FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 09:33 - czw

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 13 listopada 2010, 20:58 - sob 

Rejestracja: 03 czerwca 2010, 17:25 - czw
Posty: 238
Lokalizacja: woj lubelskie
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolskie
Witam!
Jestem początkującym pszczelarzem,nie znam się jeszcze tak bardzo na podawaniu matek ale chciałbym się zapytać jaki jest najlepszy sposób na podawanie matki unasienionej??
W przyszłym roku mam zamiar podać kilka matek kaukaskich i Bkf tylko nie wiem jak,proszę o poradę!
Za odpowiedz z góry Dziękuję. ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 listopada 2010, 21:08 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lipca 2008, 11:02 - pt
Posty: 5589
Lokalizacja: Łaziska Górne
Ule na jakich gospodaruję: wlkp.
Michal to jest temat rzeka, każdy ma swoje super metody, które innym mogą nie wychodzić. Ja po lekturze paru książek i tego forum, usuwam starą matkę, czekam około 2 godzin i wstawiam do ula klateczką. Klateczka jest muśnięta korkiem od olejku lawendowego a po drugiej stronie uliczki w której jest klateczka zakraplam 2-3 krople na scianę albo na kawałek patyczka który wrzucam do środka. Klateczka jest "odbezpieczona"

Na razie tą metodą mam 100% przyjęć, ale próbka była zbyt mała, żeby to uogólniać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 listopada 2010, 21:18 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 października 2010, 10:49 - sob
Posty: 465
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
michal92, Jak Pan Cynig tak samo robie i jest git. Są inne metody ale ta jak dla mnie jest najlepsza. (Tylko raz puszczałem przez wylot na żywca i odziwo się udało lecz stanowczo odradzam takich praktyk.)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 listopada 2010, 23:12 - sob