FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 28 marca 2024, 16:51 - czw

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1025 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 kwietnia 2011, 22:18 - czw 
witam...już pisałem we wcześniejszych postach że jestem początkujący...ale chciałbym się zająć pszczołami tak już na poważnie...i moje pytanie brzmi czy jak na przykład będę posiadał 70-80 pni czy zdołam się z tego utrzymać?...a i jeszcze jedno moje pytanie bo zamierzam kupić we wrześniu 40 uli (bez pszczół) a póżniej na wiosnę zapełnić je kupując odkłady, czy to jest dobra myśl? czy nie lepiej było mi by kupić od razu ule wraz z rodzinami?...pozdrawiam


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 07 kwietnia 2011, 22:27 - czw 

Rejestracja: 30 września 2008, 22:19 - wt
Posty: 199
Lokalizacja: Lubień-Małopolska
Jeśli nie masz doświadczenia to nie polecałbym Ci zaczynać od 40 odkładów, na początek max 10 rodzin, po sezonie sam zdecydujesz czy wystarczy ci doświadczenia by mieć więcej rodzin. Pozdr.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 kwietnia 2011, 22:28 - czw 
Z 200 rodzin niektórzy nie wydoili bo taka nedza była w 2010 r . Chłopie to trzeba jeszcze odkłady stukac albo ule w zimie bo z samego miodu to ciezko chyba ,ze sie trafi kilka lat pod rzad z dobrymi zbiorami . To tez duzo zalezy czy sie jezdzi z pszczołami na pozytek i wiele innych .
Co do uli to jak kupisz z rodzinami to moze wyjsc cie to taniej no ale z drugiej strony nie wiesz co tam siedzi w tych ulach jakie bakcyle i w jakim naprawde sa stanie te ule.
To juz musisz sam zdecydować . Z odkładami tez jest róznie.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 07 kwietnia 2011, 22:33 - czw 
lotnik19 pisze:
moje pytanie brzmi czy jak na przykład będę posiadał 70-80 pni czy zdołam się z tego utrzymać?..