FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 18 sierpnia 2025, 22:15 - pn

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość

Witam
Jestem początkującym pszczelarzem. Pszczoły posiadam od paru tygodni cztery rodziny, okolice Rabki- Zaryte. Są to ule p. Ostrowskiej z półnadstawkami wielkopolskimi.
W tym momencie składają się z korpusu częściowo obciągniętej węzy, korpus zeszłorocznych ramek, i półnadstawki zeszłorocznych ramek.
W tą niedziele byłem w pasiece z poprzednim właścicielem uli, miły starszy Pan, z ogromnym zasobem wiedzy i praktyki.
W wyniku naszych prac i jego zaleceń, układ uli jest następujący:
Korpus częściowo obciągnięta węza i dwie ramki zaczerwionej tegorocznej węzy a na niej matka, krata odgrodowa, korpus zeszłorocznych ramek częściowo zaczerwionych częściowo zalanych wziątkiem a nad tym półkorpus z czerwiem na wygryzieniu i wziątek.
Moje pytanie:
Czy taki układ jest dobry ?
Czy nie za wcześnie na tak gwałtowne ograniczenie matki w czerwieniu ?

janicek pisze:
Witam

Czy taki układ jest dobry ?
Czy nie za wcześnie na tak gwałtowne ograniczenie matki w czerwieniu ?

Tak dobry układ
W Rabce masz teraz dobry pożytek mniszek /sady - węzę dociągną matka zaczerwi tak możesz trzymać do połowy sierpnia w sierpniu wyciąg kratę i puść matkę na dwa korpusy by przy układaniu na zimę było przynajmniej 10 ramek czerwiu na układ 2x6 :wink:
Jeden korpus Ostrowskiej to ok 70 tyś komórek :wink:

Tytuł:

dziękuje za uspokojenie, to jednak troszkę inaczej niż w literaturze, ale cóż doświadczenie to doświadczenie.

Fachowców proszę napiszcie coś o ograniczeniach matki w czerwieniu bo to chyba własciwy czas,czy stosujecie w jaki sposób w ulach wielkopolskich,na jak długo i.t.d.

Awatar użytkownika

Ule na jakich gospodaruję: KLASYCZNY WIELKOPOLSKI
staszekg,