FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW

Miód Pasieka Ule Matki - Pszczelarstwo to Nasza pasja.
baner czasopisma Pasieka Portal Pszczelarski
Dzisiaj jest 20 sierpnia 2025, 06:34 - śr

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]

Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: padł jeden ul

Witam
Jestem początkującym pszczelarzem i mam pytanie.Posiadam 4 ule i 3 z nich ładnie przezimowały ,natomiast jeden padł całkowicie co do sztuki.Koniec lutego z wszystkich 4 oblatywały pszczoły ,po ociepleniu jeden ul nie wyleciał ,nie wiem co się stało,czy choroba czy może zabrakło pokarmu bo ramki były puste,do pozostałych uli dałem syrop gdyż miodu nie posiadam. Dołączam zdjęcia padłego ula.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

głód taka tu jest przyczyna

Na jesieni zakarmiłem wszystkie ule tak samo,dziś przeglądałem pozostałe i tam mają pokarm,znajomy twierdzi że to jakieś chorubsko

Ule na jakich gospodaruję: wielkopolski
ale na tych ramkach nie ma ani grama miodu ! to z czego by padły ?

Ule na jakich gospodaruję: wielkopolskie
Jeśli ramki puste i pszczoły powciskane w plastry to najprawdopodobniej była to śmierć głodowa. Możliwe, że rodzina została obrabowana jesienią.

Ramki wszystkie były puste ,do 3 pozostałych dałem syrop niewiem czy dobrze zrobiłem,wszystcy piszą o ciaście miodowym ja niemam miodu'

Awatar użytkownika

Ule na jakich gospodaruję: leżak wielkopolski z nads 1/2D
Sławek7483.b. dobrze ze dałeś syrop,bo podając miód można troszkę towarzystwo ożywić i mogłyby ruszyć w rabunki .Już z wolna ruszają wierzby i oby pogoda dopisała to pociągną .

Jaką ilość 'i jak często podawać syropu

Pszczelarz Roku 2019
Pszczelarz Roku 2019
Awatar użytkownika