FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW http://forum.pasiekaambrozja.pl/ |
|
Budowa Ula Dadant http://forum.pasiekaambrozja.pl/viewtopic.php?f=11&t=3641 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Tazon [ 21 listopada 2010, 11:40 - ndz ] |
Tytuł: | Budowa Ula Dadant |
Jak w temacie chciałbym przedstawić mój pierwszy ul, wiem że będzie to trwało długo to poczekacie aż dojdę do finału. Możecie zadawać pytania i życzę na miłe ocenki, klika fotek na początek. ![]() ![]() ![]() CD^Nastąpi ![]() |
Autor: | CYNIG [ 21 listopada 2010, 11:46 - ndz ] |
Tytuł: | |
widze, że zaczynają dominować konstrukcje z tylko dwiema ścianami ocieplonymi a pozostałe dwie to decha. |
Autor: | henry650 [ 21 listopada 2010, 12:16 - ndz ] |
Tytuł: | |
Przemyśl sprawe dobrze nad rozmiarem ramki ja miałem 435x240 myslałem ze lepszy bedzie wiekszy wiec w anglii zrobiłem dadanta ale okazało sie ze sa troche zacieżkie jak sie ma spieprzony kręgosłup podnieśc taka ramke pełna miodu i pszczółek to jest wyczyn wiec zmieniłem na inne dobrze ze tylko miałem jeden egzemplarz henry |
Autor: | Tazon [ 21 listopada 2010, 12:17 - ndz ] |
Tytuł: | |
CYNIG pisze: widze, że zaczynają dominować konstrukcje z tylko dwiema ścianami ocieplonymi a pozostałe dwie to decha. Pozostałe też będą ocieplone tylko styropianem 1cm ![]() henry650 pisze: Przemyśl sprawe dobrze nad rozmiarem ramki ja miałem 435x240 myslałem ze lepszy bedzie wiekszy wiec w anglii zrobiłem dadanta ale okazało sie ze sa troche zacieżkie jak sie ma spieprzony kręgosłup podnieśc taka ramke pełna miodu i pszczółek to jest wyczyn wiec zmieniłem na inne dobrze ze tylko miałem jeden egzemplarz
Jestem młody więc mogę sobie na taki typ ramki pozwolić po naraźie kręgosłup mi nie nawala. ![]() |
Autor: | henry650 [ 21 listopada 2010, 17:53 - ndz ] |
Tytuł: | |
To dobrze ze masz zdrowy kręgosłup ale ja też tak myślałem a teraz trzeba zmieniac ramke hehe ale powodzenia henry |
Autor: | BoCiAnK [ 21 listopada 2010, 18:41 - ndz ] |
Tytuł: | |
CYNIG pisze: widze, że zaczynają dominować konstrukcje z tylko dwiema ścianami ocieplonymi a pozostałe dwie to decha.
zasadniczo boki nie muszą być ocieplone tylko że musi być decha przynajmniej te 25mm Na zimę i tak ścieśnia się gniazdo i zakłada zatwory a można i maty ,wtedy robota idzie szybciej a i materiału mniej wchodzi ![]() |
Autor: | Małydadant [ 21 listopada 2010, 22:03 - ndz ] |
Tytuł: | |
BoCiAnK, Też takie będe robił bo są genialne w swojej prostocie. ![]() |
Autor: | Tazon [ 23 listopada 2010, 19:27 - wt ] |
Tytuł: | |
Chciałbym teraz zaprezentować wam nadstawkę ![]() CD^Nastąpi ![]() |
Autor: | Tazon [ 23 listopada 2010, 19:45 - wt ] |
Tytuł: | |
Chciałbym teraz zaprezentować wam nadstawkę. ![]() ![]() Pierwszy post proszę o usunięcie !! ![]() CD^Nastąpi ![]() |
Autor: | BoCiAnK [ 23 listopada 2010, 22:22 - wt ] |
Tytuł: | |
Tazon pisze: CD^Nastąpi ![]() Wisisz mi za patent ![]() ![]() no i co kolego Da się Bardzo ładnie Ci to wychodzi ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Tazon [ 28 listopada 2010, 18:52 - ndz ] |
Tytuł: | |
Postęp pracy ![]() ![]() ![]() CD^Nastąpi ![]() |
Autor: | Kainzow [ 28 listopada 2010, 19:54 - ndz ] |
Tytuł: | |
Tazon pisze:
Mam pytanie , dopieroco je zrobiłeś,a już przeznaczyłeś na spalenie? Szkoda bo ładnie wyglądają |
Autor: | Tazon [ 28 listopada 2010, 20:36 - ndz ] |
Tytuł: | |
Kainzow pisze: Mam pytanie , dopieroco je zrobiłeś,a już przeznaczyłeś na spalenie? Szkoda bo ładnie wyglądają
No bez jaj ![]() ![]() |
Autor: | Kainzow [ 30 listopada 2010, 00:20 - wt ] |
Tytuł: | |
Tazon pisze: Kainzow pisze: Mam pytanie , dopieroco je zrobiłeś,a już przeznaczyłeś na spalenie? Szkoda bo ładnie wyglądają No bez jaj ![]() ![]() Tak napisałem,bo widzę w tle skład węgla . Stąd takie skojarzenie |
Autor: | Tazon [ 04 grudnia 2010, 18:47 - sob ] |
Tytuł: | |
Ciąg dalszy budowy ! Dennica ![]() ![]() ![]() CD^Nastąpi ![]() |
Autor: | pewex [ 04 grudnia 2010, 21:21 - sob ] |
Tytuł: | |
Elegancko ! Ja bym na Twoim miejscu nie dawał tych listewek z przodu i zrobił wylotek na calą szerokość. Wtedy będziwsz mógł z przodu wsunąć płytę na osyp i wiosną w prosty sposób oczyścić dennicę. |
Autor: | SKapiko [ 04 grudnia 2010, 23:15 - sob ] |
Tytuł: | |
niepotrzebnie przybijałeś z przody te dwa klocki zmniejszyłeś jedynie wylotek ja mam na całą szerokość ula i wysokości 2 cm wielkość wylotka reguluję wkładką |
Autor: | DanieloMaxi [ 14 grudnia 2010, 17:26 - wt ] |
Tytuł: | |
Mam 2 ule dadanty 10-cio ramkowe ze stałą dennicą i chciałbym do nich dorobić nadstawki i nie wiem czy robić po jednej nadstawce dla każdego czy po dwie . Pożytki są dość dobre , dużo sadów, mniszka, obok las mieszany, troche lipy , ogólnie przez cały sezon jest ciągłość pożytkowa nie występują jakieś luki. Jak myślicie jedna starczy czy robić po dwie ? |
Autor: | Tazon [ 14 grudnia 2010, 19:22 - wt ] |
Tytuł: | |
DanieloMaxi pisze: Mam 2 ule dadanty 10-cio ramkowe ze stałą dennicą i chciałbym do nich dorobić nadstawki i nie wiem czy robić po jednej nadstawce dla każdego czy po dwie . Pożytki są dość dobre , dużo sadów, mniszka, obok las mieszany, troche lipy , ogólnie przez cały sezon jest ciągłość pożytkowa nie występują jakieś luki. Jak myślicie jedna starczy czy robić po dwie ?
Do ula dadata 10ramkowego ula stojaka wystarczą dwie pół nadstawki ![]() |
Autor: | Tazon [ 17 grudnia 2010, 20:50 - pt ] |
Tytuł: | |
Dalszy ciąg pracy. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() CD^Nastąpi. |
Autor: | BoCiAnK [ 17 grudnia 2010, 21:13 - pt ] |
Tytuł: | |
![]() ![]() ![]() I Oto 15 letni kadet pokazuje swoje dzieło ![]() ![]() ![]() Jeszcze go ładnie wyczyść ręcznie drobnym papierem ściernym , wszystkie ostre kanty i cięcia delikatnie przytrzyj ( zaokrąglij ) te w środku też Obij dennice listwami aby ładniej wyglądała dorób dach i wrzuć na allegro za 250 zł ![]() |
Autor: | Tazon [ 18 grudnia 2010, 19:20 - sob ] |
Tytuł: | |
Prawie koniec ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Marcinluter [ 18 grudnia 2010, 19:36 - sob ] |
Tytuł: | |
ładnie ładnie ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | SKapiko [ 19 grudnia 2010, 20:48 - ndz ] |
Tytuł: | |
dorób jeszcze wkładkę wylotową na dwa wymiary ja najmniejszą mam na 15cm ![]() |
Autor: | Tazon [ 20 grudnia 2010, 21:40 - pn ] |
Tytuł: | |
Nareszcie koniec ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | mario1386 [ 12 stycznia 2011, 12:07 - śr ] |
Tytuł: | |
bardzo ładny ul dopiero go teraz znalazłem na forum.Mam pytanie -jak robisz nadstawkie 1/2 dadanta po włożeniu ramki od dołu masz jeszcze 1-2cm przerwy to znaczy jak postawiłeś nadstawkię na stole to ile cm jest od dołnej listewki do stołu . Po postawieniu na korpus będzie jeszcze 1cm razem da to 2-3 cm możesz się wypowiedzić odnośnie tej przerwy. Chcę uzyskać poradę bo sam zacząłem budować 1/2 dadanta ul ma się składać z czterech połówek zachowuje odstęp pomiędzy korpusami 1cm .Po ustawieniu nadstawki na stole i włożeniu ramki ;ramka dotyka stołu.Proszę odpisz kolego Tazon jaki jest u ciebie odstęp pomiędzy korpusami-jeśli większy niż 1cm to napisz dlaczego może zmienie swoje.Pozdrawiam. |
Autor: | Tazon [ 12 stycznia 2011, 13:26 - śr ] |
Tytuł: | |
mario1386 pisze: bardzo ładny ul dopiero go teraz znalazłem na forum.Mam pytanie -jak robisz nadstawkie 1/2 dadanta po włożeniu ramki od dołu masz jeszcze 1-2cm przerwy to znaczy jak postawiłeś nadstawkię na stole to ile cm jest od dołnej listewki do stołu Tam się tak wydaje po ramka jest mniejsza a jak ramka jest 15cm to do stołu jest 0cm. mario1386 pisze: Po postawieniu na korpus będzie jeszcze 1cm razem da to 2-3 cm możesz się wypowiedzić odnośnie tej przerwy. Przerwa będzie 1cm ![]() mario1386 pisze: Chcę uzyskać poradę bo sam zacząłem budować 1/2 dadanta ul ma się składać z czterech połówek zachowuje odstęp pomiędzy korpusami 1cm .Po ustawieniu nadstawki na stole i włożeniu ramki ;ramka dotyka stołu.Proszę odpisz kolego Tazon jaki jest u ciebie odstęp pomiędzy korpusami-jeśli większy niż 1cm to napisz dlaczego może zmienie swoje.Pozdrawiam.
Ul nie musi się składać z czterech połówek a może !! to jest fajny patent i polecam. U mnie nie jest odstęp większy jak 1cm ja mam korpusy zrobione w tej technice co na zdjęciu ![]() A wystawiłeś na zewnątrz klepkę 1cm ? Jakie korpusy robisz felcowe czy bez felcowe ? |
Autor: | mario1386 [ 13 stycznia 2011, 14:26 - czw ] |
Tytuł: | |
Dzięki za ten kolorowy rysunek teraz wszystko jasne u mnie ramki mają wysokość 14,5cm takie kupiłem podobną wymiar powszechnie używany. Robię korpusy w ten sam sposób oczywiście zaporzyczony z forum . Robisz dennice tylko niskie czy również wysokie. Mam zamiar zrobić dennice wysokie z wmontowanym poławiaczem pyłku.Robiłeś taką dennice ,może masz jakieś fajne i praktyczne rozwiązania. Pozdrawiam. |
Autor: | Tolek321 [ 13 stycznia 2011, 15:30 - czw ] |
Tytuł: | |
No. no pochwalić. Jak dla mnie to za dużo jest wewnątrz ula szpar i szczelin. Wg mnie ściana wewnętrzna ula powinna być gładka. Deseczki dobijane do czołowo. |
Autor: | ulik77 [ 13 stycznia 2011, 16:14 - czw ] |
Tytuł: | |
Tolek321 pisze: No. no pochwalić. Jak dla mnie to za dużo jest wewnątrz ula szpar i szczelin. Wg mnie ściana wewnętrzna ula powinna być gładka. Deseczki dobijane do czołowo.
Ale z felcem. Jak się deseczka jeszcze zeschnie tobedzie szpara ale nie na wylot. No chyba że sie skleji ![]() |
Autor: | Tazon [ 13 stycznia 2011, 21:07 - czw ] |
Tytuł: | |
mario1386 pisze: Mam zamiar zrobić dennice wysokie z wmontowanym poławiaczem pyłku.Robiłeś taką dennice ,może masz jakieś fajne i praktyczne rozwiązania. Pozdrawiam. Nie robiłem !! a ten poławiacz pyłku nie może być na zewnątrz ?? Tolek321 pisze: No. no pochwalić. Jak dla mnie to za dużo jest wewnątrz ula szpar i szczelin. Wg mnie ściana wewnętrzna ula powinna być gładka. Deseczki dobijane do czołowo.
Ściana wewnątrz ula jest gładka i prawie wo-gule nie ma szczelin tylko na złączeniach korpusów nie wszystkich można znaleźć szczelinę 1-2m, jak pszczołą będzie wiało to one sobie tam same zakitują ![]() |
Autor: | mario1386 [ 14 stycznia 2011, 21:49 - pt ] |
Tytuł: | |
Poławiacz pyłku wylotkowy stosuje w warszawiakach ,ale z niego trzeba często zabierać pyłek ,a w dennicowym podobno raz w tygodniu.Moje ule oddalone są o 30km od miejsca zamieszkania .Ograniczy to dojazdy.pozdrawiam. |
Autor: | rycho1313 [ 20 stycznia 2011, 00:11 - czw ] |
Tytuł: | |
witam wszystkich . mam pytanie odnośnie ocieplenia takiego ula, jak grube ocieplenie dajecie. i jeszcze jedno pytanie do tych kolegów którzy mają ule styropianowe, jakiej grubości są ścianki w takim ulu? |
Autor: | markko71 [ 20 stycznia 2011, 01:13 - czw ] |
Tytuł: | |
rycho1313 pisze: jeszcze jedno pytanie do tych kolegów którzy mają ule styropianowe, jakiej grubości są ścianki w takim ulu?
3,5 cm |
Autor: | rycho1313 [ 20 stycznia 2011, 13:38 - czw ] |
Tytuł: | |
dzięki marko71. chcę budować ule drewniane i zastanawiam się jaka będzie optymalna grubość ocieplenia? zastanawiałem sie nad takim rozwiązaniem 10mm deska zewnętrzna, 20mm styropian i 8mm deska wewnętrzna = 38mm ścianka. co koledzy o tym sądzicie? wystarczy takie ocieplenie? |
Autor: | mendalinho [ 20 stycznia 2011, 13:44 - czw ] |
Tytuł: | |
rycho1313, Spokojnie wystarczy. Ja robię 10mm- ścianka wewnętrzna 20mm - ocieplenie 10mm- ścianka zewnetrzna Ale jak mi się trafi ładną sklejeczka wodoodporna 8 mm to biorę ją do środka . Spokojnie wystarczy. Z tego co pamiętam to gospodarz forum stosuje tylko ocieplenie 10mm. Pozdrawiam |
Autor: | markko71 [ 20 stycznia 2011, 13:48 - czw ] |
Tytuł: | |
rycho1313 pisze: zastanawiałem sie nad takim rozwiązaniem 10mm deska zewnętrzna, 20mm styropian i 8mm deska wewnętrzna = 38mm ścianka. co koledzy o tym sądzicie? wystarczy takie ocieplenie?
20mm styropianu wg mnie wystarczy, tylko tą deskę 10mm dałbym w środku a 8mm na zewnątrz. Zastanawiałeś się nad korpusami tylko z deski (bez ocieplenia)? Polbart dużo pisze na tym forum na ten temat, poczytaj... Sam się zastanawiam czy nie spróbować z 1-2 ulami. Pozdrawiam |
Autor: | rycho1313 [ 20 stycznia 2011, 23:12 - czw ] |
Tytuł: | |
żeby budować ule z samej deski to trzeba mieć dobry sprzęt żeby idealnie dociąć łączenia, ja sie na taki lu nie narazie nie porywam. rozmawiałem jakiś czas temu z gościem który zajmuje sie produkcja uli, powiedział że budowa ula tylko z deski zajmuje więcej czasu i on woli budowac z ociepleniem. mam dużo boazerii z rozbiórki dlatego postanowiłem ją wykorzystać na obicie z zewnątrz, a w od srodka nowa deske chce dac 8mm markko71 dlaczego mówicz żeby dac odwrotnie to obicie? i pytanie do kolegi Tazona- ile waży zbudowany przez CIebie półkorpus i czy nie lepiej byłoby zbić z kantówki dwie ramy (górną i dolną) i połączyć ja pionowymi deskami, odeszłyby wtedy 4 kantówki pionowe |
Autor: | Tazon [ 03 lutego 2011, 10:51 - czw ] |
Tytuł: | |
rycho1313 pisze: pytanie do kolegi Tazona- ile waży zbudowany przez CIebie półkorpus i czy nie lepiej byłoby zbić z kantówki dwie ramy (górną i dolną) i połączyć ja pionowymi deskami, odeszłyby wtedy 4 kantówki pionowe
Nie mam wagi ale tak w rękach ok.5kg mogę się mylić ale tyle sądzę. Też można tak zrobić korpus jak mówisz ale ja wolę tym patentem. ![]() Budowa uli dobiegła końca ![]() ![]() |
Autor: | Marek Podlaskie [ 19 lutego 2011, 17:07 - sob ] |
Tytuł: | |
Mam pytanie o wysokość daszka w dadancie. Chodzi mi o odległość od korpusu w górę .Wiadomo ,trzeba trochę opuścić sie na ścianki ,więc jaką wysokość dać dalej w górę .Dziś już zabrałem się za robienie daszka i pasowałem różne wymiary .10 cm ponad korpus wydawało mi się ,że będzie mało. 15 cm ,tak jakby trochę dużo . I w końcu zostawiłem daszek ,żeby zerknąć na forum ![]() ![]() |
Autor: | Tazon [ 19 lutego 2011, 17:51 - sob ] |
Tytuł: | |
Marek Podlaskie pisze: Mam pytanie o wysokość daszka w dadancie. Chodzi mi o odległość od korpusu w górę .Wiadomo ,trzeba trochę opuścić sie na ścianki ,więc jaką wysokość dać dalej w górę .Dziś już zabrałem się za robienie daszka i pasowałem różne wymiary .10 cm ponad korpus wydawało mi się ,że będzie mało. 15 cm ,tak jakby trochę dużo . I w końcu zostawiłem daszek ,żeby zerknąć na forum
![]() ![]() Witam, ja robię dachy 7cm ze spadem 3cm i to mi wystarcza. Jeszcze zastanawiałem się nad 10cm ale wydawało mi się że będzie za dużo, a zawsze można rzucić pod dach nadstawkę i mamy więcej przestrzeni np do : podkarmiania, ocieplania. Moje dachy zachodzą za korpusy 4cm i w górę mają jeszcze 3cm, wystają poza korpus 6-7cm ! a dlaczego tyle ? woda mi z dachu po ulu nie będzie ściekać itd>. |
Autor: | Marek Podlaskie [ 19 lutego 2011, 18:04 - sob ] |
Tytuł: | |
Czy te 3 cm ,ponad korpus wystarcza do ocieplania i czy nie za mało na wentylacje ,która raczej powinna być.Jak pisałem ,miałem dziś robić daszek ,ale wstrzymałem się bo ,żaden wymiar mi nie pasował. I z jakiej deski ,chodzi mi o grubość robisz ramę wokoło ula? ![]() |
Autor: | Tazon [ 19 lutego 2011, 18:15 - sob ] |
Tytuł: | |
Marek Podlaskie pisze: Czy te 3 cm ,ponad korpus wystarcza do ocieplania i czy nie za mało na wentylacje ,która raczej powinna być.Jak pisałem ,miałem dziś robić daszek ,ale wstrzymałem się bo ,żaden wymiar mi nie pasował. I z jakiej deski ,chodzi mi o grubość robisz ramę wokoło ula?
![]() Ramy dachu robię z deski 2cm po miałem takie, po w heblowaniu jest ok 1,7cm. No na ocieplenie jest mało, ale sobie kładziesz na gniazdo nadstawkę i masz 18cm wolnej przestrzeni. I przy takiej opcji nie musisz trzymać pustych nadstawek w magazynie. ![]() |
Autor: | Marek Podlaskie [ 19 lutego 2011, 18:24 - sob ] |
Tytuł: | |
Dobry pomysł z tymi korpusami ![]() ![]() |
Autor: | Tazon [ 19 lutego 2011, 18:29 - sob ] |
Tytuł: | |
Marek Podlaskie, Ja polecam dwu spadowy ale to zależy od ciebie, zamiast robić wielkie ramy na dach to zostaje ci materiał na korpus 1/2. ![]() Pozdrawiam. |
Autor: | Marek Podlaskie [ 19 lutego 2011, 18:31 - sob ] |
Tytuł: | |
Tazon pisze: Marek Podlaskie, Ja polecam dwu spadowy ale to zależy od ciebie, zamiast robić wielkie ramy na dach to zostaje ci materiał na korpus 1/2.
![]() Pozdrawiam. To na dach dwusadowy idzie mniej materiału? Coś mi się wydaje ,że nie za bardzo zostanie na korpus.Ramę i tak musisz robić,nie ma wyboru. Ja robię ule ,no w zasadzie jednego bez felcowe,ale za dużo grzebania sie w ulach. Jak już pisałem wcześniej ,nie wiem czy to jest opłacalne ,bo naprawdę materiału trochę trzeba na taki ul http://www.pasiekaambrozja.pl/forum/vie ... php?t=4180 To moje dzieło ,ale droga przez męke ha ha ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Tazon [ 19 lutego 2011, 19:06 - sob ] |
Tytuł: | |
Marek Podlaskie, Na dwu spadowy idzie tyle samo materiału co na płaski, ale jak zrobisz niski to zostanie ci listwa na korpus. No wchodzi trochy materiału ale tak bym nie zrezygnował z budowy ula. Nie narzekam po mi zostało jeszcze kasy na odkłady. Zrobisz drugiego ula będzie lepszy !! ![]() ![]() |
Autor: | rycho65 [ 20 lutego 2011, 11:59 - ndz ] |
Tytuł: | |
Witam ja zrobiłem sobie takie ale nie wiem czy wszystko jest dobrze tak jak powinno być wzorowałem sie na ulu wielkopolskim 12 ramek -Prosę o opinie bo mam zamiar zrobić sobie jeszcze parę i gdybym robił coś nie tak to krytyka mile widziana |
Autor: | miły_marian. [ 20 lutego 2011, 15:02 - ndz ] |
Tytuł: | |
Bardzo ładne z wyglondu tylko ja mam jedno ale. Te wylotki to w lato bendą za ciepłe dużo pszczół zamiast latać po nektar bendą wietrzyc ul. Jak widac na zdienciu mozna je przerobic na całą denice. Pozdrawiam miły_marian |
Autor: | Szczupak [ 20 lutego 2011, 15:02 - ndz ] |
Tytuł: | |
rycho65, kształt daszka masz ładny ale nie funkcjonalny - nie bedziesz mógł odstawic na daszek nadstawki ani korpusu z innego ula . A często sie tak robi (nadstawke lub korpus chwilowo odstawia na sasiedni ul) przy przegladach lub powiększaniu miodni ![]() Wylotek lub wkładka wylotowa powinna być na całą szerokość dennicy (ula) chyba ze masz dennice osiatkowane . Ale reszta - jak wymiary wewnetrzne masz standardowe to jest dobrze ![]() Pozdrawiam Szczupak |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |