FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW http://forum.pasiekaambrozja.pl/ |
|
daszek http://forum.pasiekaambrozja.pl/viewtopic.php?f=11&t=5556 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | wilq [ 10 października 2011, 21:20 - pn ] |
Tytuł: | daszek |
Witam! Nigdzie na forum nie znalazłem tematu o daszku. Interesuje mnie szczególnie daszek do langstrotha jednościennego. 1. Ocieplony/nieocieplony? 2. Rozwiązanie wentylacji. 3. Materiał. 4. Czym pokryć (wodoodporność)? Do samodzielnego wykonania, im taniej i prościej tym lepiej (wiadomo) ![]() pzdr |
Autor: | CYNIG [ 10 października 2011, 21:26 - pn ] |
Tytuł: | |
Ja do swoich uli robię daszki: ad1. nieocieplone ad2. na dwóch bokach mam nacięte po 2 szczeliny na 3/4 długości boku ad3. 2 boki z deski 15 mm i 2 boki z klepek boazerii grubej na 12 mm, połać daszka z płyty OSB grubej około 12mm, pomalowanej olejną na biało ad3. pokrywam folią ogrodniczą (grubą) od dołu przypinam zszywaczem tapicerskim - są na daszku już 2 sezon i nie są uszkodzone, ale trzeba uważać przy stawianiu korpusów żeby nie uszkodzić folii. |
Autor: | mendalinho [ 10 października 2011, 22:36 - pn ] |
Tytuł: | |
wilq, Może coś takiego .Ten daszek przeżyje nas wszystkich ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Pogodny Piątek [ 10 października 2011, 23:36 - pn ] |
Tytuł: | |
Ja daszki robię z drewna, a kryję je cynkowaną blachą. Wentylacja to ponacinane otwory na szerokość piły, czyli podobnie jak u Cyniga. Podkładam jednak pod blachę koc, lub filc w celu wyizolowania mocnych promieni słonecznych w upalne dni i wyciszenia kropli deszczu podczas ulewy. Elementy drewniane pokostuję, a następnie nakadam dwa płaszcze emalii. |
Autor: | zbycho81 [ 11 października 2011, 08:40 - wt ] |
Tytuł: | |
Pogodny Piątek pisze: Podkładam jednak pod blachę koc, lub filc w celu wyizolowania mocnych promieni słonecznych w upalne dni i wyciszenia kropli deszczu podczas ulewy.
Ja też daję wygłuszenia. w sklepie kupuję piankę w rolce taką pod panele i jest super!!! |
Autor: | mendalinho [ 11 października 2011, 10:16 - wt ] |
Tytuł: | |
zbycho81 pisze: Ja też daję wygłuszenia. w sklepie kupuję piankę w rolce taką pod panele i jest super!!!
Ja stosuje ekran cieplny taki za grzejniki. Raz że daje wygłuszenie 3mm styropianu a dwa odbija ciepło .Pozdrawiam |
Autor: | Tazon [ 11 października 2011, 15:58 - wt ] |
Tytuł: | |
wilq pisze: Witam!
Nigdzie na forum nie znalazłem tematu o daszku. Interesuje mnie szczególnie daszek do langstrotha jednościennego. 1. Ocieplony/nieocieplony? 2. Rozwiązanie wentylacji. 3. Materiał. 4. Czym pokryć (wodoodporność)? Do samodzielnego wykonania, im taniej i prościej tym lepiej (wiadomo) ![]() pzdr Czy daszek do langstrotha czy do optimala to mniej ważne. 1 . Nieocieplony 2. Zbędne jakieś wycinanie zabawy po daszek mi nie leży na ciasno więc luzu po bokach jest z 2mm 3. decha gr 2,5mm w około dwu spadowy kalenica wysokość 7cm 4. Blachą ,papą czym człowiek chce. |
Autor: | Marcinluter [ 11 października 2011, 17:37 - wt ] |
Tytuł: | |
najlepsze są płaskie ze względów praktycznych choć spadowe są estetyczniejsze ; |
Autor: | wilq [ 11 października 2011, 22:58 - wt ] |
Tytuł: | |
panowie, dzieki za odpowiedzi. osobiscie sadze, ze daszek musi byc plaski. laduje wtedy ule na dwa poziomy najlepiej chyba dac osb i aluminium drukarskie. dach nieocieplony. wentylacje dawac najlepiej po bokach, czy przod/tyl (ul w zabudowie zimnej)[/list] |
Autor: | Tazon [ 12 października 2011, 17:12 - śr ] |
Tytuł: | |
wilq pisze: ze daszek musi byc plaski. laduje wtedy ule na dwa poziomy W dwu spadowym trzeba tylko ściągnąć daszek i też można ładować w dwóch poziomach ![]() wilq pisze: wentylacje dawac najlepiej po bokach, czy przod/tyl
wilq, jak ci pasuje ![]() |
Autor: | kudlaty [ 12 października 2011, 20:12 - śr ] |
Tytuł: | |
wilq pisze: Interesuje mnie szczególnie daszek do langstrotha jednościennego.
ja mam powalodaszki w langstrothach nieocieplanych dach płaski nachodzi na korpusy ciasno, nie jest wentylowany ani nic w tym stylu podaje kolejno warstwy w przekroju - blacha aluminiowa - deska lub boazeria (obojętne jaka grubość) - styropian 2cm - deseczki 0,5 cm lub pilśnia - pod spodem obwodowo listewka taka jak do budowy ramek (aby zrobić odstęp między spodem daszka a korpusem) daszki są jak dla mnie bardzo praktyczne bo może pełnić kilka funkcji: powalka, daszek, podest pod korpusy, dno dla korpusu z miodem zabezpieczające przed ciekawskimi pszczołami |
Autor: | makak [ 12 października 2011, 22:24 - śr ] |
Tytuł: | |
kudlaty, wstaw zdjecie ![]() przestawiasz sie na gospodarke Polbarta? ![]() I chyba slusznie Masz ule jednoscienne z wejmutki? A jak tak to skad zdobyles drewno? U mnie w rejonie to w tartakach nie slyszeli o czyms takim ![]() |
Autor: | kudlaty [ 12 października 2011, 22:48 - śr ] |
Tytuł: | |
makak pisze: kudlaty, wstaw zdjecie zobaczymy co da się zrobić w tej sprawie makak pisze: przestawiasz sie na gospodarke Polbarta? ja moj drugi ul na który się przestawiłem to byl langstrotch 23cm, teraz mam te co Leszek czyli nieocieplane LN 18,5cm jednak większość uli w mojej pasiece to wielkopolskie stojaki ponieważ myślę o produkcji odkładów a ul wielkopolski jest nr 1 w Polsce (oczywiscie jeśli chodzi o popularność) makak pisze: Masz ule jednoscienne z wejmutki? z wejmutki mam tylko kilka korpusów reszta czyli ponad 30 wykonane są z lipy i narazie na tym przystopuje bo wszystko pięknie ładnie ale jest ona cięższa od wejmutki ![]() ![]() makak pisze: U mnie w rejonie to w tartakach nie slyszeli o czyms takim
ja też myślałem że nie rosnie w moim rejonie a tu prosze, pogadaj z leśniczym i wszystko będziesz wiedzieć ![]() |
Autor: | wilq [ 12 października 2011, 22:52 - śr ] |
Tytuł: | |
tazon zawsze jest ten 1% szans, ze jak zdejme daszek, to wyleca pszczoły ![]() miałem na myśli ładowanie uli z pszczołami do transportu. a nie było tego widać po mojej wypowiedzi? ![]() czasem używam tak silnego skrótu myślowego, że myśl znika ![]() kudlaty dobre rozwiazanie. a czy te docieplenie jest niezbędne? makak ja właśnie się przestawiam, buduje zima 30 uli. będzie świerk, trudno, wejmutki nie dostanę. waham się tylko jeszcze nad ramkami 15,9 czy 18,5 cm. te pierwsze -latwiej o deski, mniejsze paczenie. te drugie - oryginalne polbartowskie ![]() |
Autor: | makak [ 12 października 2011, 23:13 - śr ] |
Tytuł: | |
kudlaty pisze: pogadaj z leśniczym Musze do lesniczego sie przejsc moze sie okaze ze rosnie gdziec jakis okaz wejmutki do wycinki ![]() Widzac pasieke Leszka i jego gospodarke ulami sam pomalu sklaniam sie do LN i ciagle bije sie z myslami czy dalej wlp robic by miec jedna ramke czy LN wilq pisze: latwiej o deski, mniejsze paczenie
ja eksperymentalnie zrobilem korpusy wlp z jednej deski uzylem olchy i topoli(topola znacznie lzejsza) i o dziwo patrzac po sezonie nic sie nie wypaczylo |
Autor: | kudlaty [ 12 października 2011, 23:53 - śr ] |
Tytuł: | |
wilq pisze: docieplenie jest niezbędne? nie jestem expertem w tej dziedzinie bo LN nieocieplane mam dopiero rok z hakiem, to rozwiązanie jest bardzo praktyczne bo w lato mają izolacje od ciepla a wiosną zatrzymuje ciepło które jest tak optrzebne rozwijającej się rodzinie, nie musze biegać z żadnymi dociepleniami powałki, poprostu mam daszek i święty spokój wilq pisze: te pierwsze -latwiej o deski, mniejsze paczenie. te drugie - oryginalne polbartowskie lepsza klejonka bo ędziesz mieć święty spokój no i mniej odpadów ![]() makak pisze: pomalu sklaniam sie do LN i ciagle bije sie z myslami czy dalej wlp robic by miec jedna ramke czy LN
w LN świetnie mi się pracuje,mam jeden rozmiar ramki, pełen korpus miodu waży tyle ile trzeba a przeglądy w tym ulu to czysta przyjemność, z wlkp też nie zrezgnuje jedyne co to może obnize ramkę w miodni |
Autor: | wilq [ 13 października 2011, 11:39 - czw ] |
Tytuł: | |
Kurde, jak to jest, że jak Leszek coś napisze, to nie mam pytań ![]() Wracając do daszka, ja w wkp 12 ramkowych mam warstwy licząc od dołu: 1. utwardzana pilśnia 2. styropian chyba 2cm 3. utwardzana pilśnia 4. blacha alu offsetowa 5. boczki drewniane schodzące w dół jakieś 5 cm - brak wentylacji - nie mam w daszku listewek dotykających korpusy, ale za tom korpusy mają felce. jako powałkę stosuję poliester taki jak po workach np. od ziemniaków (przepuszcza powietrze). Rozwiązanie daszku jest dobre, ale ma jedną dość poważną wadę warstwa nr 1. Otóż po jakimś czasie (szczególnie jak złapie wilgoci) paczy się. Jak się spaczy w kierunku styropianu, to nic złego się nie dzieje. Jak się spaczy w kierunku korpusu, to wystający brzóch powoduje, że po bokach robią nam się dość spore "otwory wentylacyjne", bo ten brzóch zaczyna opierać się o ramki. Także z pewnością lepiej zastosować cienkie deski jako warstwę 1. Leszku Ile cm powinno być od ramek do daszku, żeby zapewnić funkcję warroobserwacyjną o której piszesz (czyli jak grube te listeweczki pod korpus)? pzdr |
Autor: | polbart [ 13 października 2011, 15:25 - czw ] |
Tytuł: | |
wilq pisze: Ile cm powinno być od ramek do daszku, żeby zapewnić funkcję warroobserwacyjną o której piszesz (czyli jak grube te listeweczki pod korpus)?
pzdr Ramki są zagłębione w korpusie na 4 mm. Listwa w daszku ma 9 mm. Razem 13 mm. Pozdrawiam, polbart |
Autor: | kudlaty [ 13 października 2011, 17:45 - czw ] |
Tytuł: | |
polbart pisze: Staszku, jeśli tylko masz wręgi na ramki na wszystkich ścianach korpusów, możesz robić w tym ulu - trzy odkłady czteroplastrowe na ramce wielkopolskiej.
mam daje jeszcze dystans pomiędzy koprusem a dennicą i mam wielkopolski na ciepłej zabudowie, miałem w ten sposób kilka tegorocznych odkładów ale tydzien temu zrobiłem im przeprowadzkę do wolnych korpusów wieklopolskich ![]() |
Autor: | polbart [ 13 października 2011, 17:58 - czw ] |
Tytuł: | |
kudlaty pisze: polbart pisze: Staszku, jeśli tylko masz wręgi na ramki na wszystkich ścianach korpusów, możesz robić w tym ulu - trzy odkłady czteroplastrowe na ramce wielkopolskiej. mam daje jeszcze dystans pomiędzy koprusem a dennicą i mam wielkopolski na ciepłej zabudowie, miałem w ten sposób kilka tegorocznych odkładów ale tydzien temu zrobiłem im przeprowadzkę do wolnych korpusów wieklopolskich ![]() Niedługo się okaże, że to Universal II, a nie Langstroth ![]() Nie wiem czy mogę uzywać tej nazwy? ![]() |
Autor: | Tazon [ 13 października 2011, 20:10 - czw ] |
Tytuł: | |
wilq pisze: zawsze jest ten 1% szans, ze jak zdejme daszek, to wyleca pszczoły
![]() miałem na myśli ładowanie uli z pszczołami do transportu. a nie było tego widać po mojej wypowiedzi? ![]() czasem używam tak silnego skrótu myślowego, że myśl znika ![]() ![]() Rozumiem cię, chyba masz powałki jakieś ? folie czy jakiś tam materiał jak przy kitują to trzeba się dobrze o ula zaprzeć żeby ściągnąć ![]() A żeby wozić na daszku to trzeba mieć masywne daszki i żeby dobrze leżały. |
Autor: | wilq [ 13 października 2011, 21:46 - czw ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Rozumiem cię, chyba masz powałki jakieś ? folie czy jakiś tam materiał jak przy kitują to trzeba się dobrze o ula zaprzeć żeby ściągnąć ![]() A żeby wozić na daszku to trzeba mieć masywne daszki i żeby dobrze leżały. tak bez daszkow nie kombinowałem, pewnie by poszło. a daszki jakie mam wytrzymója, chociaż chyba nie sa za masywne |
Autor: | hwafel [ 17 października 2011, 09:01 - pn ] |
Tytuł: | |
Warstwy w moich daszkach wyglądają tak: 1. Płyta styroduru grubości 2 lub 3 cm 2. ..... hmm to już wszystkie warstwy. Za powałkę "robi" płyta ze spienionego PCV lub przezroczystego Axpetu. Na niej kładę płytę styrodurową, na górę idzie cegła klinkierowa dziurawka. Koszt takiego daszka to 4zł. Czas wykonania ok. 3min. Daszek się nie wypacza, nie gnije, nie trzeba go malować, jest ociepleniem i izolacją. Chociaż jeszcze nie woziłem uli z tymi daszkami, wiem jak to będę robił: na czas transportu daszek będzie zdejmowany, i taki ul z powałką będzie spinany pasem. Ponieważ w dennicy nie mam stałych wylotków ul będzie zajmował tyle miejsca co wymiary korpusu. Jeśli chodzi o przestrzeń nadramkową, ramki w korpusach zagłębione są na 5mm i pszczoły sobie radzą, chociaż mają dość ciasno. |
Autor: | wilq [ 17 października 2011, 14:56 - pn ] |
Tytuł: | |
hwafel pisze: Warstwy w moich daszkach wyglądają tak:
1. Płyta styroduru grubości 2 lub 3 cm 2. ..... hmm to już wszystkie warstwy. też dobre ![]() jeżeli ktoś ma kilka pasiek do wędrówki (np. 2x24 ule) to można zawsze mieć w rezerwie 24 daszki "prawdziwe" ![]() Domyślam się, że ten styrodur idzie wyskrobać - przestrzeń poprawić. Albo coś na dół podkleić. Ten styrodur to co to i gdzie to kupić i w jakich formatach? |
Autor: | pewex [ 18 października 2011, 06:56 - wt ] |
Tytuł: | |
http://www.pasiekaambrozja.pl/forum/vie ... 3461#53461 |
Autor: | lucjan49 [ 19 października 2011, 18:05 - śr ] |
Tytuł: | Daszki |
Daszki w moim wykonaniu. Pokrycie i wewnętrzna część daszka wykonana z twardego PVC, pomiędzy nimi styropian grubości 2 cm. Malowanie kitem pszczelim rozpuszczonym w spirytusie. |
Autor: | wilq [ 10 listopada 2011, 00:00 - czw ] |
Tytuł: | |
dla zainteresowanych: aluminium pooffsetowe w formacie wystarczajacym na wykonanie daszku do langstrotha (bez przycinania!-idealnie pasuje) zadobylem w cenie 5 zl za kg, na 1 kg weszlo prawie 4 szt. za 30 szt. dalem 2 sloiki miodu i jeszcze dostalem 10 zl reszty ![]() |
Autor: | Marek Podlaskie [ 13 grudnia 2011, 15:32 - wt ] |
Tytuł: | |
http://allegro.pl/podklad-wygluszajacy- ... 79556.html http://allegro.pl/pianka-podklad-pod-pa ... 01834.html http://allegro.pl/filc-techniczny-700g- ... 35388.html http://allegro.pl/mata-z-aluminium-zagr ... 53166.html Chciałby dać po papę ,ewentualnie daszek z blachy ,jakieś wygłuszenie ,izolacje przed słoneczkiem.Czy coś takiego się nadaje,czy szukać czegoś innego? ![]() |
Autor: | Skuter [ 13 grudnia 2011, 16:34 - wt ] |
Tytuł: | |
Witam!!! wydaje mi się że pianka pod panele będzie dobrym i niedrogim wygłuszeniem sam planuje tym daszki wygłuszać.Z pewnością inne izolację podane wyżej też powinny być dobre pomijając podkład ekopor wydaje mi się że mógłby on chłonąć wilgoć i pleśnieć gdyż nawet na podłogach trzeba go odizolować folią paroizolacyjną ![]() |
Autor: | polbart [ 13 grudnia 2011, 18:07 - wt ] |
Tytuł: | |
Pszczołom od września do marca niepotrzebne jest żadne wygłuszenie daszka. Wystarczy daszek z blachy ocynkowanej 0,5 mm. Od marca do września trzeba dać styropian lub poliuretan jako ocieplenie i izolacje od słońca. Pszczoły wiedzą co to deszcz i grad. Nawet wiedzą co to gałązka, która ociera o ul. ![]() Te sprawy je nie interesują. |
Autor: | wilq [ 14 grudnia 2011, 11:31 - śr ] |
Tytuł: | |
polbart pisze: Pszczoły wiedzą co to deszcz i grad. Nawet wiedzą co to gałązka, która ociera o ul.
![]() Te sprawy je nie interesują. ![]() jeżeli mają daszek nad głową ![]() najlepiej chyba jednak całorocznie docieplony - po co się bawić na zimę z blachą na lato (wiosna) - osobne docieplenie. |
Autor: | Marek Podlaskie [ 14 grudnia 2011, 11:50 - śr ] |
Tytuł: | |
Ja myślę ,żeby pod papę coś podłożyć ,bo położenie papy na deski ,nie bardzo mi pasuje. A tak zawsze ,jakaś izolacja i wygłuszenie będzie. I chyba niech to lepiej będzie na zewnątrz pod papę ,niż od środka ula ![]() |
Autor: | Marcinluter [ 14 grudnia 2011, 12:00 - śr ] |
Tytuł: | |
oj tam ja mam papę na dechach i nic dziwnego nie zauważyłem od wiosny daję ocieplenie i jest ok. styropian pod papą może się skurczyć ale nie jestem pewien ale w topiarce słonecznej śladu nie mam po styropianie ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Marek Podlaskie [ 14 grudnia 2011, 12:02 - śr ] |
Tytuł: | |
Witaj Marcin. Nie koniecznie musi to być styropian. Może rzeczywiście nic nie trzeba kombinować,może bez dodatków , lepsza wentylacja przez szczeliny w daszku. Poprzednie daszki ,któr robiłem 13 lat temu w wz,też były bez niczego ,tylko sama papa.I nic się nie działo.No może w ulu ,latem było gorąco. ![]() |
Autor: | Marcinluter [ 14 grudnia 2011, 13:14 - śr ] |
Tytuł: | |
Marku jak w lecie gorąco to kup wapno gaszone i wymaluj daszki a będą chłodniejsze , a i jak od zachodu nasadzisz drzew tak by popołuniami na ule był cień to dziewczyną będą zadowolone ![]() |
Autor: | adamjaku [ 18 stycznia 2013, 09:38 - pt ] |
Tytuł: | Re: daszek |
polbart pisze: Nie ma wentylacji, gdyż jest zastosowany w ulu z osiatkowaną dennicą i jest ona wręcz zabroniona. Koledzy, mam pytanie w związku z tą wypowiedzią. Czy można to traktować jako pewnik? Czy jest to zdanie tylko jednej osoby? Przyznam, ze do tej pory porobiłem dennice osiatkowane, ale daszki mam z wentylacją. Teraz natomiast zbieram się do budowy nowych daszków i ciągle się zastanawiam jak powinny wyglądać prawidłowo. |
Autor: | kulka96 [ 18 stycznia 2013, 12:14 - pt ] |
Tytuł: | Re: daszek |
Tak jest to pewnik.Nie może być przeciągu zimą.Czyli daszek bez żadnej wentylacji albo folia na ostatnim korpusie i na to daszek. |
Autor: | adamjaku [ 18 stycznia 2013, 12:28 - pt ] |
Tytuł: | Re: daszek |
Ja mam w tej chwili gniazda ułożone na środku na 6-8 ramkach, obok zatwory nieocieplane i w powałce otworzone boczne otwory (przykryte tylko płótnem). Daszek z nacięciami. |
Autor: | Gegon [ 18 stycznia 2013, 12:48 - pt ] |
Tytuł: | Re: daszek |
adamjaku pisze: Koledzy, mam pytanie w związku z tą wypowiedzią. Czy można to traktować jako pewnik? Czy jest to zdanie tylko jednej osoby? Przyznam, ze do tej pory porobiłem dennice osiatkowane, ale daszki mam z wentylacją. Teraz natomiast zbieram się do budowy nowych daszków i ciągle się zastanawiam jak powinny wyglądać prawidłowo. To jest zdanie kolegi ,który gospodaruje na danym typie ula , którego się nauczył czy takie same rozwiązania kolega wdroży w swoim typie ula to zależy od kilku czynników. |
Autor: | adamjaku [ 18 stycznia 2013, 13:32 - pt ] |
Tytuł: | Re: daszek |
Typ ula nie ma nic wspólnego z dennicą - jeśli jest osiatkowana - to według mnie nie ma znaczenia czy to ul WZ czy WLKP. Jeśli uważasz coś innego - rozwiń proszę swoją wypowiedź, bo na razie nic z niej nie wynika. Pytanie jest - jeśli dennica osiatkowana, to czy daszek z wentylacją czy bez? Jeśli z wentylacją, to od jakich według Ciebie czynników zależy. |
Autor: | waldek6530 [ 18 stycznia 2013, 21:54 - pt ] |
Tytuł: | Re: daszek |
Czyli ja rozumiem, że jak dennica osiatkowana to daszek bez wentylacji aby nie robić przeciągów w ulu. Przeciągi chyba nikomu nigdy nie służyły ani latem ani zimą prawda. A mam też takie pytanie- skąd w drukarniach bierze się ta aluminiowa blacha, co oni ja wyrzucają, że można ja tam nabyć ? O co chodzi z ta blachą, może ktoś mi rozjaśni ten temat. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam. |
Autor: | jerzy9666 [ 18 stycznia 2013, 22:26 - pt ] |
Tytuł: | Re: daszek |
waldek6530 pisze: Czyli ja rozumiem, że jak dennica osiatkowana to daszek bez wentylacji aby nie robić przeciągów w ulu. Przeciągi chyba nikomu nigdy nie służyły ani latem ani zimą prawda. A mam też takie pytanie- skąd w drukarniach bierze się ta aluminiowa blacha, co oni ja wyrzucają, że można ja tam nabyć ? O co chodzi z ta blachą, może ktoś mi rozjaśni ten temat. Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam. na tej blasze ofsetowej jest nakładany druk jaki chcesz uzyskać np.na gazecie kolorowej lub jakąś broszurkę reklamową i po wydrukowaniu jakiejś serii ta blacha idzie do wyrzucenia bo na inny druk muszą użyć nową blachę |
Autor: | juljan [ 18 stycznia 2013, 23:03 - pt ] |
Tytuł: | Re: daszek |
dokładnie tak jak pisze kolega. Pozostaje ci poszukać w swojej okolicy drukarni , zadzwonić i poprosić czy maja coś takiego. Ja tak sobie załatwiłem 50 arkuszy za parę zł |
Autor: | waldek6530 [ 19 stycznia 2013, 10:41 - sob ] |
Tytuł: | Re: daszek |
Aaaaaaa to takie buty ![]() |
Autor: | Krzyżak [ 27 marca 2013, 10:35 - śr ] |
Tytuł: | Re: daszek |
polbart pisze: U mnie kolejno od dołu daszka idą: 12-mm grube deseczki na zakładkę, styropian 2 cm, utwardzona płyta pilśniowa 3 mm i blacha ofsetowa. A po co ta płyta pilśniowa ![]() ![]() |
Autor: | mendalinho [ 27 marca 2013, 10:51 - śr ] |
Tytuł: | Re: daszek |
Krzyżak pisze: polbart pisze: U mnie kolejno od dołu daszka idą: 12-mm grube deseczki na zakładkę, styropian 2 cm, utwardzona płyta pilśniowa 3 mm i blacha ofsetowa. A po co ta płyta pilśniowa ![]() ![]() Bez płyty od góry będziesz miał sam styropian(blachy nie liczę) |
Autor: | Krzyżak [ 27 marca 2013, 11:06 - śr ] |
Tytuł: | Re: daszek |
mendalinho pisze: Krzyżak pisze: polbart pisze: U mnie kolejno od dołu daszka idą: 12-mm grube deseczki na zakładkę, styropian 2 cm, utwardzona płyta pilśniowa 3 mm i blacha ofsetowa. A po co ta płyta pilśniowa ![]() ![]() Bez płyty od góry będziesz miał sam styropian(blachy nie liczę) I co z tego ![]() ![]() Styropian działa jako izolacja termiczna a blacha jako izolacja przeciwwilgociowa (wodna). Co mi daje ta pilśnia ![]() Wychodzę z założenia, że jak coś mi nie jest potrzebne to tego nie stosuję. W jakim celu wydawać pieniądze na pilśnię i dokładać sobie roboty ![]() ![]() |
Autor: | CYNIG [ 27 marca 2013, 11:10 - śr ] |
Tytuł: | Re: daszek |
jeśli na górze jest blacha offsetowa a pod nią bezpośrednio styropian to postawienie czegokolwiek twardego na daszku wiąże się z dużym ryzykiem uszkodzenia tej aluminiowej blaszki. |
Autor: | Krzyżak [ 27 marca 2013, 11:15 - śr ] |
Tytuł: | Re: daszek |
CYNIG pisze: jeśli na górze jest blacha offsetowa a pod nią bezpośrednio styropian to postawienie czegokolwiek twardego na daszku wiąże się z dużym ryzykiem uszkodzenia tej aluminiowej blaszki. Ok. To jest argument za stosowaniem pilśni. Choć do końca nie jestem przekonany czy jest ona niezbędna. Jak styropian i blacha będą do siebie przylegały (nie będzie między nimi przerwy kilku milimetrowej) to sam styropian powinien dać radę. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |