FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 12 sierpnia 2025, 11:38 - wt

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ] 
Autor Wiadomość
Awatar użytkownika

Najlepsze rośliny zapewniające pyłek wiosna:
-wierzby (zaliczają sie tu wszystkie gatunki czy tylko te pospolite?
-krokusy (czy ktoś ma doświadczenie co do zjadanie bulw krokusów przy gryzonie? Słyszałem ze nie bardzo chcą je jeść. I czy sadzicie je w luzem czy w koszykach?)

Pawel_T pisze:
(czy ktoś ma doświadczenie co do zjadanie bulw krokusów przy gryzonie? Słyszałem ze nie bardzo chcą je jeść. I czy sadzicie je w luzem czy w koszykach?)

Słyszałem żeby gryzonie nie zjadały cebulek sadzi się je w pojemniczkach lub luzem ale ziemie miesza sie z watą szklaną ,nie mam w tym doświadczenia Biopszczelarz bedzie pewno wiedział więcej Very Happy

Tytuł:
Awatar użytkownika

koszyczki tak naprawdę dają niewiele. 2 late temu jak była taka ostra zima to znajomemu ogrodnikowi gryzonie zniszczyły prawie 1000 tulipanów, a w koszykach były po 3-4 otwory po tych stworzeniach .
Słyszałem ale nie wiem ile w tym prawdy ze krokusy nie smakują gryzoniom i jedzą je dopiero wtedy jak już nie mają co zjeść.

[ Dodano: 2007-09-19, 08:10 ]
czy ktoś posiada dane jakie jest zapotrzebowanie rodziny pszczelej w pyłek na wiosnę na dzień (lub inny przedział czasowy) ?
Znalazłem http://www.miesiecznik-pszczelarstwo.pl ... 06_06.html i według tego artykułu jeden krokus potrafi dostarczyć do 1,9 mg

Tytuł:
Awatar użytkownika

Właśnie ze względu na wartościowy pyłek dla pszczół dokupiłem jeszcze 150 cebulek krokusów , różno kolorowych i 50 tulipanów . I na wiosne przyjemnie jest nawet dla oka ludzkiego .
pozdrawiam
Wiesław.

Tytuł:
Awatar użytkownika

Krokusy tak ale na tulipanie jeszcze pszczoły nie widziałem
choć wszystko jest możliwe.

Tytuł:
Awatar użytkownika