FORUM PSZCZELARSKIE "AMBROZJA" WITA MIŁOŚNIKÓW http://forum.pasiekaambrozja.pl/ |
|
Silnik 400V http://forum.pasiekaambrozja.pl/viewtopic.php?f=67&t=12321 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 19:12 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Ważne też jakie mają obroty bo przez przełożenie możesz zmniejszyć obroty a zwiększyć moc. |
Autor: | Krzyżak [ 10 marca 2014, 19:15 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Tomasz2020 pisze: Mam małe silniki 3 fazy na 400V o mocy 0.55kw i drugi o mocy 0.35Kw i zastanawiam się do czego mogą się przydać przczelarzowi, do jakiej maszynki... Wiertarka do ramek? Mała pilarka? Wiertarka może być. Na pilarkę za słabe. Może być napęd do miodarki. Pozdrawiam Krzyżak |
Autor: | Krzyżak [ 10 marca 2014, 19:16 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec pisze: a zwiększyć moc. Ciekawe jak ![]() Pozdrawiam Krzyżak |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 19:24 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Krzyżak, Jeżeli koło pasowe darz większe na wale a mniejsze na silniku to zwiększy się moc a zmaleją obroty na wale w zależności od tego o ile powiększysz koło na wale, lub odwrotnie jeżeli chcesz moc zmniejszyć a zwiększyć obroty. |
Autor: | Mariuszczs [ 10 marca 2014, 19:26 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Moc spadnie o straty przekładni, można jedynie zwiększać lub zmniejszać moment obrotowy ( obroty tak też się zmieniają ). |
Autor: | Krzyżak [ 10 marca 2014, 19:32 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec pisze: Krzyżak, Jeżeli koło pasowe darz większe na wale a mniejsze na silniku to zwiększy się moc a zmaleją obroty na wale w zależności od tego o ile powiększysz koło na wale, lub odwrotnie jeżeli chcesz moc zmniejszyć a zwiększyć obroty. Kolego kołami pasowymi zmienisz tylko obroty a nie moc. Moc elektryczna silnika jest wartością stałą. Wynika z jego budowy. Pozdrawiam Krzyżak |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 19:41 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Krzyżak, Kolego nie pisałem o mocy elektrycznej, tylko o mocy jaka się zmienia przez przekładnie, jeżeli masz rower z przerzutkami to zaobserwuj jak to działa. |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 19:53 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec, Moc masz bez zmian przekładnia zmienisz obroty i momet obrotowy - jak jedno spada zwiększa sie drugie jadąc na rowerze twoja moc jest ta sama a przerzutka zmienia obroty na większe i mniejszy moment obrotowy i odwrotnie spadają obroty to moment wzrasta moc rowerzysty ciągle ta sama. Tak samo z silnikiem samochodu skrzynia biegów zmienia obroty koła oraz moment obrotowy moc silnika zostaje ta sama. I bez znaczenia czy to moc elektryczna moc silnika czy mięśni ludzkich. |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 19:57 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
robert-a, to powiedz na jakim biegu samochód jest najmocniejszy przy tych samych obrotach czy nie ma to znaczenia i po co jest skrzynia biegów. |
Autor: | Lisek87 [ 10 marca 2014, 19:59 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
A czy takie obudowy łożysk nadadzą się do budowy pilarki??? http://allegro.pl/ucp-206-lozysko-w-opr ... 97609.html Do pilarki planuję silnik 2.2kw-3kw i żeby miał z 2800 obrotów/min zależy jaki się znajdzie... i koło pasowe na wale pilarki będzie 6cm i żeby przy silniku 2800 obr/min uzyskać prędkość na wale pilarki ok 4000 obr/min na silniku trzeba koło pasowe ok 9cm... |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 20:02 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec, samochód na małym biegu ma niskie obroty a duży moment obrotowy i on decyduje o tym że ma moc poruszyć samochód potem jak nabierze prędkości i toczy się siłą bezwładności i wtedy potrzebny jest mniejszy moment obrotowy i możemy zwiększać obroty. maksymalna moc silnika pozostaje bez zmian. cały czas mówisz o czym innym podając inna nazwę ![]() |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 20:11 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
robert-a, ![]() |
Autor: | karolmeduza [ 10 marca 2014, 20:18 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Tomasz2020 pisze: Do pilarki planuję silnik 2.2kw-3kw Tartak otwierasz? ![]() Ja mam 1 kW (3-faz) różne deski się cięło i mocy nie brakło, podstawa dobrze naostrzona tarcza. |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 20:21 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec, No napiszę Ci po raz kolejny by zmienić obroty np zwiększyć kosztem momentu obrotowego lub zmniejszyć by moment był większy - wtedy wolno się obraca a ciśnie mocniej. Taka sama analogia jest w tłoczkach jak pompa hamulcowa bez serwa ma duży skok a mały tłoczek to jest szybki ruch małe ciśnienie jak na cylinderku masz duży tłoczek to masz mały - wolny ruch a silę dużą. Jak coś jeszcze nie będziesz wiedzieć spoko wytłumaczę ![]() |
Autor: | Lisek87 [ 10 marca 2014, 20:22 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
przekładnie stosuję się do zwiększenia/zmniejszenia obrotów na wale maszyny...jeżeli silnik ma 3 kw i 2800 obr a na wale maszyny ma 5600 to moc na wale wynosi 1.5 kw czy mam rację? A tartaku nie otwieram...a różne rzeczy się tnie na pilarce...więc zapas mocy musi być... |
Autor: | Krzyżak [ 10 marca 2014, 20:23 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
karolmeduza pisze: Tartak otwierasz? ![]() Ja mam 1 kW (3-faz) różne deski się cięło i mocy nie brakło, podstawa dobrze naostrzona tarcza. Lepiej mieć zapas mocy. Ja mam silnik 4kW i nigdy nie narzekałem, że maszyna za mocna. Kolegoja-lec, jesteś w błędzie. My mamy rację ![]() ![]() ![]() Pozdrawiam Krzyżak |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 20:28 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec, Równanie na momęt obrotowy wału to :Moment obrotowy wału przenoszącego moc P przy prędkości kątowej ω , a skoro w równaniu moc silnika jest stała a zmieniasz obroty to i moment się zmienia. Nie moc. Pozdrawiam. |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 20:29 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Tomasz2020 pisze: przekładnie stosuję się do zwiększenia/zmniejszenia obrotów na wale maszyny...jeżeli silnik ma 3 kw i 2800 obr a na wale maszyny ma 5600 to moc na wale wynosi 1.5 kw czy mam rację? A tartaku nie otwieram...a różne rzeczy się tnie na pilarce...więc zapas mocy musi być... Dokładnie no ale niektórych myślenie boli i się plątają jak nasi politycy.Podejrzewam że robert-a, w polityce daleko by zaszedł, mając taki talent przechodzenia z przekładni na tłocznie i potrafiąc jeszcze udowodnić że ma się rację ![]() |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 20:34 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec, Ty dalej wierzysz w to co napisałeś ? Uwierz jako polityk nic bym z ta teoria nie zrobił tak to uczyli w szkole i uczą dalej. Nawt Ci wzór zapodałem ![]() |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 20:40 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
robert-a, Ostatni raz spróbuj spalić gumę na 5 biegu w samochodzie nie da rady dlaczego, duże przełożenie mała moc. |
Autor: | krzysztof [ 10 marca 2014, 20:43 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Tomasz2020, Moim zdaniem idealne silniki na urządzenia do kremowania miodu tylko dokupic za parę groszy reduktor i sterownik Pozd.Krzys ![]() |
Autor: | Jacek Makowski [ 10 marca 2014, 20:48 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Panowie litości! Ponad dwadzieścia postów na forum pszczelarskim aby przekonać "ja-lec do podstaw fizyki (mechaniki)z poziomu szkoły średniej. Przecież kolega pisze "wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy". Kupi sobie fiata 126, założy przekładnie od kieratu i będzie miał samochód silniejszy niż bolid z formuły I. |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 20:52 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec, Za taką odpowiedź w szkole ja bym dostał lufę. Jak przełożysz tą gumę piątym biegu pod wzór który obowiązuje w fizyce to postawię Ci flaszkę. Dobrze rozumujesz ale terminy fizyczne podstawiasz w złe miejsca. Rozumując w/g Ciebie mamy 1 kW silnik dajemy przekładnię mamy 1,1 kw i tak dalej dochodzimy do 2 kW podczepiamy prądnicę 2 kW i 1 kW dajemy do silnika nr 1 a pozostałą moc do sprzedaży ale to jest nie możliwe. Zawsze moc na jednym końcu przekładni równa się mocy na drugim minus straty. |
Autor: | Krzyżak [ 10 marca 2014, 20:56 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec pisze: robert-a, Ostatni raz spróbuj spalić gumę na 5 biegu w samochodzie nie da rady dlaczego, duże przełożenie mała moc. Nie moc a moment obrotowy. Zrozum w końcu, że moc i moment obrotowy to dwie różne sprawy ![]() Tomasz2020 pisze: przekładnie stosuję się do zwiększenia/zmniejszenia obrotów na wale maszyny...jeżeli silnik ma 3 kw i 2800 obr a na wale maszyny ma 5600 to moc na wale wynosi 1.5 kw czy mam rację? A tartaku nie otwieram...a różne rzeczy się tnie na pilarce...więc zapas mocy musi być... Nie. Moc będzie mniej więcej taka sama, pomniejszona o sprawność przekładni. Moment obrotowy będzie mniej więcej dwa ryzy mniejszy. A tak generalnie moc podawana na silnikach to moc elektryczna a nie mechaniczna na wale. Żeby obliczyć moc mechaniczną na wale trzeba jeszcze znać sprawność silnika a w Twoim przypadku jeszcze sprawność przekładni. Pozdrawiam Krzyżak |
Autor: | Lisek87 [ 10 marca 2014, 20:57 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Koledzy przeczytajcie w tym temacie na stronie pierwszej viewtopic.php?f=67&t=3674 jak to kolega BocianK dokładnie wytłumaczył... |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 20:58 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
robert-a pisze: Jak przełożysz tą gumę piątym biegu pod wzór który obowiązuje w fizyce to postawię Ci flaszkę. η = Nu/No – sprawność energetyczna przekładni, gdzie Nu to moc użyteczna i No to moc włożona Możesz lecieć po flaszkę. |
Autor: | Lisek87 [ 10 marca 2014, 21:01 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec pisze: sprawność energetyczna przekładni Czemu energetyczna a nie mechaniczna? Jakiej przekładni bo jest kilka przekładni? |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 21:10 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec, Wiesz nie wiem gdzie się uczyłeś ale tam gdzie ja to silnik elektryczny o stałych obrotach i mocy po zmienię na przekładni zmieni obroty i moment obrotowy, a moc nie licząc strat zostanie bez zmian. U mojego profesora czy to fizyka czy maszyn czy pojazdów wszędzie byś usłyszał to samo siadaj lufa. A na egzaminie coś się panu źle zdawało więc pan nie zdał dziękujemy ja tez podziękuję za rozmowę bo szkoda mi już pisać ..... |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 21:15 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Dlatego energetyczna że zależy jakiej mocy użyjesz na wejściu przeliczając tym wzorem taką uzyskasz na wyjściu.Jacek Makowski, to są wiadomości na z poziomu szkoły podstawowej |
Autor: | Jacek Makowski [ 10 marca 2014, 21:21 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
"ja-lec - tym gorzej dla ciebie. |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 21:23 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec pisze: Ważne też jakie mają obroty bo przez przełożenie możesz zmniejszyć obroty a zwiększyć moc. Tak to powiedziałeś zobacz gdzie popełniłeś błąd. Pare osób to ci mówi wiec po co ja-lec pisze: Dlatego energetyczna że zależy jakiej mocy użyjesz na wejściu przeliczając tym wzorem taką uzyskasz na wyjściu.Jacek Makowski, to są wiadomości na z poziomu szkoły podstawowej Nowa teoria nowe twierdzenie jak w pierwszym robisz byka ? I chyba masz racje przekładnia tez jest na fizyce w podstawówce.
|
Autor: | bo lubię [ 10 marca 2014, 21:27 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Spierniczyłeś tematTomasz2020, trzeba było wpisać że masz korbę , byłoby prościej ![]() ![]() |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 21:31 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
bo lubię pisze: Spierniczyłeś tematTomasz2020, trzeba było wpisać że masz korbę , byłoby prościej Zwykle to robi się odwrotnie do urządzenia dobiera się silnik ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Jacek Makowski [ 10 marca 2014, 21:31 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Moc znamionowa silnika jest to moc użyteczna, wydawana na wale silnika. W przypadku silników elektrycznych zaprojektowanych do pracy dorywczej lub przerywanej określa się kilka różnych wielkości mocy znamionowych - zależnie od przyjętego cyklu pracy i cyklu postoju silnika. Dla silników elektrycznych wyróżnia się także moc czynną znamionową pobieraną, w przypadku silników trójfazowych wyrażaną wzorem: P_{1N}=\sqrt3 U_{1N} I_{1N} \cos\varphi_{N} gdzie: P1N - moc czynna, U1N - napięcie, I1N - natężenie prądu, \varphi_{N} - kąt przesunięcia fazowego pomiędzy napięciem i prądem, oraz moc na wale, wynoszącą: P_{MN}= P_{1N} \eta = M_{MN} \omega_{n} gdzie: η - sprawność silnika, PMN - moc mechniczna na wale, ωn - prędkość kątowa znamionowa [rad/s]; ω= π nn/30; nn - prędkość obrotowa znamionowa[obr/min] Moc mechaniczna na wale silnika jest wyrażona w kilowatach [kW] i powinna się znajdować na tabliczce znamionowej.W krajach anglosaskich zamiast kilwatów używane są konie mechaniczne [HP] tzw. ang. "imperial" i są czasem oznaczane indeksem "i" - czyli: HP i. Relacja między jednostką konia mechanicznego umieszczonego na tabliczce znamionowej silnika elektrycznego a kilowatem jest następująca: 1 HP_{i}= 0.746 kW. Moment obrotowy to z punktu widzenia fizyki to samo co siła, z tą różnicą, że jest to siła w ruchu obrotowym. Rysunek poniżej przedstawia czym w rzeczywistości jest moment obrotowy. Na ramieniu o długości 1 metra, który połączony jest |
Autor: | Lisek87 [ 10 marca 2014, 21:37 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
robert-a pisze: Zwykle to robi się odwrotnie do urządzenia dobiera się silnik ![]() Wiesz jak ja bym zrobił urządzenie i dopiero do niego dobierał silnik to mogłoby się okazać że silnik byłby ze 30 kw a na taki mnie nie stać... Na dorobku jestem... ![]() |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 21:45 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Tomasz2020, Zobacz sobie np. katalog Łysonia tam masz urządzenia i moce silników obroty będziesz mieć blade pojęcie co możesz takim silnikiem napędzić. Oczywiście pobór mocy Twojego urządzenia może być trochę lub znacząco inny niż tamtego. No i spojrzysz przez pryzmat własnych możliwości umiejętności i potrzeb. pozdrawiam. |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 21:48 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Jacek Makowski pisze: "ja-lec - tym gorzej dla ciebie. Wiesz najprostszą przekładnią jest dźwignia pochyła ale żeby o tym wiedzieć to trzeba w ogóle chodzić do szkoły, a nie udawać że się chodziło i przepisywać nie wiadomo co z internetu o czym nie ma się zielonego pojęcia a udaje się profesora. |
Autor: | Mariuszczs [ 10 marca 2014, 21:56 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
jalec - rozróżnij moc od mocniejszy, samochód na niższym biegu jest mocniejszy bo wzrasta moment obrotowy, moc spada ze względu na straty skrzyni biegów !!! Jednakowoż trudno tutaj wyrokować ze względu na konstrukcję skrzyni biegów ( czy dyfra czasem też ) na którym biegu straty mocy są większe. Dźwignia jest ale nie pochyła . |
Autor: | asan [ 10 marca 2014, 21:59 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec pisze: Dlatego energetyczna że zależy jakiej mocy użyjesz na wejściu przeliczając tym wzorem taką uzyskasz na wyjściu Czyli mając silnik 2kW i odpowiednią przekładnie można podpiąć turbinę z elektrowni i uzyskać np 1MW na wyjściu ? A pochyła to była równia, a nie dzwignia. Ale mogę coś mieszać bo fizyka to nie mój ulubiony przedmiot ![]() |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 22:02 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Mariuszczs, No Ciebie o to że nie wiesz to nie podejrzewałem. A wiesz co to dźwignia pochyła. |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 22:04 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
asan, Teoretycznie tak, ale musiało by nie być oporów w tej turbinie. |
Autor: | jędruś [ 10 marca 2014, 22:05 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
ja-lec pisze: Wiesz najprostszą przekładnią jest dźwignia pochyła Czy chodzi o równie pochyłą? |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 22:08 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
jędruś pisze: Czy chodzi o równie pochyłą? Może być równia bo uczyłem się tego w podstawówce to może coś przekręciłem |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 22:08 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
asan pisze: Czyli mając silnik 2kW i odpowiednią przekładnie można podpiąć turbinę z elektrowni i uzyskać np 1MW na wyjściu ? ja-lec pisze: Teoretycznie tak, ale musiało by nie być oporów w tej turbinie. Powiedz co palisz lub bierzesz czasem tz. przed tym co napisałeś ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Mariuszczs [ 10 marca 2014, 22:09 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
wystarczy znaleźć silnik 2800 obrotów np 5 kW i generator potrzbujący do napędu 10 kW 1400 obrotów ![]() NIE BRAĆ TEGO NA POWAŻNIE - NIE UCIĄGNIE NAWET GENERATORA 5 Kw |
Autor: | jędruś [ 10 marca 2014, 22:12 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Po równi pochyłej poleci. |
Autor: | robert-a [ 10 marca 2014, 22:15 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Mariuszczs, Ale wiesz jak by sie udało to ile by było mocy do sprzedania ![]() ![]() |
Autor: | ja-lec [ 10 marca 2014, 22:20 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
Mariuszczs, Pewnie że nie uciągnie. Jeżeli weźmiemy dźwignie czy tam równie pochyłą której sami nie udźwigniemy to nią też nic nie podniesiemy zacznij myśleć. I powiedz co to ta dźwignia pochyła to może zaskoczysz. |
Autor: | bo lubię [ 10 marca 2014, 22:21 - pn ] |
Tytuł: | Re: Silnik 400V |
robert-a pisze: bo lubię pisze: Spierniczyłeś tematTomasz2020, trzeba było wpisać że masz korbę , byłoby prościej Zwykle to robi się odwrotnie do urządzenia dobiera się silnik ![]() ![]() ![]() Korba---obroty prawo-lewo Moc--- nieokreślona ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+1godz. [letni] |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |