FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 05 czerwca 2024, 09:01 - śr

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ] 
Autor Wiadomość
Post: 05 grudnia 2009, 16:32 - sob 
Biorąc pod uwagę że są tu starzy i doświadczeni pszczelarze, studenci i mistrzowie pszczelarstwa to myślę że mnie tu podszkolicie i wytłumaczycie czemu to tak i tak się robi a nie inaczej.

Czemu z rodziny w której jest matka trutowa należy wymienić plastry?
Nie znalazłem nic o wymianie plastrów.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 05 grudnia 2009, 17:33 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 czerwca 2009, 08:23 - pt
Posty: 1940
Lokalizacja: Kraków / Maków Podhalaski
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolskie
Cytuj:
Czemu z rodziny w której jest matka trutowa należy wymienić plastry?
Nie znalazłem nic o wymianie plastrów.


JA jestem puki co początkujący ale myślę ,że jeżeli trutówki złożą do plastra jajeczka to powstaną trutnie więc wielkośc trutnia a robotnicy się różni ,czyli plastry zostana zdeformowane przez czerw garbaty więc matka ,która by miała zacząc czerwić złozy do tych komórek jaja nie zapłodnione i powstana trutnie- tak sądze bo swoja wypowiedż uzasadniam tym ,że komurka trytnia est większa od robotnicy...

_________________
Pasieka Majowa Pszczela manufaktura


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 grudnia 2009, 17:49 - sob 
Marcinluter pisze:
Cytuj:
Czemu z rodziny w której jest matka trutowa należy wymienić plastry?
Nie znalazłem nic o wymianie plastrów.