FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 23 sierpnia 2025, 01:30 - sob

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość

Ule na jakich gospodaruję: wlkp.
Miejscowość z jakiej piszesz: Pichlice woj.łódzkie
Witam ,jestem początkujący i mam problem ,doradźcie co robić.Zajrzałem dzisiaj do ula a tam 3 mateczniki usunąłem je ,przeszukałem dokładnie ul i matki nie znalazłem i co zrobić, kupić nową ( czy w ogóle jest szansa teraz kupić) czy połączyć tę rodzinę z inną?

Awatar użytkownika

Ule na jakich gospodaruję: Wlkp korp + WZ korpusowy
100% cicha wymiana a matki mogłeś nie zauważyć... O tej porze roku nie kupuje się już matek... Zajrzyj do niej za parę dni i jakby się okazało że bezmateczna to połącz z najsłabszą jaką masz...

Ule na jakich gospodaruję: WZ
W moim jednym z uli też jest podobnie.Byłem w piątek zobaczyć co i jak z pokarmem i odymić.Zaglądam do ramek a tam trutnie jak byki-chciałem je skasować ale patrzę dalej a tu matecznik-jak mały palec...i zostawiłem to w spokoju-może one lepiej wiedzą co potrzeba ?

Fotki pisze:
W moim jednym z uli też jest podobnie.Byłem w piątek zobaczyć co i jak z pokarmem i odymić.Zaglądam do ramek a tam trutnie jak byki-chciałem je skasować ale patrzę dalej a tu matecznik-jak mały palec...i zostawiłem to w spokoju-może one lepiej wiedzą co potrzeba ?
z pewnością a pomyśl gdzie ta matka co się wygryzie się unasieni bo nie liczysz chyba że trutniami z tego ula? :wink:

MODERATOR
Awatar użytkownika

Ule na jakich gospodaruję: ,wielkopolski i 435x250
Miejscowość z jakiej piszesz: Czaszyn
PasiekaCordovan, chyba nie masz 100% ze to jej bracia przeciez trutnie tez lataja a z braku laku dupy da kazdemu hehehe