrotowego. W celu uproszczenia obliczeń, zamiast zamieniać jednostki, lepiej wprowadzić stałą wartość, która wynika ze zmiany jednostek. We wszystkich obliczeniach jest taka sama i wynosi 9549.3. Jednostką mocy są kilowaty (kW)."

Ponawiam pytanie ? Czego jednostką jest kW ?
I jednostki takie jak: km, km/h, godzina itp. jednostki użytkowe które są wielokrotnościami lub ułamkami jednostek podstawowych.


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 20:07 - śr 

Rejestracja: 20 maja 2009, 18:07 - śr
Posty: 1680
Lokalizacja: Kraków, Połaniec
Ule na jakich gospodaruję: WP, WZ ---> wlkp
Panowie... troszkę spokojniej proszę :wink:

_________________
Matki i odkłady pszczele

Ramki pszczele


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 21:02 - śr 

Rejestracja: 25 września 2012, 16:47 - wt
Posty: 1286
Lokalizacja: Łódż
Ule na jakich gospodaruję: wlk
Ponawiam pytanie ? Czego jednostką jest kW ?
I jednostki takie jak: km, km/h, godzina itp. jednostki użytkowe które są wielokrotnościami lub ułamkami jednostek podstawowych.

kW jest pochodną podstawowej jednostki mocy jaką jest 1W.Wszystkie pozostałe przedrostki jak mikro-mili-kilo-mega-giga są jej pochodnymi,
tak jak km jest pochodną jednostką metra


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 21:06 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 października 2011, 08:27 - czw
Posty: 1457
Lokalizacja: Cała Polska
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp korp + WZ korpusowy
Panowie spokojnie...Podstawową jednostką mocy są Waty (Wat) i tu nie ma nikt wątpliwości
W mechanice 1 wat to 1dżul na sekundę
W elektryce 1 wat to 1Volt razy 1Amper...
A jeśli chodzi o kilowat to jest on krotnością Wata w elektryce Ale natomiast w mechanice po wprowadzeniu Układu SI Kilowat zastąpił konia mechanicznego i stał się jednostką podstawową...

Uczeni przyjęli że moc na wale silnika elektrycznego będzie podawana w KW na tabliczce znamionowej. A moc silnika spalinowego była podawana w km lecz po wprowadzeniu Układu Si Km zastąpił KW... lecz nadal podaje się oba oznaczenia i KW i KM w dowodzie rejestracyjnym są KW podane i tyle w temacie...

_________________
"Szaleństwem jest robić cały czas to samo i oczekiwać innych rezultatów"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 21:12 - śr 

Rejestracja: 25 września 2012, 16:47 - wt
Posty: 1286
Lokalizacja: Łódż
Ule na jakich gospodaruję: wlk
Fajny temat, chyba się nigdy nie skończy i będzie miał najwięcej postów. :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 21:28 - śr 
Tomasz2020 pisze:
Ale natomiast w mechanice po wprowadzeniu Układu SI Kilowat zastąpił konia mechanicznego i stał się jednostką podstawową...

Nie do końca.
Wykonując działania na mianach jednostek podstawowych (SI) otrzymujemy wynik w jednostkach podstawowych. Do obliczeń należałoby użyć radianów a nie kąta.
W opisywanym przypadku silnika 400V (dlaczego V a nie W) wyjaśniałem jak w prostszy sposób obliczamy jego moc przy użyciu wartości stałej aby nie zamieniać jednostek. Przy użyciu tej wartości do obliczeń Moc wychodzi w kW.
Niektórzy tego nie potrafią pojąć. I na tym polega ich fizyczne "piekło".


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 22:04 - śr 

Rejestracja: 21 sierpnia 2011, 21:19 - ndz
Posty: 205
Lokalizacja: mazury
jędruś pisze:
kW jest pochodną podstawowej jednostki mocy jaką jest 1W.Wszystkie pozostałe przedrostki jak mikro-mili-kilo-mega-giga są jej pochodnymi,
tak jak km jest pochodną jednostką metra

Jednostka nie ma pochodnej /różniczki/. Jednostka jest stała w8

_________________
Pozdrawiam Gabriel


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 12 marca 2014, 22:26 - śr 

Rejestracja: 20 kwietnia 2012, 22:00 - pt
Posty: 250
Lokalizacja: nad Pilicą
Ule na jakich gospodaruję: dadan
To może jeszcze uściślę. Jednostką mocy jest 1 W i to zawsze niezależnie przez co lub przez kogo wykonywana jest praca. Natomiast kilowat, megawat, gigawat to wielokrotności tej jednostki; uznajemy je jednak za jednostki mocy; dlatego kolopik ma rację, że 1 kW jest obowiązującą jednostką mocy (bo np. 1KM jet już nielegalną jednostką mocy; ta jednostka tworzona była z nie używanej już jednostki siły 1kG i powoli jest usuwana z napisów na silnikach). 1 W to moc urządzenia wykonującego pracę 1 dżula w czasie 1 sekundy 1W = 1J/s. Tomasz 2020 Jednostka mocy prądu elektrycznego też ma taki sam wymiar, to jest J/S[1A.1V = C/s x J/C= J/s].


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 13 marca 2014, 07:07 - czw 

Rejestracja: 25 września 2012, 16:47 - wt
Posty: 1286
Lokalizacja: Łódż
Ule na jakich gospodaruję: wlk
[quote="gabriel11"]Jednostka nie ma pochodnej /różniczki/. Jednostka jest stała

Jednostka pochodna układu SI.
Jednostkami pochodnymi nazywamy wszystkie pozostałe jednostki wielkości fizycznych, zarówno te mające własne nazwy jak np. wat (W) czy dioptria (δ), jak i te, które ich nie mają i są wyrażane za pomocą jednostek podstawowych, np. przyspieszenie nie ma swojej nazwy jednostki i wyrażane jest za pomocą metra i sekundy.

Pochodna nie jedno ma imię.Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 13 marca 2014, 12:00 - czw 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lipca 2013, 16:54 - śr
Posty: 66
Lokalizacja: Zagórze/Kraków
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolskie
To ja może wyjaśnię jeszcze to:
Cytuj:
"Matematycznie moc to iloczyn momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika. Jednak aby obliczenia były poprawne należy wykonać je w prawidłowych jednostkach. Prędkość obrotowa wyrażona musi być w radianach na sekundę, natomiast niutonometry są prawidłową jednostką momentu obrotowego. W celu uproszczenia obliczeń, zamiast zamieniać jednostki, lepiej wprowadzić stałą wartość, która wynika ze zmiany jednostek. We wszystkich obliczeniach jest taka sama i wynosi 9549.3. Jednostką mocy są kilowaty (kW)."


Kolopik podał tutaj w tych kilku zdaniach wzorek, który można zmieścić w jednym zdaniu.
Skąd się wzięła magiczna liczba 9549,3? Już tłumaczę.
Kolopik powiedział, albo odpisał z jakiejś głupiej książki, że należy wprowadzić stałą wartość itp. itd., a nie powiedział co trzeba z nią zrobić.
Otóż, jeśli obliczamy moc, mnożymy Nm razy rad/s i wynik otrzymamy w Watach. Jeśli dodatkowo podzielimy sobie to przez 1000, wynik będzie w kWatach.
Liczbę podaną przez kolopika stosuje się, gdy do wzoru chcemy podstawić prędkość obrotową w obr/min. W tym przypadku należy ją przeliczyć na rad/s.
Robi się to mnożąc razy pi i dzieląc przez 30.
pi/30=0,10472
Jak wiemy dzielenie jest odwrotnością mnożenia, więc:
30/pi=9,54929

Ok, powyższa wartość coś nam już przypomina.

Mnożymy teraz Nm razy obr/min i dzielimy to wszystko przez 9,54929. Wynik otrzymamy w Watach.
Żeby wynik otrzymać w kW, musimy to podzielić przez 1000, więc zamiast dzielić przez 9,54929, dzielimy przez 9549,29. I stąd się to bierze.
Wynik, obliczony za pomocą takiej liczby nigdy nie będzie bardzo dokładny, bo wynika z przybliżenia liczby pi.
Nie zalecam stosowania takich przeliczników, bo stosują to ludzie, którzy tak naprawdę nie znają się na jednostkach tylko zachowują się jak arkusz kalkulacyjny i klepią do wzorów to co im ktoś poda. (taki wzorek dobry jest dla sekretarki)

Kolega kolopik pięknie to wszystko wzniośle nazywa, jakby to była jakaś nie wiadomo jaka wysoka matematyka i fizyka i filozofia w jednym, a to tak naprawdę poziom liceum, albo nawet gimnazjum jest. Zwykłe przeliczanie obr/min -> rad/s.

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 13 marca 2014, 15:53 - czw 

Rejestracja: 11 stycznia 2011, 12:01 - wt
Posty: 12
Lokalizacja: mielec
A może jednak by było lepiej pozbijać ramki lub iść na spacer wypić piwo a silnik oddać na złom i problem z głowy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 13 marca 2014, 16:08 - czw 
cudny90 pisze:
Kolopik powiedział, albo odpisał z jakiejś głupiej książki, że należy wprowadzić stałą wartość itp. itd., a nie powiedział co trzeba z nią zrobić.

Powiedział:
kolopik pisze:
W celu uproszczenia obliczeń, zamiast zamieniać jednostki, lepiej wprowadzić stałą wartość, która wynika ze zmiany jednostek.

cudny90 pisze:
Liczbę podaną przez kolopika stosuje się, gdy do wzoru chcemy podstawić prędkość obrotową w obr/min. W tym przypadku należy ją przeliczyć na rad/s.

W tym wypadku nie trzeba nic przeliczać. Przeliczać należy w Twoim przypadku.
I nie cytowałem tu jakiejś głupiej w/g Ciebie książki i moja wiedza nie jest ze SzP lub Gimnazjum. Twoja może tak.


Na górę
  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 13 marca 2014, 17:54 - czw 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lipca 2013, 16:54 - śr
Posty: 66
Lokalizacja: Zagórze/Kraków
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolskie
Cytuj:
W tym wypadku nie trzeba nic przeliczać. Przeliczać należy w Twoim przypadku.


Przecież ja tłumaczyłem Twój przypadek. Z Twojego posta można wywnioskować, że wstawiając Nm i rad/s trzeba jeszcze pomnożyć/podzielić (nie napisałeś) przez 9549,3.
Coś Ci się pomyliło, bo podstawiając Nm i rad/s nie trzeba nic przeliczać.

[Nm]*[rad/s]=[W]

Natomiast:

[Nm]*[obr/min]/9549,29=[kW]

a

[Nm]*[obr/min]/9,549=[W]

Kuniec kropka. :)

Cytuj:
moja wiedza nie jest ze SzP lub Gimnazjum


Moja tak ;)

Pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 400V
Post: 14 marca 2014, 16:24 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 października 2011, 08:27 - czw
Posty: 1457
Lokalizacja: Cała Polska
Ule na jakich gospodaruję: Wlkp korp + WZ korpusowy
antonig267 pisze:
A może jednak by było lepiej pozbijać ramki lub iść na spacer wypić piwo a silnik oddać na złom i problem z głowy

Co ty człowieku mówisz? Oddam na złom a później pójdę do sklepu i kupię nowy... Żeby zbić ramki to trzeba najpierw pociąć listewki.potem powiercić otwory na drut... A jak zrobię sobie maszynkę do tego czy do tamtego to będę miał satysfakcję że zrobiłem coś sam i to działa... A piwo to można sobie wypić po robocie a na spacer iść w niedzielę:)

_________________
"Szaleństwem jest robić cały czas to samo i oczekiwać innych rezultatów"


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 102 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

   baner na stron                



Chcesz zareklamować swoją stronę na naszej skontaktuj sie z Administratorem


"Wszystkie prawa zastrzeżone"©. Zakaz powielania i rozpowszechniania treści oraz zdjęć z forum bez zgody autora i Administracji