www.pasiekaambrozja.pl/forum/index.php


FORUM PSZCZELARSKIE PASIEKI "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
Dzisiaj jest 12 listopada 2019, 00:18 - wt
api-inhalacje.pl FERENC FRANCISZEK KNIEJA Pasieka Ambrozja

Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ] 
Autor Wiadomość
Post: 26 lutego 2019, 19:58 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
Poruszam jeszcze raz ten temat bo wydaje mi się dość ważny i nie do końca omówiony.
w 2018 tym zrobiłem sobie taką matrycę do wyrobu jednostronnej węzy metodą powlekania wałkiem.
Niestety nic z tego nie wyszło bo pszczoły nie chciały odrabiać od strony gładkiej i strasznie chrzaniły plastry. Zauważyłem po jakimś czasie że zastosowany przeze mnie silikon który był polecany na forum bardzo szybko się skurczył i komórki o początkowym wymiarze 5,4mm zrobiły się 3,9mm co też mogło być powodem zlej pracy pszczół.
Zastosowałem silikon odporny na działanie do 120 C (brązowy).
W tym roku planuję wykonanie praski dwustronnej no i mam problem jaki silikon czy masę formierską wybrać.
Bardzo proszę Kolegów o wymianę poglądów i doświadczeń w tym temacie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2019, 20:17 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 21:09 - śr
Posty: 3244
Lokalizacja: Rzepiennik Biskupi
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Pisz do henry650 coś walczył z tym tematem.

_________________
W wolnej chwili-Pasieka Bajorek
Dążyć do ideału nie znaczy nim być ;) .
Jestem Polakiem i jestem z tego dumny .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2019, 20:40 - wt 
kustosz, ten gość robi z żywicy formierskiej. Pokazywał mi praskę po kilku latach używania i nówka. Więc chyba to lepsza opcja.


Na górę
  
 
Post: 26 lutego 2019, 20:43 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
A nie wiesz jaka to konkretnie żywica?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2019, 20:57 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 21:09 - śr
Posty: 3244
Lokalizacja: Rzepiennik Biskupi
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
bagisek1,
A nie z sylikonu ?

_________________
W wolnej chwili-Pasieka Bajorek
Dążyć do ideału nie znaczy nim być ;) .
Jestem Polakiem i jestem z tego dumny .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2019, 21:00 - wt 
baru0, z tego co mówił , jest to żywica formierska, bardziej wytrzymała i przez ten czas co ma 8 lat żadne parametry nie zmieniły się.
Przy silikonie myślę , że szybko może ulec deformacji. :oops:
To opinia tego gościa , a widziałem i robiłem węzę na tej prasce.


Na górę
  
 
Post: 26 lutego 2019, 21:01 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 22:35 - śr
Posty: 2898
Lokalizacja: Ełk
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
silikon formierski - jest dwuskładnikowy jak żywica, ale to silikon. Lepiej się odpowietrza i wychodzi doskonale. Trzyma wymiary . Adamjaku pisał o tym wielokrotnie i wyczerpująco.

_________________
P97 E73 S105 S500 M600

Praca jest celem życia człowieka, powinna dawać zadowolenie , a Syzyfa ukarano pracą nieskuteczną , nie dającą rezultatu. To kara za pychę i wynoszenie się nad innych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lutego 2019, 21:10 - wt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2008, 21:09 - śr
Posty: 3244
Lokalizacja: Rzepiennik Biskupi
Ule na jakich gospodaruję: wlkp
Ja się nie znam mi się zdaje ;) .
Zalewam świeczki x razy w formie sylikonowej z takiego sylikonu i jest ok .
Ale jak Adam "przerabiał "temat to trzeba go przeczytać :okok:
Nie ma co wyważać drzwi .

_________________
W wolnej chwili-Pasieka Bajorek
Dążyć do ideału nie znaczy nim być ;) .
Jestem Polakiem i jestem z tego dumny .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2019, 07:32 - śr 
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 września 2007, 17:41 - sob
Posty: 4960
Lokalizacja: Czaszyn /Londyn
Ule na jakich gospodaruję: ,wielkopolski i 435x250
Zywica sie nienadaje bo źle sie odpowietrza a do tego żle wosk odchodzi i trzeba ja czymś smarować .popatrz tu ja kupowałem http://www.modelarnia24.pl/ ja brałem standartowy jest ok ale można sprubować twardzszy

henry

_________________
Odkłady ,matki pszczele 2020 r


henry


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2019, 07:47 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 czerwca 2012, 09:29 - pn
Posty: 1072
Lokalizacja: Toruń
Ule na jakich gospodaruję: LN3/4
kustosz pisze:
Poruszam jeszcze raz ten temat bo wydaje mi się dość ważny i nie do końca omówiony.
w 2018 tym zrobiłem sobie taką matrycę do wyrobu jednostronnej węzy metodą powlekania wałkiem.
Niestety nic z tego nie wyszło bo pszczoły nie chciały odrabiać od strony gładkiej i strasznie chrzaniły plastry.

Nie opowiadaj bajek, wykonałem setki jak nie tysiące arkuszy takiej węzy i działa i odbudowywana jest bez zarzutu.

kustosz pisze:
W tym roku planuję wykonanie praski dwustronnej no i mam problem jaki silikon czy masę formierską wybrać.
Bardzo proszę Kolegów o wymianę poglądów i doświadczeń w tym temacie.

Bardzo dobrym silikonem dostępny na aledrogo jest "silikon formierski mm922". Dobrze się odpowietrza, dobrze odwzorowuje, jest wytrzymały mechanicznie. 100 razy lepszy od polecanych w Pszczelej Woli gumosili.
Cena niecałe 80zł za kg.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2019, 10:28 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
nie opowiadam bajek niestety ale na ok 50 arkuszy takiej węzy wkładanej do gniazd tylko ok 10 sztuk było odbudowane prawidłowo resztę musiałem przełożyć do miodni a po odwirowaniu przetopić więc nie próbuję drugi raz tego sposobu tylko robię dwustronną. Możliwe że gdyby mi się ta forma tak nie skurczyła to może było by lepiej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2019, 11:22 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
Krzyżak powiedz mi ile silikonu trzeba na praskę dwustronną wielkopolską?
I jeszcze czy nie lepszy byłby SILIKON RTV -2 ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2019, 12:46 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2017, 08:07 - pn
Posty: 96
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolskie
Miejscowość z jakiej piszesz: Tenczynek
Witam
Również wykonuję na własne potrzeby węzę "Metodą Marka Woś". Jak do tej pory nie miałem żadnych problemów z odbudową po stronie "płaskiej".
Używałem sylikonu formierskiego mm922. Wykonałem na jednej matrycy ok. 200 arkuszy i nie było żadnych problemów z nietrzymaniem rozmiarów komórek.
Co do ilości sylikonu, zależy jak grubą matrycę chcesz wykonać. 0,5cm matryca to moim zdaniem minimum dla dwustronnej praski.

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2019, 14:53 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 czerwca 2012, 09:29 - pn
Posty: 1072
Lokalizacja: Toruń
Ule na jakich gospodaruję: LN3/4
kustosz pisze:
Krzyżak powiedz mi ile silikonu trzeba na praskę dwustronną wielkopolską?
I jeszcze czy nie lepszy byłby SILIKON RTV -2 ?

Nie powiem Ci, bo już nie pamiętam ile mi wyszło.
SILIKON RTV -2 nie stosowałem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lutego 2019, 19:05 - śr 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
Ciekawe dlaczego u mnie nie chciały odrabiać tej jednostronnej może robiłem za grubą i po stronie gładkiej nie łapały wzoru ale powlekałem wałkiem tylko trzykrotnie a niektórzy mówili że robią nawet pięciokrotnie.
Spróbuję w tym roku z innego silikonu.
Mam jeszcze pytanie jaka grubość silikonu powinna być optymalnie pomiędzy płytami?
W opisie tego drugiego silikonu było że odporny jest na temperaturę więc dlatego zapytałem czy nie lepszy jest.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2019, 12:26 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 listopada 2008, 22:00 - pn
Posty: 3810
Lokalizacja: stare polichno
Krzyżak pisze:
Nie powiem Ci, bo już nie pamiętam ile mi wyszło.

https://www.youtube.com/watch?v=qF1ubv1oJi4


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2019, 13:37 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
Dzięki za podpowiedzi, właśnie dostałem silikon to w tygodniu pokażę co mi wyszło.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2019, 19:10 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 listopada 2008, 22:00 - pn
Posty: 3810
Lokalizacja: stare polichno
A może tak : https://www.youtube.com/watch?v=8RnRy2eBR3s


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2019, 19:43 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 czerwca 2012, 09:29 - pn
Posty: 1072
Lokalizacja: Toruń
Ule na jakich gospodaruję: LN3/4
paraglider pisze:


Robiłem i tak ale to gorsze rozwiązanie niż odlew z silikonu formierskiego.
O wiele trudniej nałożyć silikon, żeby dokładnie odwzorował każdą komórkę.
Przy formierskim wylewamy silikon kilka uderzeń młotka w stół w celu zawibrowania i gotowe. Przy silikonie z tubki trzeba się nastarać, żeby go odwzorować i wypchnąć powietrze a jakość matrycy zawsze jest i tak gorsza niż w formierskim. Poza tym tył matrycy przy formierskim jest idealnie głatki co ma znaczenie, gdy potem kładziemy formę na stole i ją "malujemy". Po tym w tupce nie jest tak równo. Oba silikony są w porównywalnych cenach więc moim zdaniem nie warto się męczyć.
Formierski pod każdym względem jest lepszy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2019, 20:10 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
No a jak zapobiec wyciekaniu silikonu formierskiego w czasie tworzenia formy z pomiędzy węzy i blatów formy?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 marca 2019, 22:23 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 czerwca 2012, 09:29 - pn
Posty: 1072
Lokalizacja: Toruń
Ule na jakich gospodaruję: LN3/4
kustosz pisze:
No a jak zapobiec wyciekaniu silikonu formierskiego w czasie tworzenia formy z pomiędzy węzy i blatów formy?

Nie bardzo rozumiem. Kładziesz węzę na blacie, obudowujesz ją dookoła listewkami jak na filmie poniżej i zalewasz. Żadna filozofia. Dla rozprowadzenia i odpowietrzenia pukasz młotkiem w balat.
https://www.youtube.com/watch?v=8RnRy2eBR3s


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2019, 14:40 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
Na filmie mamy formę jednostronną a mi chodzi o dwustronną.
Załóżmy że kładę węzę obudowuję wylewam silikon i na to płyta np. ze sklejki wodoodpornej lub innej płyty teraz czekam aż się utwardzi potem odwracam do góry nogami obudowuję i znowu to samo, czy tak ma to wyglądać?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2019, 15:10 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 22:35 - śr
Posty: 2898
Lokalizacja: Ełk
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
Kiedyś już była na ten temat dyskusja na forum , a wywołała ją turecka strona o produkcji takiej prostej praski : TAKIEJ
a po przetłumaczeniu :google:
SPOLSZCZONA

_________________
P97 E73 S105 S500 M600

Praca jest celem życia człowieka, powinna dawać zadowolenie , a Syzyfa ukarano pracą nieskuteczną , nie dającą rezultatu. To kara za pychę i wynoszenie się nad innych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2019, 20:49 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
tylko że na tym filmie silikon jest nie płynny a silikon formierski jest podobno płynny i będzie wypływał na boki po ściśnięciu tej kanapki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2019, 21:46 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 22:35 - śr
Posty: 2898
Lokalizacja: Ełk
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
Tak jak to opisał Krzyżak , tyle że jednego dnia robisz jedną stronę , a drugiego wyjmujesz z listewek , odwracasz na stronę z węzą i przybijasz odpowiednio grubsze listewki ( bo dwie warstwy silikonu+węza. Tak jak na tym filmiku :

Nie zapomnij postukać w blat :D Drugą stronę węzy zalewasz podobnie, tyle że musisz potem ładnie przykleić formy do praski. Trochę inwencji musisz włożyć bo samo się nie zrobi i nie musi się udać za pierwszym razem.
Pszczoły dobrze odrabiają i jednostronną węzę , a w czasach kryzysowych robiono też "węzę" na płaskiej desce i lepiej czy gorzej , ale pszczółki też musiały sobie radzić. Dziś to by było pszczelarstwo ekologiczne i naturalna komórka , a wtedy było to wynikiem totalnego braku wszytskiego , nawet papy i gwoździ :) , a Castoramy nie było :)
Coś musiało się mocno nie udać skoro pszczoły nie budowały, choć jak jest siła to zbuduję nie tylko bez węzy, ale nawet bez ramek.
Tu robi się dwie formy z dwóch kawałków węzy , ale to chyba nie najlepszy pomysł. Ja odlewałem na dwie strony - oczywiście nie jednego dnia i nie takie grube warstwy jak na filmikach, ale kto bogatemu zabroni ? :haha:
Można też na dwie strony i bez praski

_________________
P97 E73 S105 S500 M600

Praca jest celem życia człowieka, powinna dawać zadowolenie , a Syzyfa ukarano pracą nieskuteczną , nie dającą rezultatu. To kara za pychę i wynoszenie się nad innych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2019, 22:39 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
Manio dzięki.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 marca 2019, 22:46 - czw 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
no i zrobiłem pierwszą formę wyszła fajnie choć trochę wygięły się płyty zrobione z czarnej sklejki szalunkowej. Dokręciłem listwy kontrujące wygięcie i jest ok.
Poradźcie mi jeszcze czym posmarować formę przed zalaniem woskiem pierwszy raz bo się boję że mi forma nie odejdzie od węzy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2019, 09:17 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 czerwca 2017, 08:07 - pn
Posty: 96
Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolskie
Miejscowość z jakiej piszesz: Tenczynek
Szare mydło + woda, mleko, maślanka. Jest dużo szkół. Ja stosuję woda+szare mydło i ładnie zawsze odchodzi.

_________________
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2019, 10:39 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
Dzięki spróbuję z szarym mydłem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2019, 19:18 - pt 
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 września 2007, 17:41 - sob
Posty: 4960
Lokalizacja: Czaszyn /Londyn
Ule na jakich gospodaruję: ,wielkopolski i 435x250
kustosz pisze:
no i zrobiłem pierwszą formę wyszła fajnie choć trochę wygięły się płyty zrobione z czarnej sklejki szalunkowej. Dokręciłem listwy kontrujące wygięcie i jest ok.
Poradźcie mi jeszcze czym posmarować formę przed zalaniem woskiem pierwszy raz bo się boję że mi forma nie odejdzie od węzy.


Silikonu nie trzeba smarować niczym


henry

_________________
Odkłady ,matki pszczele 2020 r


henry


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2019, 21:59 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
no i zrobiłem pierwsze węzy ale mam pewne wątpliwości bo wychodzą dość kruche jaki może być tego powód? Kiedy robiłem wałkiem jednostronne to nie były tak kruche.
Czy można temu jakoś zaradzić?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2019, 22:46 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 22:35 - śr
Posty: 2898
Lokalizacja: Ełk
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
Węza odlewana nawet z tego samego wosku będzie bardziej krucha niż walcowana na ciepło . Widać "odlewanie" wałkiem bardziej przypomina wyrób węzy na walcach . Zwyczajnie trzeba się z nią ostrożnie obchodzić i wstawiać w ramki tylko jak jest ciepło - wtedy i węza robi się bardziej plastyczna i nie pęka.
Przyczyn jest z pewnością więcej i były kiedyś opisywane w "Pszczelarstwie" przez p. Jaronia. Kupiłem kiedyś walcowana węzę z RZP i też była bardzo krucha. Wszystko było z nią Ok , ale była "bardziej krucha niż zwykle" .

_________________
P97 E73 S105 S500 M600

Praca jest celem życia człowieka, powinna dawać zadowolenie , a Syzyfa ukarano pracą nieskuteczną , nie dającą rezultatu. To kara za pychę i wynoszenie się nad innych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2019, 14:24 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
A gdyby do praski włożyć płaską węzę podgrzać i zacisnąć?
Czy Ktoś tak próbował?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2019, 17:10 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sierpnia 2016, 12:20 - pn
Posty: 259
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Tarnów
kustosz pisze:
A gdyby do praski włożyć płaską węzę podgrzać i zacisnąć?
Czy Ktoś tak próbował?

są filmy Rosjan którzy właśnie płaski arkusz wosku wkładają pomiędzy dwie formy sylikonowe i walcują w walcach od Frani

_________________
www.facebook.com/pasiekazawadzka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2019, 17:20 - sob 
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 września 2007, 17:41 - sob
Posty: 4960
Lokalizacja: Czaszyn /Londyn
Ule na jakich gospodaruję: ,wielkopolski i 435x250
kustosz pisze:
no i zrobiłem pierwsze węzy ale mam pewne wątpliwości bo wychodzą dość kruche jaki może być tego powód? Kiedy robiłem wałkiem jednostronne to nie były tak kruche.
Czy można temu jakoś zaradzić?


Być może za szybko stygnie ,a kiedy zaraz po wyjęciu z pracki czy jak jest w zimnym pomieszczeniu?


henry

_________________
Odkłady ,matki pszczele 2020 r


henry


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2019, 17:27 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 listopada 2009, 01:01 - czw
Posty: 2455
Lokalizacja: mad górną Mierzawą
Ule na jakich gospodaruję: 1/2 D
Łukasz1980 pisze:
kustosz pisze:
A gdyby do praski włożyć płaską węzę podgrzać i zacisnąć?
Czy Ktoś tak próbował?

są filmy Rosjan którzy właśnie płaski arkusz wosku wkładają pomiędzy dwie formy sylikonowe i walcują w walcach od Frani
Oglądałem swego czasu jeden taki filmik i jestem prawie pewien, że to były formy z jakiegoś rodzaju żywicy, bardziej sztywne i twarde. Silikon wydaje mi się zbyt "gumiasty" aby był w stanie i nadawał się do takiego tłoczenia.

_________________
Pozdrawiam, dziadek Józef - pszczelarz na 10 ulach za stodołą.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 marca 2019, 19:31 - sob 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 listopada 2010, 14:36 - wt
Posty: 503
Lokalizacja: Lipnica Wielka pod Babią Górą
Ule na jakich gospodaruję: ramka 36x18 korpusy
masz rację henry650 robiłem na dworze przy +10 więc może za szybko wystygła spróbuję w domu. Krucha była zaraz po wyjęciu z praski.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2019, 06:38 - ndz 
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 września 2007, 17:41 - sob
Posty: 4960
Lokalizacja: Czaszyn /Londyn
Ule na jakich gospodaruję: ,wielkopolski i 435x250
kustosz pisze:
masz rację henry650 robiłem na dworze przy +10 więc może za szybko wystygła spróbuję w domu. Krucha była zaraz po wyjęciu z praski.


Ja robie w warsztacie temperatura okolo 15 st ,ale wazna jest temperatura matryc jak za szybko stygnie to własnie sie tak dzieje


henry

_________________
Odkłady ,matki pszczele 2020 r


henry


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2019, 06:40 - ndz 
MODERATOR
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 września 2007, 17:41 - sob
Posty: 4960
Lokalizacja: Czaszyn /Londyn
Ule na jakich gospodaruję: ,wielkopolski i 435x250
Łukasz1980 pisze:
kustosz pisze:
A gdyby do praski włożyć płaską węzę podgrzać i zacisnąć?
Czy Ktoś tak próbował?

są filmy Rosjan którzy właśnie płaski arkusz wosku wkładają pomiędzy dwie formy sylikonowe i walcują w walcach od Frani


Ale to nie jest silikon tylko coś innego bo silikon nie da rady wygnieść komórek jest za miękki


henry

_________________
Odkłady ,matki pszczele 2020 r


henry


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2019, 10:38 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sierpnia 2016, 12:20 - pn
Posty: 259
Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
Miejscowość z jakiej piszesz: Tarnów
henry650, być może ale była to też forma bardzo giętka i elastyczna. Podejrzewam że bardzo dużo zależy od temperatury gładkiego plastra wosku z którego ma być zrobiona węza.

_________________
www.facebook.com/pasiekazawadzka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2019, 10:42 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwietnia 2008, 20:23 - czw
Posty: 257
Lokalizacja: środkowopomorskie
Ule na jakich gospodaruję: 1/2 wlkp
Łukasz1980 pisze:
są filmy Rosjan którzy właśnie płaski arkusz wosku wkładają pomiędzy dwie formy sylikonowe i walcują w walcach od Frani

Nie są to formy silikonowe ale zrobione z poliuretanu formierskiego. Charakteryzuje się on znacznie większa twardością niż silikon (wyrażona w skali shore).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2019, 11:01 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 22:35 - śr
Posty: 2898
Lokalizacja: Ełk
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
Na filmiku zawsze to wygląda łatwo i szybko . Nie ma jednak łatwo jak się spróbuje. Na filmiku jest na początku adres gdzie zamawiać takie matryce . Materiał wygląda na podobny do plastikowych krat odgrodowych - z całą pewnością to nie silikon tylko twarda żywica.

_________________
P97 E73 S105 S500 M600

Praca jest celem życia człowieka, powinna dawać zadowolenie , a Syzyfa ukarano pracą nieskuteczną , nie dającą rezultatu. To kara za pychę i wynoszenie się nad innych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 marca 2019, 13:27 - ndz 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 kwietnia 2008, 20:23 - czw
Posty: 257
Lokalizacja: środkowopomorskie
Ule na jakich gospodaruję: 1/2 wlkp
Цена матрицы размером 410х270 составляет 55 дол. + доставка,цену доставки можно посмотреть на сайте УкрПочта ,я смотрел авиадоставка 21 дол.В Европу отправлял посылки идут быстро 5-7 дней.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2019, 12:36 - pn 

Rejestracja: 26 września 2013, 15:43 - czw
Posty: 116
Lokalizacja: Trzebień k/Magnuszewa
Ule na jakich gospodaruję: Wz
tłumacz:
Rozmiar matrycy 410x270 to 55 dolarów. + wysyłka, cenę dostawy można zobaczyć na stronie UkrPoshta, cena transportu lotniczego 21 dolarów. W Europie przesyłka idzie 5-7 dni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 marca 2019, 15:28 - pn 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 czerwca 2012, 09:29 - pn
Posty: 1072
Lokalizacja: Toruń
Ule na jakich gospodaruję: LN3/4
daniel1963 pisze:
tłumacz:
Rozmiar matrycy 410x270 to 55 dolarów. + wysyłka, cenę dostawy można zobaczyć na stronie UkrPoshta, cena transportu lotniczego 21 dolarów. W Europie przesyłka idzie 5-7 dni.


Za 60zł można kupić 1kg poliuretanu i samemu sobie wykonać.
Żadna filozofia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 marca 2019, 12:56 - pt 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 sierpnia 2011, 22:35 - śr
Posty: 2898
Lokalizacja: Ełk
Ule na jakich gospodaruję: 1/2D
Krzyżak pisze:
daniel1963 pisze:
tłumacz:
Rozmiar matrycy 410x270 to 55 dolarów. + wysyłka, cenę dostawy można zobaczyć na stronie UkrPoshta, cena transportu lotniczego 21 dolarów. W Europie przesyłka idzie 5-7 dni.


Za 60zł można kupić 1kg poliuretanu i samemu sobie wykonać.
Żadna filozofia.

No to już masz pomysł na biznes. Zrób i ofertuj na forum , a nie zdążysz z produkcją i będziesz musiał podnieść ceny .

_________________
P97 E73 S105 S500 M600

Praca jest celem życia człowieka, powinna dawać zadowolenie , a Syzyfa ukarano pracą nieskuteczną , nie dającą rezultatu. To kara za pychę i wynoszenie się nad innych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 46 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group

www.pasiekaambrozja.pl/forum/index.php



    Matki pszczele Pasieka Zarodowa Aga    Słoje 900   baner na stron

       baner czasopisma Pasieka

Pasieka Pod Lipą w Dzietrznikach   Producent sprzętu pszczelarskiego   



Chcesz zareklamować swoją stronę na naszej skontaktuj sie z Administratorem


"Wszystkie prawa zastrzeżone"©. Zakaz powielania i rozpowszechniania treści oraz zdjęć z forum bez zgody autora i Administracji