FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 13 sierpnia 2025, 19:38 - śr

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Czerw garbaty
Awatar użytkownika

Ule na jakich gospodaruję: Wielkopolski
Witam! Jestem początkującym pszczelarzem. Mam dwie rodziny. Dostałem je od znajomego na wiosne. Z początku niezbyt mi sie to widziało i chciałem je sprzedać. Jednak teraz sie w to bardzo wciągnąłem. Mam pytanie odnośnie czerwiu garbatego. Pojawil sie w jednej rodzinie. Co on tak właściwie oznacza? Wiem że to czerw trutowy ale nie do końca taki jak powinnien być? Ale czy to znaczy że z matką jest cos nie tak? I jakie należy podjąć działania? Pozdrawiam!

Tytuł:
Czerw garbaty wygląda w ten sposób że komórka pszczela jest nadbudowywana jakieś ponad 5 mm w między sąsiednimi komórkami z takim czerwiem ta część nadbudowana nie ma wspólnej ścianki Jeżeli widziałeś wcześniej czerw pszczeli to nie będziesz miał problemu z odróżnieniem ,różnica jest dość znaczna i rzucająca się w oczy.Dobrze gdybyś umieścił jakieś zdjęcia wtedy łatwiej byłoby można stwierdzić co się dzieje .Pewnie konieczna będzie wymiana matki bo jak czerwi na trutowo a pszczoły nie mają z czego wyhodować nowej matki to stracisz tą rodzinę .

Tytuł:
Awatar użytkownika

Tutaj jest jedno zdiecie: Obrazek

a tu jest link do jeszcze kilku (wystarczy kliknąć) : http://img607.imageshack.us/g/zdjcie0405.jpg/